Jah, eigenlijk zegt de titel het al .... ik krijg mijn laptop niet aan het werkt met de driver van ATI.
Het gaat om een splinternieuwe HP Pavilion TX2650ED.
Ik heb na lang proberen alles aan het werk gekregen onder suse linux
- Fingerafdruk lezer => werkt !
- Touchscreen => werkt maar is nog niet goed uitgelijnd
- Wireless => via ndiswrapper, maar hij werkt.
- bluetooth => werkt ook.
Het enige probleem wat ik nog heb is dat ik de driver voor de videokaart niet werkent krijg.
Het gaat hierbij om een "ATI Radeon HD 3200" en onder ubuntu werkte die FGLRX driver wel op deze kaart.
Ik heb op 2 verschillende manieren geprobeert de driver te installeren:
Manier 1.
- Installeren van de paketten "kernel-syms, kernel-source, gcc, make"
- Als root het commando "Init 3" gedaan en naar de locatie van het .run bestand van ATI gegaan.
- Als root het commando "sh ati-driver-installer-9-4-x86.x86_64.run"
Hij loopt door het hele gebeuren heen en geeft geen enkele foutmelding, maar na het rebooten krijg ik alleen een zwart scherm en verder niets.
Manier 2.
- De ATI repository geinstalleerd
- De paketten "x11-video-fglrxG01, ati-fglrxG01-kmp-default" geinstalleerd.
Na het rebooten weer het zelfde resultaat
In bijde gevallen kan ik na de installatie het commando "modprobe fglrx" met success uitvoeren en is de kernel module dus gewoon aanwezig.
ik heb zelfs het volgende commando al geprobeert als root zijnde, maar het mocht niet baten
ziehttp://forums.opensuse.or...eon-4850-11-1-64-bit.html het forum draadje waar ik hier vond.
ik gebruik opensuse 11.1 X86_64 met de default kernel geinstalleerd.
Ik weet het niet meer, waarom werkt dit niet.... mijn Desktop met de Nvidia GTX280 Werkt perfect met de Nvidia reposity op de zelfde manier.
Het gaat om een splinternieuwe HP Pavilion TX2650ED.
Ik heb na lang proberen alles aan het werk gekregen onder suse linux
- Fingerafdruk lezer => werkt !
- Touchscreen => werkt maar is nog niet goed uitgelijnd
- Wireless => via ndiswrapper, maar hij werkt.
- bluetooth => werkt ook.
Het enige probleem wat ik nog heb is dat ik de driver voor de videokaart niet werkent krijg.
Het gaat hierbij om een "ATI Radeon HD 3200" en onder ubuntu werkte die FGLRX driver wel op deze kaart.
Ik heb op 2 verschillende manieren geprobeert de driver te installeren:
Manier 1.
- Installeren van de paketten "kernel-syms, kernel-source, gcc, make"
- Als root het commando "Init 3" gedaan en naar de locatie van het .run bestand van ATI gegaan.
- Als root het commando "sh ati-driver-installer-9-4-x86.x86_64.run"
Hij loopt door het hele gebeuren heen en geeft geen enkele foutmelding, maar na het rebooten krijg ik alleen een zwart scherm en verder niets.
Manier 2.
- De ATI repository geinstalleerd
- De paketten "x11-video-fglrxG01, ati-fglrxG01-kmp-default" geinstalleerd.
Na het rebooten weer het zelfde resultaat
In bijde gevallen kan ik na de installatie het commando "modprobe fglrx" met success uitvoeren en is de kernel module dus gewoon aanwezig.
ik heb zelfs het volgende commando al geprobeert als root zijnde, maar het mocht niet baten
code:
1
| "rm /usr/lib/dri/fglrx_dri.so && ln -s /usr/lib64/dri/fglrx_dri.so /usr/lib/dri/fglrx_dri.so" |
ziehttp://forums.opensuse.or...eon-4850-11-1-64-bit.html het forum draadje waar ik hier vond.
ik gebruik opensuse 11.1 X86_64 met de default kernel geinstalleerd.
Ik weet het niet meer, waarom werkt dit niet.... mijn Desktop met de Nvidia GTX280 Werkt perfect met de Nvidia reposity op de zelfde manier.
Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!