Toon posts:

196.254.X.X probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

probleem met verbinding met router hier. Thuis geen probleem met internetconnectie. Hier op kot krijg ik probleem.

Hij geeft limited connectivity voor de verbinding....als ip heeft hij 196.254...... aangenomen en als subnet 255.255.0.0....Dit is blijkbaar een bekend probleem en wordt veroorzaakt doordat er probleem is met verbinding met DHCP server, waardoor APIPA dat ip toekent. Nu heb ik de oplossing van Microsoft geprobeerd:

http://support.microsoft.com/kb/928233

Dat werkt niet, verder heb ik ook een winsock herstel uitgevoerd, zowel voor de opl van microsoft als erna....nog steeds niets...ook modem reset helpt niet, hoewel ik dat nu nog eens ga proberen...

Zijn er mensen die nog van enige oplossing weet hebben?

Cheerz,
Tom

Modem/router: Thomson Speedtouch ST780..
Mood: pissed off :p

• McRam
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

McRam

Tja...

Krijg je op basis van een statisch adres wel connectie via de router? Probeer dat eerst eens. Ben je overigens bedraad of draadloos aan het connecten?

Pain don't hurt. Babes love scars. Broken bones heal.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:50:
Hi,

probleem met verbinding met router hier. Thuis geen probleem met internetconnectie. Hier op kot krijg ik probleem.

Hij geeft limited connectivity voor de verbinding....als ip heeft hij 196.254...... aangenomen en als subnet 255.255.0.0....Dit is blijkbaar een bekend probleem en wordt veroorzaakt doordat er probleem is met verbinding met DHCP server, waardoor APIPA dat ip toekent. Nu heb ik de oplossing van Microsoft geprobeerd:

http://support.microsoft.com/kb/928233

Dat werkt niet, verder heb ik ook een winsock herstel uitgevoerd, zowel voor de opl van microsoft als erna....nog steeds niets...ook modem reset helpt niet, hoewel ik dat nu nog eens ga proberen...

Zijn er mensen die nog van enige oplossing weet hebben?

Cheerz,
Tom

Modem/router: Thomson Speedtouch ST780..
Mood: pissed off :p
Telnet is naar die Speedtouch en log in met Administrator en blanco wachtwoord.
Voor de volgende commando's is uit en post de uitvoer hier:

code:
1
2
dhcp server config
dhcp server pool list

Heb je ook problemen met andere PCs die aan die Speedtouch hangen?
Edit: heb je toevallig een ander apparaat dat DHCP uitdeelt zoals printers?

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:09
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:50:
Hij geeft limited connectivity voor de verbinding....als ip heeft hij 196.254...... aangenomen en als subnet 255.255.0.0....
Ik neem aan dat je 169 bedoeld in plaats van 196 ;)

Tracht je te verbinden via wireless of wired? Verder, indien bekabeld: weet je zeker dat de kabel 100% in orde is?

Verwijderd

Topicstarter
Idd wat weinig info gegeven....beide andere kotgenoten draaien vista 32 en 64 bit home Premium en hebbne geen problemen. Die ene met 64 bit heeft soms ook limited connectivity maar rr reconnect doet wonderen...

Heb al met static ip geprobeerd, hij assigned de IP en de gateway wel, mr blijft limited connectivity...

Nu ff telnetten, wel vanop deze pc dus ,gezien de andere pc zelfs niet tot aan router geraakt...

EDIT:
Jah 169 :p
EDIT2:

{Administrator}=>dhcp server config
State: enabled
{Administrator}=>dhcp server pool list
Pool Start End Intf State
0 LAN_private 192.168.1.64 192.168.1.253 LocalNetwork STATIC

De static ip dat ik had geassigned was 192.168.1.64 , dus is nog ok...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2009 12:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:01:
Idd wat weinig info gegeven....beide andere kotgenoten draaien vista 32 en 64 bit home Premium en hebbne geen problemen. Die ene met 64 bit heeft soms ook limited connectivity maar rr reconnect doet wonderen...

Heb al met static ip geprobeerd, hij assigned de IP en de gateway wel, mr blijft limited connectivity...

Nu ff telnetten, wel vanop deze pc dus ,gezien de andere pc zelfs niet tot aan router geraakt...
offtopic:
kot=huis toch? :P

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 01:15
^ inderdaad, 169.254.x.x is een dummy ip wat XP uitdeelt indien geen IP wordt ontvangen via DCHP maar er wel een kabel aangesloten is.
Kan aan stekker/kabel liggen, driver van netwerkkaart, router die slecht functioneerd ( al geherstart ? ).

Probeer is de betreffende netwerkverbinding te "disablen" 10 sec wachten, en weer enablen.
Als het een ST780WL is van KPN, kan je niet een verbinding opzetten met Telnet, dat is dichtgetimmerd.

Verwijderd

Topicstarter
hehe, hier in Belgie niet hoor :) Thuis is waar je woont ,en op kot is het huis waar je woont om te studeren in de buurt van je universiteit :)

Het is een wireless verbinding btw...
Het is een ST780WL, mr van bij Belgische provider en geunlocked, telnet gaat dus perfect...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2009 12:08 ]

Verwijderd

Yippie schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:05:
^ inderdaad, 169.254.x.x is een dummy ip wat XP uitdeelt indien geen IP wordt ontvangen via DCHP maar er wel een kabel aangesloten is.
Kan aan stekker/kabel liggen, driver van netwerkkaart, router die slecht functioneerd ( al geherstart ? ).

Probeer is de betreffende netwerkverbinding te "disablen" 10 sec wachten, en weer enablen.
Als het een ST780WL is van KPN, kan je niet een verbinding opzetten met Telnet, dat is dichtgetimmterd.
Kijk is naar het profiel van de TS ;) . Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat hij een ST780WL van KPN heeft :) .

Probeer trouwens ook is een statisch ip in te stellen om te kijken of het probleem bij de DHCP ligt en niet bij alles wat Yippie noemde @hierboven.

Edit @TS: ok haha alles duidelijk. Is toch wat als je uit Noord-Nederland komt :P . Ik zag dat telnetten werkte, zou je de output van de twee commando's die ik hierboven gaf ook hier kunnen posten?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2009 12:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:08:
[...]

Kijk is naar het profiel van de TS ;) . Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat hij een ST780WL van KPN heeft :) .

Probeer trouwens ook is een statisch ip in te stellen om te kijken of het probleem bij de DHCP ligt en niet bij alles wat Yippie noemde @hierboven.
Statisch ip al gedaan, helpt niets, in mijn US Robotics connectie programma, staat dat die IP is geassigned mr er wordne geen pakketjes ontvangen...

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-03 15:05
..

[ Voor 97% gewijzigd door Pittie op 20-04-2009 12:11 . Reden: Te snel gereageerd zonder op f5 te drukken.. ]

Verwijderd

offtopic:
Spuit 11 antwoord is al genoemd :P . Het gaat veel te hard hier zie ik :) .

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 01:15
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:06:
[...]

hehe, hier in Belgie niet hoor :) Thuis is waar je woont ,en op kot is het huis waar je woont om te studeren in de buurt van je universiteit :)

Het is een wireless verbinding btw...
Het is een ST780WL, mr van bij Belgische provider en geunlocked, telnet gaat dus perfect...
ahh Belgie...ok geen KPN dus.

Wireless verbinding lukt dus niet, heb je beveiliging aan, zo ja, stel deze is opnieuw in.
Werkt het wel met draad ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:10:
[...]

Statisch ip al gedaan, helpt niets, in mijn US Robotics connectie programma, staat dat die IP is geassigned mr er wordne geen pakketjes ontvangen...
Werk je toevallig met een MAC filter? Verkeerde WEP/WPA code? Met een MAC filter kan je soms wel verbinden maar krijg je dus geen IP adres omdat je de DHCP server niet kan bereiken. En met een statisch IP kunnen de pakketjes dan de gateway niet bereiken ;) .

Verwijderd

Topicstarter
Output van die telnet commands is hierboven al genoemd....Ik zal WEP ff afzetten en eens zien wat dat geeft :D Mac filter staat normaal niet aan....

• pouyann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-01 15:48
dat heb ik ook, probeer arp cach leeg gooien en flush dns. haal je wireless connecties weg zet de wlan uit hardware en dan via windows zet de hardware aan en software en dan klik met welke wlan je wilt verbinden.

in cmd uitveren met admin recht
code:
1
2
arp -d
ipconfig /flushdns

Klinkt raar maar ik heb deze probleem heel vaak op school met wlan en kabel na deze herhaling lost het op.

Verwijderd

pouyann schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:23:
dat heb ik ook, probeer arp cach leeg gooien en flush dns. haal je wireless connecties weg zet de wlan uit hardware en dan via windows zet de hardware aan en software en dan klik met welke wlan je wilt verbinden.

in cmd uitveren met admin recht
code:
1
2
arp -d
ipconfig /flushdns

Klinkt raar maar ik heb deze probleem heel vaak op school met wlan en kabel na deze herhaling lost het op.
Probeer dan ook is meteen deze twee drie:
code:
1
2
3
route -f
ipconfig /release
ipconfig /renew

Edit: toegevoegd

Verwijderd

Topicstarter
Pouyann, jouw oplossing heb ik nog niet geprobeerd, mr ik ga ff zeggen, ik zit nu op mijn PC, dus niet die van daarnet en internet werkt. Ik heb WEP uitgeschakeld en ineens werkte alles hier zonder probleem....Bij mijn vriendin daarentegen, waar ik daarnet zat :) lukt het dus niet meer :D en zij heeft enkel lokale toegang :p....Zou toch graag minimaal WEP beveiliging hebben :p gezien ik de enige ben in de straat met 60 gb downloadlimiet en de rest aan 4 gb zit :p

EDIT: Nu heeft zij dat 169.254.x.x probleem...
EDIT2: OK, ik heb alles wat ik daarstraks geprobeerd had, ongedaan gemaakt....IPv6 terug ingeschakeld, die extre reg entries verwijderd en die van de andere waarden terug opnieuw gezet...ook geen static ip niet maar ,maar terug dynamisch en ik bne op internet maar zij niet....kzal haar straks terug aan de draad hangen, mr dat moet wireless ook kunnen hé grrrr....zij heeft wel niet Limited connectivity zoals ik ,maar gewoon lokaal...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2009 12:34 ]

• pouyann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-01 15:48
Ik weet niet of je veel aan een WEP hebt aangezien het binnen enkele minuten te breken is, wat je kan wel proberen is beveiliging uitzetten en je mac filter aan zetten en dan handmatig alle mac adressen toevoegen.

gebruik je windows software om met wireless verbinding te maken of door de leverancier geleverde software (die hp, acer enz leveren). want ik heb wel keertje gehad dat de software die van leverancier (acer) was geleverd problemen had bij elke wlan encryptie dan ook zonder beveiliging werkte het dan wel.

Verwijderd

Topicstarter
Gohja, dat van WEP weet ik ook hoor....maar niet iedereen kan dat....ik ken ook min truukjes om wep te breken, maar ik denk niet dat de gemiddelde mens dat hier in de straat woont daar kaas van gegeten heeft ,zeker die bomma van tegenover ons niet :D....maar wep is beter dan niets....zou ook WPA of WPA2 kunnen proberen (hoewel WPA ook vrij snel te kraken is, WPA2 daarentegen niet) maar dat had ik al uitgesloten omdat mijn oude vorige pc die nu weg is geen WPA aan kon :)...

IK gebruik USR software om te verbinden, dus daarmee mss :D mja, hetl ukt niet om die van mij te laten werken met WEP en zonder WEP werkt ide van mijn vriendin niet wireless, maar die hangt nu wired aan :D

nog ideeën

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 12:27

JW1

Die worstendraaier (Booma) lukt het zeker niet.
Als het even kan zou ik WPA2 proberen aangezien je nu toch al bezig bent en de oude computer weg is.
Pagina: 1