Toon posts:

[PHP] Radiobuttons

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig met een formulier in php dat al aardig werkt (en dat is al heel wat voor mij aangezien ik totaal geen scripter ben maar er min of meer toch toe wordt gedwongen door mijn werk ;) ) maar nu loop ik toch tegen wat problemen aan, namelijk met de radiobuttons.

Bij het eerste formulier moet een keuze tussen m/v gemaakt worden, alleen krijg ik het niet voor elkaar om er maar 1 te selecteren. Je kunt ze nu allebei tegelijk aanvinken.

Daarnaast moet er ook nog een set radiobuttons komen die vragen of je al klant bent. Zo ja, vul je het formulier verder in. Zo niet, dan springen er een aantal extra velden tevoorschijn met naam, adres etc.

De code:

*snip*

[ Voor 95% gewijzigd door Creepy op 20-04-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Code tags, relevante code posten, en een google doen op hoe een radiobutton werkt. Dat zijn mijn tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PolarBear schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:53:
Code tags, relevante code posten, en een google doen op hoe een radiobutton werkt. Dat zijn mijn tips!
Sorry, internet liep vast en nu staat ie er 2x...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:31

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het "name"-attribuut van de <input>-elementen met het type "radio" of "checkbox" moet gelijk zijn, op die manier plaats je ze in dezelfde groep. Dit heeft niks met PHP te maken, alleen met HTML.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Plomp de code neer en laat ons zoeken?

Zoek nu eerst het precieze gedeelte waar het fout gaat, bekijk eens hoe je dus een single-select checkbox maak, probeer wat zelf...

Lijkt trouwens verdacht veel op deze, wel de code zelf geschreven?

[ Voor 28% gewijzigd door SinergyX op 20-04-2009 15:58 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorcee
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-09 10:33
Je moet de radiobuttons wel dezelfde name geven. Je kan ze bijvoorbeeld 'geslacht' noemen. In de value zet je dan de waarde.

Dus voor man zo:
HTML:
1
<input type="radio" name="geslacht" value="dhr" />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Zoals hierboven al aangegeven is, heeft het niks met de PHP code te maken, maar met de resulterende HTML die er uit komt. HTML hoort thuis in Webdesign, Markup & Clientside Scripting

Maar aangezien je zo'n grote lap code post, en niet alleen de relevante (HTML)code doe ik deze toch op slot. We zijn hier geen persoonlijke helpdesk die al jouw code door gaan lezen en kijken wat je verkeerd gedaan hebt. Je zult dus eerst zelf moeten debuggen en achterhalen wat de relevante code is.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

"Ik krijg het niet voor elkaar".

Ok, prima, maar wat heb je dan precies geprobeerd en wat lukte daar niet mee? Hoe meer info je geeft hoe beter we je kunnen helpen en je laat gelijk zien dat je er echt zelf mee bezig bent geweest. De gigantische lap code heb ik weggehaald. Als je code wilt posten, post dan alleen de relevante code (een klein test geval waarin je je probleem reprodueerd). Domweg alles posten en hopen dat wij het voor je gaan fixen is niet de bedoeling.

edit:
* Creepy mept Roy.

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 20-04-2009 16:02 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.