Toon posts:

van AC3/DTS naar analoog stereo via receiver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een yamaha rx-v440, zo'n gouwe ouwe idd:)

ik wil deze als decoder gebruiken van dolby digital en dts naar gedownmixed analoog stereo.

ik zou dan mijn bron per optisch/coax aansluiten, en de yamaha zou dan de multichannel audio moeten omzetten naar analogue.

stuurt deze ook uit naar een vd analoge uitgangen, bijv. de VCR out ?

Verwijderd

Waarom test je het niet gewoon?

Verwijderd

Topicstarter
goeie:) ga ik ook doen, maar kan dat pas morgen doen. was benieuwd of iemand zoiets uberhaupt weleens heeft geprobeerd.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

vaak is dit beperkt. wel via de analoge uitgangen maar niet via digitaal uit. Wellicht dat hij een preout voor de front kanalen heeft dan werkt het soweiso. Stel dat er ook een optisch uit op zit zal dit meestal raw zijn.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

waarom niet gewoon stereo afspelen?

Verwijderd

Topicstarter
heb zojuist getest, maar helaas geen geluid uit VCR out en MD out (rec). blijkbaar werkt het doorsturen naar analoog alleen als het signaal zelf ook analoog is.

jammer want hij decode alle digitalen signalen goed en kan die ook downmixed weergeven door bijv koptelefoon en speakers.

de reden dat ik dit wil is omdat ik een WDTV die geen DTS decoding heeft en ik mn geluid via een aparte speakerset laat laten. mijn idee was dus om mijn receiver als decoder ertussen te zetten.

iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg? enige wat ik kan bedenken is ranzig de front phones uitgang aftappen en doorsturen, maar das geen lijnnivo.

best jammer, de aansluitschemas geven heel leuk weer dat je dvd digital aansluit en dat de vcr en/of MD input en output aansluit en dat je om op te nemen simpelweg play doet en record op de vcr/md. staat echter niet bij dat digitale signalen niet worden uitgestuurd. ik weet dat sommige receivers dat wel kunnen, maar deze is denk ik te budgetklasse:) het is natuurlijk ook niet iets wat de gemiddelde gebruiker dagelijks gebruikt.
Pagina: 1