Ik heb een probleem waar ik gelijk wat advies bij wil hebben, mijn probleem is het volgende.
Hardware:
CPU: AMD Athlon 3000+
Moederbord: GA-7N400 Pro2 (Rev 2.x)
1 GB RAM (1 kaart)
320 GB hard - WDC WD16 00JS-00NCB1 SCSI
350 watt voeding
Sinds kort ieder keer als ik grote bestanden probeer te kopiëren van ene partitie naar andere of van een extern hard naar intern dan reboot de computer zonder enige foutmelding te geven en bij opstarten geeft die aan dat die geen harde-schijf kan vinden.
Na meerdere malen de computer te resetten of stroom eraf halen en paar(afwisselend ene keer 5 min andere keer 15 min) minuten wachten start die wel weer op en kan ik als nog niks over de reden van de foutmelding vinden. Deze probleem is afwisselend en ik kan geen knoop punt vinden wat het probleem kan veroorzaken.
Wat heb ik geprobeerd:
andere voeding
alle extra hardware los gekoppeld (dvd branden usb poorten enz)
Alle bekabeling na gelopen
meerdere malen OS opnieuw geïnstalleerd.
Alle partities weg gegooid en opnieuw aangemaakt.
Meerdere software gedraaid om de hard-schijf te controleren(geen fout gevonden)
het is een sata schijf, op andere sata poort aangesloten
Deze computer functioneert als een storage server en wordt mee gedownload, er staan niks kwa extern hardware op aangesloten wordt remote beheerd.
Hebben jullie enig idee wat het kan zijn of hoe ik kan achter komen wat het is?
Mvg,
Pouyan
edit: Hardware bijgewerkt
Hardware:
CPU: AMD Athlon 3000+
Moederbord: GA-7N400 Pro2 (Rev 2.x)
1 GB RAM (1 kaart)
320 GB hard - WDC WD16 00JS-00NCB1 SCSI
350 watt voeding
Sinds kort ieder keer als ik grote bestanden probeer te kopiëren van ene partitie naar andere of van een extern hard naar intern dan reboot de computer zonder enige foutmelding te geven en bij opstarten geeft die aan dat die geen harde-schijf kan vinden.
Na meerdere malen de computer te resetten of stroom eraf halen en paar(afwisselend ene keer 5 min andere keer 15 min) minuten wachten start die wel weer op en kan ik als nog niks over de reden van de foutmelding vinden. Deze probleem is afwisselend en ik kan geen knoop punt vinden wat het probleem kan veroorzaken.
Wat heb ik geprobeerd:
andere voeding
alle extra hardware los gekoppeld (dvd branden usb poorten enz)
Alle bekabeling na gelopen
meerdere malen OS opnieuw geïnstalleerd.
Alle partities weg gegooid en opnieuw aangemaakt.
Meerdere software gedraaid om de hard-schijf te controleren(geen fout gevonden)
het is een sata schijf, op andere sata poort aangesloten
Deze computer functioneert als een storage server en wordt mee gedownload, er staan niks kwa extern hardware op aangesloten wordt remote beheerd.
Hebben jullie enig idee wat het kan zijn of hoe ik kan achter komen wat het is?
Mvg,
Pouyan
edit: Hardware bijgewerkt
[ Voor 8% gewijzigd door pouyann op 20-04-2009 12:11 ]