Toon posts:

Scheuren in omlijsting Macbook Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zomaar ineens zat er aan de linkerkant van het beeldscherm ineens een scheur in de omlijsting van het beeldscherm, ik heb geen idee hoe het gekomen kan zijn maar het begint nu ook aan de rechterkant precies op dezelfde plek te scheuren dus ik zal een nieuw beeldscherm moeten gaan bestellen.

Heeft iemand dit wel is gezien/gehad?

Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/4382/dsc0001z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/5388/dsc0002vyv.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Net gebeld met LJS en die gaven al een prijsopgave van € 500 voor een nieuw beeldscherm, dat gaat dus verzekeringswerk worden ook al heb ik totaal geen idee hoe dit gebeurd kan zijn..

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Iets tussen de klep gehad bij het dichtvouwen? Aangezien de rand van alu is en dat waar de scheur in zit plastic?

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Als ik de schade zo zie, is er een kracht aan te pas gekomen om het te doen kraken/scheuren.

En dat gaat dus niet vanzelf. Hoezo denk jij dat dat 'dus verzekeringswerk' wordt? Heeft een ander aansprakelijkheid opgebiecht? Of ben jij soms voor alles 'all risk' verzekerd?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Eigenlijk een beetje bizar om een nieuw beeldscherm te moeten bestellen als alleen de omlijsting scheurt.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:27

Exirion

Gadgetfetisjist

Volgens mij ben je gewoon met je laptop over die kabelbende heen gestruikeld :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ik ben zeker niet gestruikeld over die "kabel-ellende".. Zijn overigens maar 2 snoeren van 2 laptops..

Er is ook niks tussengekomen bij het dichtvouwen, geen van dit allen..

En dit wordt zeker verzekeringswerk, je mag zelf invullen hoe.. :)

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
Ik heb dezelfde scheurtjes in mijn laptop, maar ja het ding is ook al 3,5 jaar oud. Ik zie het als slijtage want je doet zo'n ding toch vrij vaak open en dicht. Dan duw ik ook meestal aan de bovenkant van het scherm en dan is er toch enigwat buiging wat uiteindelijk wel eens een klein scheurtje veroorzaakt wat steeds groter wordt...
Misschien was je ook gewoon lomp bezig ;)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:02:
Haha, ik ben zeker niet gestruikeld over die "kabel-ellende".. Zijn overigens maar 2 snoeren van 2 laptops..

Er is ook niks tussengekomen bij het dichtvouwen, geen van dit allen..

En dit wordt zeker verzekeringswerk, je mag zelf invullen hoe.. :)
Verzekeringsfraude, zoals velen dat doen?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Topicstarter
Ramzzz schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:16:
[...]

Verzekeringsfraude, zoals velen dat doen?
In zekere zin is het geen fraude, er zijn maar 2 mensen in huis die hiervoor gezorgd kunnen hebben MOCHT het gekomen zijn door lompheid/ongeluk/zoiets en dat ben ik en mijn vriendin.. We weten beide niet hoe het mogelijk is maar geven het wel aan de verzekering op aangezien 1 van ons het gedaan moet hebben of het is slijtage..

Dus het is maar hoe je het ziet qua "fraude" ..

• jochie79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:22
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:34:
[...]

In zekere zin is het geen fraude, er zijn maar 2 mensen in huis die hiervoor gezorgd kunnen hebben MOCHT het gekomen zijn door lompheid/ongeluk/zoiets en dat ben ik en mijn vriendin.. We weten beide niet hoe het mogelijk is maar geven het wel aan de verzekering op aangezien 1 van ons het gedaan moet hebben of het is slijtage..

Dus het is maar hoe je het ziet qua "fraude" ..
Slijtage dien je te claimen bij de verkoper of fabrikant niet bij je verzekering. Ook lompheid is iets wat de meeste verzekeringen niet dekken. Tevens kan je een ongeluk alleen claimen als je daadwerkelijk weet dat het heeft plaatsgevonden.

Ik denk dat je, zonder te frauderen, geen aanspraak kan maken op je verzekering. (Ik zie ook niet in waarom "wij" voor jouw slijtage of lompheid zouden moeten betalen).

Leg het probleem eens voor aan Apple, indien het slijtage is zouden ze je toch wel in de kosten tegemoet mogen komen.

[ Voor 6% gewijzigd door jochie79 op 20-04-2009 18:32 ]

Verwijderd

Hoe verloopt het sluiten van het scherm? Gaat dit soepel of moet je meer kracht uitoefenen om het scherm dicht te doen? Als je het scherm in een hoek van 90 graden plaatst en dan een tikje geeft, blijf het scherm dan nog lang 'waggelen'?
Ik vermoed slijtage / vermoeiing van de scharnieren. Dat is een fout van Apple en zou onder garantie gerepareerd moeten worden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:48:
Hoe verloopt het sluiten van het scherm? Gaat dit soepel of moet je meer kracht uitoefenen om het scherm dicht te doen? Als je het scherm in een hoek van 90 graden plaatst en dan een tikje geeft, blijf het scherm dan nog lang 'waggelen'?
Ik vermoed slijtage / vermoeiing van de scharnieren. Dat is een fout van Apple en zou onder garantie gerepareerd moeten worden.
De garantie is helaas al 6 maanden verlopen, maar het is idd dat het scherm blijft waggelen, dit zou wel verklaren hoe die scheur er zomaar ineens in zat..

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 00:16:
[...]

De garantie is helaas al 6 maanden verlopen, maar het is idd dat het scherm blijft waggelen, dit zou wel verklaren hoe die scheur er zomaar ineens in zat..
Hoe oud is dat ding dan?

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-01 23:13

Underworld

+1 Inzichtvol

mwah ik weet het zo net nog niet verzekering / fraude...
dit hoeft geen fraude te zijn, je hebt het niet expres gedaan en de fabrikant wilt (misschien) niet voor de kosten opdraaien. Als de verzekering het dan wilt vergoeden vind ik dat geen fraude als je het verhaal wat hebt versoepelt. Buiten dat vind ik dat je van een product van meer dan 1500 euro wel wat mag verwachten. Fraude zie ik meer als, dat je zegt dat je fiets gestolen is maar die gewoon nog netjes bij je thuis in de schuur staat...

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-02 18:18
Kijk hier eens link

Verwijderd

Topicstarter
Underworld schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:47:
mwah ik weet het zo net nog niet verzekering / fraude...
dit hoeft geen fraude te zijn, je hebt het niet expres gedaan en de fabrikant wilt (misschien) niet voor de kosten opdraaien. Als de verzekering het dan wilt vergoeden vind ik dat geen fraude als je het verhaal wat hebt versoepelt. Buiten dat vind ik dat je van een product van meer dan 1500 euro wel wat mag verwachten. Fraude zie ik meer als, dat je zegt dat je fiets gestolen is maar die gewoon nog netjes bij je thuis in de schuur staat...
Hij was € 2500 en hij is anderhalf jaar oud, en dit is denk ik gewoon slijtage wat niet had mogen gebeuren, maja ga maar is aanspraak maken op die "garantie" bij Apple. Dan ben ik me Mac eeuwen kwijt.. geef het liever op aan de verzekering zodat ik binnen 2 weekjes me Mac weer terug heb.

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Dit is echt niet 'gewoon slijtage'. Daarvoor zit het op een compleet onlogische plaats. Er is iets gebeurd waardoor (haar)scheurtjes zijn ontstaan, die nu uitscheuren naar dit.

Verwijderd

tja , denk persoonlijk aan de hitte van het scherm? warm /afkoeling ectr.

voor een product van 2500 euro en een jaar oud , zou ik zeker eens een klacht brief schrijven na apple

de gemiddelde medion laptop van 300 euro gaat nog langer mee dan een apple 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 12:39 ]

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:39:
Uhmm.. Dat is een beetje een onzinnige opmerking. Er is 1 MBP die scheuren heeft in het scherm en jij weet meteen dat alle apples zo snel kapot gaan? Ik heb hier een MBP van ruim een jaar ouder en daar is nog helemaal geen slijtage aan te zien en zeker niet op het punt van de TS.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:39:
tja , denk persoonlijk aan de hitte van het scherm? warm /afkoeling ectr.

voor een product van 2500 euro en een jaar oud , zou ik zeker eens een klacht brief schrijven na apple

Ik heb een 5½ jaar oude iBook die nog als een zonnetje draait. Zeg dan niets...

:z

Verwijderd

ik zeg toch ook niet allemaal? teentjes getrapt gesproken :z

ik vind alleen dat als een laptop van 2500 euro na een jaar al scheuren vertoont dat ding schijnbaar faalt, in constructie (die specifieke laptop dan ,om niet nog meer zieltjes te krenken)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 13:24 ]

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Nu online

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

beter een scheur in je macbook dan ..

wel een rare plek om scheurtjes te hebben in een laptop..

Signature

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
je scherm is toch gewoon oke? Je moet een andere casing hebben, dat is vast niet zo gek duur

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
418O2 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 13:26:
je scherm is toch gewoon oke? Je moet een andere casing hebben, dat is vast niet zo gek duur
nee maar ze zijn te lui om het helemaal om te bouwen want die persoon die dat moet doen kost veel geld en tijd en tijd is geld

dus schroeven ze je scherm eraf en zetten een nieuwe erop die al kant en klaar zo van de band komt :)

"relatief makkelijk gesproken zo natuurlijk maar je begrijpt het verhaal"

[ Voor 8% gewijzigd door Mektheb op 21-04-2009 13:34 ]

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-02 08:00
Als eens op ifixit.com gekeken? Kan je het zelf doen :)

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Nu online

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

ja tuurlijk kun je t zelf doen maar als je het door apple kunt laten doen is t toch een stuk gratisser :P

Signature

Pagina: 1