Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:16
Aangezien ik binnenkort mijn contract kan verlengen ben ik inmiddels druk op zoek naar een nieuwe mobiel. Een eis voor mij is dat er ook WiFi op zit aangezien je tegenwoordig overal wel AP's hebt. Het grootste voordeel hiervan is natuurlijk dat je niet perse een data-abonnement nodig hebt maar toch kunt internet op je mobiel.

Nu staat bij de meeste telefoons wel aangegeven dat je gebruik kunt maken van een 802.11b of 802.11g netwerk maar hoe zit het met de beveiliging/encryptie? Ook ben ik benieuwd naar de daadwerkelijke prestaties. Kan me namelijk nog goed herinneren dat ik met de wat eerdere iPaq's enkel WEP beveiliging kon gebruiken + dat de verbinding vaak wegviel.

Natuurlijk kan ik nu per telefoon op gaan zoeken hoe deze presteert maar ik ben meer op zoek naar de algemene prestaties. Dus kan ik het internetten vergelijken met het internet op een laptop of zitten er toch meer haken en ogen aan? Met internetten doel ik dan vooral op het surfen op website's maar ook op het downloaden van een PDF document bijvoorbeeld.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Let wel op, bij Nokia kan je niet inloggen op de X variant netwerken (vaak op Universiteiten en Hogescholen (en ROC's?).

Maar het aantal echt open AP is niet zo heel groot, zeker omdat de antenne niet zo groot is dat hij veel oppikt! Maar je kan geluk hebben. Word ook lid van FON daarmee vergroot je je kans op een AP aanzienlijk!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-11 13:32
Met de iPhone is dit alles heel goed mogelijk.
Word, excel pdf etc kan je gewoon openen met de iPhone.
Internet met WiFi is best wel snel op de iPhone :)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:22

MsG

Forumzwerver

Ik kon zonder lid te zijn van FON via mijn mobieltje op bepaalde FON netwerken.

Wil je ook applicaties kunnen installeren? Daarmee vergroot je de internetmogelijkheden aanzienlijk:

Denk aan:
- Surfen
- Chatten
- Downloaden
- VOIPen
- Streamen

Je hebt dan eigenlijk meerdere kampen met installeer OS-en + wifi:

Android
iPhone OS
Windows Mobile
Symbian

Daar zul je een beetje uit moeten kiezen. Neem in acht dat sommige enkel applicaties toe laten via een centrale appstore, sommige beide en sommige bieden geen centrale applicatie store.

Wat betreft Windows Mobile weet ik dat dat gewoon de gangbare WEP WPA1 en WPA2 e.d. slikt.
Panamera schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:35:
Als je een willekeurige mobiel neemt met een 54Mbit netwerkkaart zal de iPhone daarmee niet sneller zijn. Het voordeel van de iPhone is bijvoorbeeld de centrale appstore, echter kan je niks buiten deze appstore installeren (jailbreaken daarbuiten gelaten) en kan je met Skype bijvoorbeeld niet VOIPen.

Het ligt er een beetje aan wat jij nog meer wilt. Wifi en dan surfen kunnen ze allemaal gewoon wel.

[ Voor 34% gewijzigd door MsG op 20-04-2009 14:39 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 16:24

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Panamera schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:35:
idem dito met een BlackBerry.... en waar is de meerwaarde van deze comment? Hiermee bedoel ik: Probeer de TS niet te pushen naar een specifiek product, er zijn wel meerdere smartphones welke Word ,Excel, PDF kunnen openen die ook snel over WiFi gaan....

*is niet persoonlijk bedoeld eh ;) :+ *

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Kijk ook eens naar dingen als resolutie:

Zo hebben de oudere Windows Mobile toestellen 240 * 320. De nieuwere allemaal sowieso VGA dus 640 * 480, en sommige zelfs 800 * 480. Dan heb je behoorlijk veel beeld bij het surfen. De iPhone heeft bijvoorbeeld 320 * 480. En wil je een touchscreen scherm of juist niet? Zo niet dan zijn al veel Windows Mobile toestellen uitgesloten, Android uitgesloten en de iPhone uitgesloten.

[ Voor 4% gewijzigd door MsG op 20-04-2009 14:44 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• la_fusion
Ik wil zelf het liefste een telefoon in 'normale' verhouding. Dus niet richting de dikke grote apparaten maar met WiFi zijn ze bijna allemaal dik danwel groot helaas.

Naar de resolutie was ik ook al aan het kijken maar met bovenstaande eis zit ik bijna vast aan de 240*320 reso. Dat maakt het browsen natuurlijk al minder maar ik merk dat veel site's nog goed te bekijken zijn OF ik gebruik de mobiele variant.

Het gebruik van WiFi is vooral voor die situaties dat je wel ergens bent waar WiFi beschikbaar is(vrienden/kennissen/school/werk) maar waar je even geen laptop wil opstarten. Het gaat mij dus niet om open netwerken.

Misschien is het voor mij wel helemaal niet nodig om WiFi te gebruiken en ben ik beter af met het UMTS netwerk, zeker gezien de resolutie waar ik bijna zeker aan vast zit.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Als HTC TD gebruiker merk ik dat mijn WLAN gelukkig sneller is dan het mobiele internet.
Het internetten zelf gaat wel, maar ik vind het niet zo denderend.
Je zit met een pennetje op een klein scherm te prutsen en waarbij je meerdere keren (Opera) moet inzoomen.
In Opera moet dat ook wel want die laat de pagina in een keer waarbij je na een dubbeltik je dat deel goed in beeld krijgt.

Met name links aanklikken is voor mij een ergernis. Ik moet soms wel 5 keer iets aantikken voordat hij het pas goed doet.

Maar goed mijn netwerk is met wpa beveiligd en dat is zonder problemen in te stellen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• MsG

MsG

Forumzwerver

la_fusion schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:49:
Ik wil zelf het liefste een telefoon in 'normale' verhouding. Dus niet richting de dikke grote apparaten maar met WiFi zijn ze bijna allemaal dik danwel groot helaas.

Naar de resolutie was ik ook al aan het kijken maar met bovenstaande eis zit ik bijna vast aan de 240*320 reso. Dat maakt het browsen natuurlijk al minder maar ik merk dat veel site's nog goed te bekijken zijn OF ik gebruik de mobiele variant.

Het gebruik van WiFi is vooral voor die situaties dat je wel ergens bent waar WiFi beschikbaar is(vrienden/kennissen/school/werk) maar waar je even geen laptop wil opstarten. Het gaat mij dus niet om open netwerken.

Misschien is het voor mij wel helemaal niet nodig om WiFi te gebruiken en ben ik beter af met het UMTS netwerk, zeker gezien de resolutie waar ik bijna zeker aan vast zit.
Vind je bijvoorbeeld een HTC Touch HD of een HTC Touch Diamond groot? Dat zijn namelijk toestellen zonder extern toetsenbord en daarom relatief plat en toch zit je niet vast aan 320 * 240. Noem eens concreet wat je te groot vind. Als je nu toch een nieuwe mobiel mag uitkiezen zou ik niet meer voor zonder wifi gaan. Het kan altijd even uitkomen ook al heb je bijv wél een data-abbo. Op vakantie even gebruik maken van een open netwerk om je mail te lezen. Ideaal :).

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Al gekeken naar de HP 514 Voice Messenger.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• MsG

MsG

Forumzwerver

Of bijvoorbeeld een S-serie van HTC. Dan heb je een "normaal" formaat mobieltje maar wél dingen als wifi en soms ook GPS. Wél heb je dan het nadeel van een lagere resolutie. Over GPS gesproken, vind je dat ook belangrijk? En wil je er per se mee kunnen navigeren? Zoja dan sluit dat ook al aardig wat uit. Misschien is dit iets voor je: http://www.nieuwemobiel.nl/search.php helaas kan je niet op alles zoeken, maar op best veel variabelen wél.

• la_fusion
Nee die HTC modellen kunnen nog net maar zoiets als een Nokia N95 is voor mij echt te groot + dik. Het liefst zie ik meer zoiets als de Nokia 6210 navigator. Niet te groot en ook nog als voordeel een 'echt' toetsenbord. Niet dat dit perse nodig is maar dat zie ik wel als een groot voordeel. Vooral om de reden die hier ook al werd genoemd. Het moeilijke navigeren op website's.

Ik heb verder trouwens nog niet specifieke modellen op het oog maar wil vooral weten of het WiFi wel de moeite waard is. Daarna ga ik dan wel specifieker zoeken. De bedoeling van dit topic is voornamelijk ook de algemene zin van het gebruik.

/edit: GPS is inderdaad ook belangrijk maar zoals ik hierboven aangeef gaat het mij voornamelijk om het algemene gebruik van WiFi en niet een zoektocht naar een specifiek model.

[ Voor 12% gewijzigd door la_fusion op 20-04-2009 15:08 ]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het nadeel van die Nokia lijkt me weer dat het geen touchscreen is. Voor surfen is touch screen juist wel handig. Nou ja wifi is vrij gangbaar onder de iets betere mobieltjes dus het lijkt me dat je beter kan zeggen "Waarom bewust wifi ontlopen?" Want zodra je een mobieltje kiest dat iets meer kan dan bellen en smsen heb je al best gauw een wifi-toestel. Ik gebruik het regelmatig om even nieuws te checken of mail te lezen. In combinatie met een lijstje speedtouch codes op zak kan ik best vaak ergens op internet.

Verwijderd

Ik denk dat je er van uit kan gaan dat wifi in de hedendaagse toestellen prima werkt.

Ik zou inderdaad meer gaan kijken naar de look-and-feel van internet op een toestel want dit wil nog wel eens flink verschillen (besturing en hoe pagina's eruitzien op het scherm). Ik weet bijvoorbeeld dat mijn broertje destijds veel geld heeft uitgegeven voor een Nokia N95 met alles er op en eraan maar deze functionaliteit nooit gebruikt omdat internetten op zo'n ding gewoonweg een ramp is. Ik gebruik mijn iPhone daarentegen praktisch als desktop vervanger, als ik even iets op moeten zoeken of het nieuws wil lezen dan doe ik dat op mijn telefoon in plaats van naar mijn bureau te lopen. Ik zou dus goed kijken naar welke telefoon jij fijn vindt om mee te internetten, wifi ondersteuning zit tegenwoordig wel snor.
Pagina: 1