tip voor overklokkers/coolers

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ik ben een beetje bezig met overklokken, en probeer alles om de cpu wat frisser te krijgen.

Nu heb ik hier eens iets gezien van het 'lappen' van je processor. (voor mensen die het niet weten: stukje eraf schuren..)

daar begin ik nog maar net niet aan, zo rijk ben ik niet, maar wel zag ik dat m'n heatsink helemaal niet zo mooi glad was, zou gladder kunnen. Dus ik een stuk schuurpapier (water bestendig) op een glasplaat. Beetje water eroverheen, schuurt het wat lekkerder.
De heatsink was zwart aan de onderkant, en ik kon duidelijk zien dat ie niet overal even recht was, doordat ik het zwarte er op sommige plaatsen beter af schuurde dan op andere.
Na een tijdje schuren: het geheel is overal gelijk afgeschuurd (sommige hoekjes iets te veel *oeps* maar dat maak nie tveel uit, maakten toch al geen contact met cpu), beetje koelprut er weer op (niet te veel!) en starten maar.
Resultaat: paar graden koeler (kan het niet precies zeggen, maar zeker wel 3)
misschien heeft deze tip hier ook al eerder gestaan, maargoed, het mag nog wel een keertje :)

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-04 20:57
Net zo lang doorgaan tot ie 0 graden is :)

Earth is nice, heaven is better...

Verwijderd

try a renegade ;)

geintje (scheelt wel 20 graden :+)

heb dit ook gedaan voordat ik de renegade had, en het werkt goed !!! :)!!!
heb het ook op m'n k6-2 gedaan voordat ik het "kapje" eraf "sloopte".
werkte nog beter (kijk alleen uit dat je de pinnetjes niet verbuigt !!!, erg vervelend)

mazzel

Verwijderd

De beste software koeling= rain 1.0

Verwijderd

en waar vind ik die??

Verwijderd

Lasher check je mail box :) :) :) :) :)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
tweakfiles als rain en andere software koelprogjes zijn uiteraard te vinden bij www.tweakfiles.com
Pagina: 1