Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:17
Ik heb nu een kleine 2 jaar een Acer Aspire 9300 notebook. een 17inch. Afgelopen week hoorde ik ineens een krak toen ik de lcd openklapte maar kon niets merken. Nu klap ik hem open en zit er een groot gat, en die wordt groter naar mate je hem verder opent. Ik zal wel geen garantie meer hebben, maar kan ik dit nog ergens laten repararen? Als ik hier niets mee doe dan ben ik bang dat de notebook dood gaat binnen een hele korte periode!

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/i2t6hw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/s2t98w.jpg
Is dit gewoon of is het gewoon zo dat Acer bagger behuizingen maakt voor haar notebooks! Ik ga er zo voorzichtig mee om, nog nooit laten vallen oid. :S

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:02
Het ziet eruit alsof je het zo weer kan dichtklikken, heb je dat al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33
Dit is een bekend probleem met de oude behuizingen van Acer(ook andere merken hebben er last van gehad). Normalitait worden ze door Acer onder coulance vervangen zonder kosten, ondanks dat ze al buiten garantie vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Echt een Acer-kwaaltje. Ook van Fujitsu-Siemens trouwens. Goedkope dunne kunststof behuizingen die na 2 jaar en soms al veel eerder beginnen te scheuren. Reken niet op coulance van fabrikant.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Exirion schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:53:
Echt een Acer-kwaaltje. Ook van Fujitsu-Siemens trouwens. Goedkope dunne kunststof behuizingen die na 2 jaar en soms al veel eerder beginnen te scheuren. Reken niet op coulance van fabrikant.
hoezo niet? ik heb niets met die hele notebook gedaan. Hij is ook nooit gevallen ofzo, dit is gewoon een schande! Hij wordt dus niet kosteloos gerepareerd? en als ik hem wel laat repareren maar met kosten wat kost dat kutgeintje dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 07:33
Het lijkt erop dat het scharnier vast zit, dus niet meer open of dicht gaat. Dit had ik ook met precies de zelfde notebook na 2 jaar. Ik wil hem dicht doen zit het scharnier vast - KRAK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
triskele10 schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:06:
Het lijkt erop dat het scharnier vast zit, dus niet meer open of dicht gaat. Dit had ik ook met precies de zelfde notebook na 2 jaar. Ik wil hem dicht doen zit het scharnier vast - KRAK
lekker dan, ik ben dus niet de enige hier... Ik kan hem nog wel gebruiken maar het ziet er niet uit, hij word ook blootgesteld aan stof etc nu. Ik klap hem niet meer dicht nu want als ik hem nu open of dicht klap hij breekt steeds verder open. Ik kan hem dus echt niet vast klikken want dat lukt je niet.

Wat een drama dit zeg, ik dacht dat Acer wel beter was :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 07:33
De nieuwe zijn stukke beter, ik heb nu al 1,5 jaar een 5920g en dit is een verschil van dag en nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
cypress3d schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:09:
[...]

lekker dan, ik ben dus niet de enige hier... Ik kan hem nog wel gebruiken maar het ziet er niet uit, hij word ook blootgesteld aan stof etc nu. Ik klap hem niet meer dicht nu want als ik hem nu open of dicht klap hij breekt steeds verder open. Ik kan hem dus echt niet vast klikken want dat lukt je niet.

Wat een drama dit zeg, ik dacht dat Acer wel beter was :S
Acer bellen en vragen of ze hem onder coulance willen vervangen. Dit is een productiefout waar Acer over het algemeen echt niet zo moeilijk over doet. Het kost Acer ook bijna niks dit te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
nou hij moet er iig heen gestuurd worden. Ze konden met verder niets vertellen en de service was nogal bagger. De man verstond me totaal niet en ik hem ook niet met zijn gebrekkig Nederlands :S Wat een zooitje de meeste helpdesks van tegenwoordig. Ik stuur hem maar op en met een beetje geluk heb ik hem binnen 2 weken terug. Ik ga wel eerst even prive gegevens wissen van de notebook want ik heb er geen in zin dat ze mijn HDD gaan bekijken.

Ik hoop dat het kosteloos gemaakt kan worden want ik heb verdorie niets vreemd uitgespookt ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq
  • Laatst online: 13-05 22:31

zyberteq

nou, dat dus

Ik heb dit zelf ook gehad met mijn Acer laptop, scharnier voelde heel zwak aan, viel eerst nog binnen de garantie (na 9 maanden al krak) dus garantie misbruikt, maar anderhalf jaar later gebeurde het weer.

Dus toen heb ik zelf bij ikzoekonderdelen.nl het scharnier besteld (zo'n €20 ) en vervangen. sindsdien zit ie gewoon goed. ondertussen is de laptop 5 jaar oud.
onderdelen voor mijn laptop zijn helaas niet meer te krijgen.

Beetje wazige site om te navigeren, maar zo te zien zijn de onderdelen voor jouw 9300 nog gewoon te bestellen (niet eens zo duur trouwens, €23 voor een nieuwe bezel, en €4 voor een LCD bracket (het scharnier)

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:28
cypress3d schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:15:
nou hij moet er iig heen gestuurd worden. Ze konden met verder niets vertellen en de service was nogal bagger. De man verstond me totaal niet en ik hem ook niet met zijn gebrekkig Nederlands :S Wat een zooitje de meeste helpdesks van tegenwoordig. Ik stuur hem maar op en met een beetje geluk heb ik hem binnen 2 weken terug. Ik ga wel eerst even prive gegevens wissen van de notebook want ik heb er geen in zin dat ze mijn HDD gaan bekijken.

Ik hoop dat het kosteloos gemaakt kan worden want ik heb verdorie niets vreemd uitgespookt ermee.
Ik vind je reactie persoonlijk wel een beetje overdreven. Je klaagt al over de service terwijl je de gehele procedure niet eens bent doorgelopen. Verder kan jij natuurlijk makkelijk zeggen dat je niks vreemds met de laptop hebt gedaan. Maar dit is nogal moeilijk te beoordelen vanuit een servicedesk. ;)

Ik zou zeggen, wacht nou gewoon af en kijk eerst wat ermee wordt gedaan voordat je alles gaat afkraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
PCMedic schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:29:
[...]

Ik vind je reactie persoonlijk wel een beetje overdreven. Je klaagt al over de service terwijl je de gehele procedure niet eens bent doorgelopen. Verder kan jij natuurlijk makkelijk zeggen dat je niks vreemds met de laptop hebt gedaan. Maar dit is nogal moeilijk te beoordelen vanuit een servicedesk. ;)

Ik zou zeggen, wacht nou gewoon af en kijk eerst wat ermee wordt gedaan voordat je alles gaat afkraken.
dat is jouw opvatting, ik zou zeggen bel ze zelf eens en dan praten we weer ok? Ik heb namelijk al 3x gebeld vandaag met ze, eerste keer iemand die amper NL sprak, tweede keer iemand die na 4x uitleg nog niet wist wat ik bedoelde, en de 3e keer eindelijk iemand die wist wat ik bedoelde maar ook amper gewoon Nederlands sprak. Nou daaruit kan je toch wel iets uit opmaken niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:28
cypress3d schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:36:
[...]

dat is jouw opvatting, ik zou zeggen bel ze zelf eens en dan praten we weer ok? Ik heb namelijk al 3x gebeld vandaag met ze, eerste keer iemand die amper NL sprak, tweede keer iemand die na 4x uitleg nog niet wist wat ik bedoelde, en de 3e keer eindelijk iemand die wist wat ik bedoelde maar ook amper gewoon Nederlands sprak. Nou daaruit kan je toch wel iets uit opmaken niet?
Dat is inderdaad mijn opvatting. Ik denk dat ik er gerust over kan praten en wel om de reden omdat ik meerdere malen ervaring met Acer en andere merken heb gehad. ;) Mijn oude Acer Aspire 1601 LM is het verleden voor RMA weggeweest en is keurig opgelost. Nu ben ik zelfs in bezit van een Gemstone 5920G om mijn tevredenheid te benadrukken. Maar om nu een service af te kraken op basis dat iemand je niet kan verstaan, vind ik gewoon niet terecht.

Voor mijn Asus F3JP heb ik ook meerdere malen Asus moeten bellen. Hier ben ik ook meerdere malen te woord gestaan door mensen die ik ook niet volledig begreep of mij begreep. Maakt dit de service van Asus dan ook weer slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
PCMedic schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:14:
[...]

Dat is inderdaad mijn opvatting. Ik denk dat ik er gerust over kan praten en wel om de reden omdat ik meerdere malen ervaring met Acer en andere merken heb gehad. ;) Mijn oude Acer Aspire 1601 LM is het verleden voor RMA weggeweest en is keurig opgelost. Nu ben ik zelfs in bezit van een Gemstone 5920G om mijn tevredenheid te benadrukken. Maar om nu een service af te kraken op basis dat iemand je niet kan verstaan, vind ik gewoon niet terecht.

Voor mijn Asus F3JP heb ik ook meerdere malen Asus moeten bellen. Hier ben ik ook meerdere malen te woord gestaan door mensen die ik ook niet volledig begreep of mij begreep. Maakt dit de service van Asus dan ook weer slecht?
we gaan het zien, hij gaat deze week nog die kant op.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Het probleem is dat je vaak wordt doorverbonden naar een helpdesk in Suriname(in het geval van Acer i.i.g.) en dus kan het gebeuren dat je te woord wordt gestaan in gebrekkig Nederlands.

Meestal is het verstandiger dit soort zaken te laten regelen door je dealer, aangezien die wat makkelijker een vinger tussen de deur krijgen dan de eindgebruiker in het geval van coulancezaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302790

Hier hetzelfde probleem met de scharnier... Ik heb een acer 5024 en heb hem 3 weken opgestuurd voor reparatie. Aangezien mijn scharnieren weleens eerder kapot zijn geweest vertelde acer mij dat de laptop kosteloos gerepareerd zou worden (laptop is net 3 maanden uit de garantie) maar nee hoor.... Krijg een paar dagen geleden een prijsopgave van 160 euro !! Voor een scharniertje:s laptop wordt niet gerepareerd omdat het volgens hun gebruikersschade is:s

heb al tig keer gebeld en teruggemaild dat het niet mijn schuld is en al tig keer uitgelegd dat het komt door de zwakke scharnieren...

@TS: hoe staat het met jouw laptop? Heb je iets kunnen regelen?

ik zit misschien te denken aan een coulancevoorstel... Wacht nog een mailtje af van acer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-06 22:23
Je kunt beter een topic in Shopping Forum openen. Het is gewoon een bekend probleem bij Acer en als ze hebben gezegd dat het kostenloos zou zijn, heb je dat op papier? Iig is dit niet normaal en mogen ze wat mij betreft eens voor de rechter. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfred1970
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-11-2024
Misschien ben ik een beetje laat.

Maar ik heb hetzelfde probleem..

Acer Aspire 9301 AWSMi 17" gekocht op 28-03-2007

In 2008 kwam een een scheur in de cover bij het linker scharnier.

dit is op 14 juli 2008 onder garantie gerepareerd!!

Nu is de scheur weer terug. (al vanaf zomer 2009).

Ik ga ook maar eens proberen Acer te bellen..
Pagina: 1