Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-11 22:49
Iemand enig idee hoe ik het menu van Putty weg krijg?
Hij maakt namelijk bij het starten al automatisch verbinding met de juiste telnet sessie (putty.exe –load “sessie”) en de gebruikers hoeven geen toegang te hebben tot de configuratie (zodat ze ook geen rare dingen kunnen uithalen). Het menu wat ik graag weg wil hebben is de volgende:
Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/4560/klembord03.jpg

Iemand enig idee hoe ik dit weg kan halen? Is daar een instelling voor die ik over het hoofd gezien heb?
En wat ik daarnaast ook graag zou willen is dat Putty in fullscreen opent, dit is niet heel erg belangrijk maar als dit kan zou ik dat graag ook willen.

Bvd!

P.S: Mocht iemand alternative telnet programma's kennen die goed aanpasbaar zijn en dicht te timmeren zijn dan heb ik daar ook interesse in!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 14:35

EXX

EXtended eXchange

Andere telnet clients zijn er zat: zoek maar eens met google op "telnet client". Je kunt zelfs met de normale cmd shell een telnet sessie starten.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Je kan het weghalen door window.c aan te passen in de source code, maar anders wordt het erg lastig... Ipv full screen kun je wel wat opties bij Window instellen.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-11 22:49
Ik heb de source code gedownload maar weet niet precies wat ik ermee moet/kan doen.
Heb wel gevonden dat de opties in window.c staan, maar wat ik weg moet halen en hoe ik van de source code weer een werkbare .exe kan maken is mij nog onduidelijk.

Ook heb ik via reshacker geprobeerd de exe aan te passen, helaas staan hier geen nuttige dingen in om het menu uit te schakelen.

En wellicht niet onbelangrijk: De reden waarvoor ik een telnet programma gebruik.
We hebben namelijk een aantal thin clients waar een telnet client op draait die verbind met een product database. Aan deze thin client zit een barcodescanner welke d.m.v telnet rechtstreeks naar de database scant. Dit telnet programma is ingesteld als initial program, wat dus inhoud dat zodra de gebruiker het programma afsluit de computer uitlogd.
Momenteel gebruiken we de ingebouwde Windows Hyperterminal maar deze voldoet niet volledig, we willen namelijk dat het venster (kleuren, lettergrootte) wat meer aan te passen is. En Hyperterminal ziet er op volledig scherm ook niet uit (witte textvlak staat linksonder, rest van venster is grijs).

Dus mocht iemand nog wat nuttige tips/info hebben, let me know!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Da's het leuke van opensource, dat kan je aanpassen :P (Zeker met de X11/MIT licentie).

[google=how to compile Putty] => http://www.experts-exchan...nguages/C/Q_21256501.html
Doorscrollen naar beneden geeft mogelijke oplossingen:

(0 installeer cygwin)
1. Download the file (Duh...)
2. Unzip it (Duh...)
3. Change directory to WINDOWS
4. run: make -f MAKEFILE.CYG

of There's Bloodshed's dev-cpp.
You'll have to create your own project, insert the files, and set in project settings->makefile to makefile.CYG.

Wat in de code weg te halen kan ik je niet mee helpen, maar zou evident moeten zijn voor iedereen die ervaring heeft met gelijksoortige programmeertalen. Vraag er evt. iemand bij.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• EXX
  • Laatst online: 24-11 14:35

EXX

EXtended eXchange

Je kunt ook de standaard telnet applicatie van Windows gebruiken (telnet.exe) en die starten via een shortcut. In de properties van de shortcut geef je dan aan bij target: %SystemRoot%\system32\telnet.exe <servernaam>. Verder aangeven dat het programma in een full window moet draaien. Kleurtjes en fontsize kun je ook naar hartelust aanpassen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Pagina: 1