[html] Verschillende targets binnen 1 formulier zonder js

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dossiewossie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-09 18:33
Misschien geen duidelijke titel, maar ik weet niet hoe ik mijn probleem moet benoemen.

Het probleem:

Ik maak een registratieproces in 3 stappen.
Deze stappen hebben elk hun eigen pagina, met elk hun eigen formulier.

Bij de stap2 pagina heb je bijvoorbeeld een 'verder' en een 'terug' link.
Ik wil dat de ingevulde data bewaard blijft als men van deze links gebruik maakt. De links zorgen er dus voor dat het formulier gepost wordt, en ik sla het serverside op en koppel dit aan de sessie van de gebruiker.
Met javascript verander ik de target van het formulier nagelang er op de verder of terug link is geklikt.

Maar nu mijn vraag, is dit mogelijk zonder javascript? Hoe kan ik dit in godsnaam oplossen dat er binnen 1 formulier 2 submits zitten die allebei een andere target genereren voor het formulier zonder javascript?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt toch beide submits een andere naam geven en server-side bepalen welke stap (1 of 3) getoond moet worden?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je zou het server-side oplossen. Dus de ingevulde gegevens opslaan in een 'temp' reccord of in de sessie variabelen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Je zegt zelf al dat je de formulieren serversite opgeslagen word afhankelijk van de sessie. Dan maak je toch gewoon 3 formulieren die bij de sessie opgeslagen worden en dan kan je de rest gewoon serverside afhandelen.

Afhankelijk wat je ingevulsd hebt laat je pagina gewoon formulier 1 2 of 3 zien?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dossiewossie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-09 18:33
RobIII schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:25:
Je kunt toch beide submits een andere naam geven en server-side bepalen welke stap (1 of 3) getoond moet worden?
Bedankt, dit bedoel ik precies inderdaad :-)

Ik heb er nooit bij stilgestaan dat de submits zelf ook gepost worden, probleem opgelost, bedankt!