Mogelijkheden VoIP hosted telefooncentrale

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFlaton
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07-2024
Voor mijn huidige werkgever heb ik de taak gekregen om oplossing op maat te zoeken voor een kleine telefooncentrale (5 locaties met 5-10 werkplekken)

Na wat rondzoeken kwam ik de VoIP (hosted) telefooncentrale tegen.

Er sprongen een aantal providers uit (XeloQ Communications, Devault en Interconnect VoIP)

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met een dergelijke oplossing voor de telefooncentrale, of met 1 van de bovengenoemde bedrijven.

Het gaat om een soort afsprakenbureau idee, dus op 1 locatie moet er een goede oplossing zijn om snel te kunnen doorschakelen etc.
Het liefst softwarematig zodat via de PC de centrale kan worden bediend (dus met headset op en 1 klik op de knop doorschakelen, opnemen, in de wacht zetten etc)|

Ik hoop dat ik het goede forum hiervoor heb uitgekozen, en alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,

Pieter Flaton
(edit: spelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:31

Qwerty-273

Meukposter

PFlaton schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:46:
Het liefst softwarematig zodat via de PC de centrale kan worden bediend (dus met headset op en 1 klik op de knop doorschakelen, opnemen, in de wacht zetten etc)|
Als je kiest voor een softphone, houdt dan wel rekening met het feit dat deze niet werkt wanneer de pc uit staat. Ook zal je niet tijdens een gesprek je pc kunnen herstarten, of nog net even snel een belletje doen wanneer je aan het eind van de dag je pc aan het afsluiten bent.

Waar je vooral op moet letten is welke functies je van een pbx verwacht die je nodig hebt. Denk daarbij aan het eenvoudig doorschakelen, openemen van de telefoon van je collega via je eigen set, voicemenu's, voicemail, gedeelde telefoonlijst op alle sets etc. Leg deze vervolgens voor aan een aanbieder (zelf geen ervaring met zo'n opzet of een van deze aanbieders) en maak duidelijke afspraken wat er geleverd wordt.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
De providers die je noemt zijn volgens mij geen nederlandse providers ?

Er zijn Nederlandse providers die Hosted VOIP leveren. En volgens mij zijn de klanten tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFlaton
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07-2024
Bedankt voor de reacties.
Ik heb een vrijblijvende offerte laten opmaken door www.belcentrale.nl , dus daar wacht ik nu even op.
Wel jammer is dat we onze faxen niet kunnen combineren met het nieuwe VoIP systeem, dus we zullen sowieso nog minimaal één KPN ISDN analoge lijn moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 10:09
Goedendag,

Zelf ben ik leverancier van Voip centrale's en deze is ook prima in een hosted oplossing aan te bieden.

Wat betreft je fax verkeer zou ik je adviseren om gebruik te maken van fax to email. Of doel jij juist op het versturen van faxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf ook hosted draaien bij een bedrijf en dat valt super kan alles via website aanpassen voicemail doorschakelingen etc erg makkelijk in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor je fax verkeer wordt vaak bij de hosted voip providers oplossingen aangeboden in de zin van dat het fax to mail is. op het moment dat je wilt faxen dan zijn er wel hosted voip providers die mail to fax oplossingen aanbieden. Wat ik wel als tip wil meegeven dat het altijd handig is als je minimaal 1 KPN lijn behoud ivm noodgevallen. Dit lost ook het hele probleem op wat betreft het faxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:02:
ik heb zelf ook hosted draaien bij een bedrijf en dat valt super kan alles via website aanpassen voicemail doorschakelingen etc erg makkelijk in gebruik
Bij welk bedrijf is dat?

Ik weet dat Xenosite ook hosted VOIP aanbiedt, ik zou ze als ik jou was even bellen. Erg goede ervaringen met die lui, hoewel niet met dit product specifiek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:47:
Voor je fax verkeer wordt vaak bij de hosted voip providers oplossingen aangeboden in de zin van dat het fax to mail is. op het moment dat je wilt faxen dan zijn er wel hosted voip providers die mail to fax oplossingen aanbieden. Wat ik wel als tip wil meegeven dat het altijd handig is als je minimaal 1 KPN lijn behoud ivm noodgevallen. Dit lost ook het hele probleem op wat betreft het faxen.
Precies, niet moeilijk doen met die VoIP centrales en gewoon 1 of 2 analoge lijntjes houden voor je fax :)

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > IH

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1