Toon posts:

OWA van buitenaf benaderbaar maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende situatie bij een klant waar ik tegen een probleem aan loop.

Klant heeft officedsl van kpn met een Speedtouch 780 WL
De DNS en DHCP server zijn op het modem uitgezet en draaien op de server (SBS 2003).

Nu is het de bedoeling dat de Outlook Web Access toegankelijk wordt van buitenaf.
In de Speedtouch heb je alleen de mogelijkheid om een publiek ipadres naar een interne door te zetten als de DHCP server op het modem draait (volgfens supportdesk van Speedtouch althans) maar dit is dus niet het geval omdat deze op de server draait.

Mijn vraag is hoe ik OWA bereikbaar kan maken van buitenaf zodat de klant vanaf een externe locatie bij zijn outlook kan. Wie kan mij vertellen hoe dit het handigste aan te pakken?

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-01 21:51
Ik ben niet bekend met die Speedtouch, maar het zal toch wel mogelijk zijn om een NAT op poort 443 (https) te doen?

• EelCoW78
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-02 17:27
Wat je eens kunt proberen is het volgende programma van Speedtouch. Heeft mij al heel vaak geholpen ;)

http://www.speedtouch.nl/software.html#natmng

Edit: ik zie net dat dit voor de 500 en 600 series is... Waarschijnlijk zal het via Toolbox >> Games and Application Sharing moeten kunnen.

[ Voor 32% gewijzigd door EelCoW78 op 20-04-2009 13:21 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:35

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Dat lijkt mij inderdaad ook, zie bijvoorbeeld http://portforward.com/en...-Alcatel/Speedtouch780v6/ (eerste hit op Google)

@ hierboven:
De NAT Manager is een Windows programma om port forwarding (port mappings) in te stellen op SpeedTouch router modems uit de 500 en 600 type-reeks met firmware versie R4.1.x en R4.2.x
780 != >500 && <699 ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Mad Marty op 20-04-2009 13:21 ]

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de mensen van Speedtouch dus niet omdat dan zowieso de DHCP server aan moet staan op het modem en dit is niet het geval.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:35

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Anders check je ook even de link die ik post:
To setup port forwarding on this router your computer needs to have a static ip address.
Het lijkt mij wel heel raar als je per se DHCP aan moet hebben staan. Maarja, je kunt natuurlijk ook gewoon even proberen, ipv 'de mensen van Speedtouch' er steeds bij te halen.

Rail Away!

Verwijderd

Mad Marty schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:52:
Anders check je ook even de link die ik post:

[...]

Het lijkt mij wel heel raar als je per se DHCP aan moet hebben staan. Maarja, je kunt natuurlijk ook gewoon even proberen, ipv 'de mensen van Speedtouch' er steeds bij te halen.
lol dat zou erg triest zijn inderdaad. Volgende keer dat je die mensen erbij haalt, gewoon niet vertellen dat je dhcp uit hebt staan. Ongetwijfeld hebben ze dan geen antwoord meer en kunnen ze zich er niet mee afmaken dat DHCP aan moet staan (echt 2 ongerelateerde zaken, en als het toch zo is, zou ik de klant per direct aanraden om een nieuwe router aan te schaffen; overigens zou je de dhcp van de router prima kunnen gebruiken zolang je de dns maar op de windows dns kan zetten)
Pagina: 1