Computer valt spontaan uit

Pagina: 1
Acties:

• pouyann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-01 15:48
Ik heb een probleem waar ik gelijk wat advies bij wil hebben, mijn probleem is het volgende.

Hardware:
CPU: AMD Athlon 3000+
Moederbord: GA-7N400 Pro2 (Rev 2.x)
1 GB RAM (1 kaart)
320 GB hard - WDC WD16 00JS-00NCB1 SCSI
350 watt voeding

Sinds kort ieder keer als ik grote bestanden probeer te kopiëren van ene partitie naar andere of van een extern hard naar intern dan reboot de computer zonder enige foutmelding te geven en bij opstarten geeft die aan dat die geen harde-schijf kan vinden.
Na meerdere malen de computer te resetten of stroom eraf halen en paar(afwisselend ene keer 5 min andere keer 15 min) minuten wachten start die wel weer op en kan ik als nog niks over de reden van de foutmelding vinden. Deze probleem is afwisselend en ik kan geen knoop punt vinden wat het probleem kan veroorzaken.

Wat heb ik geprobeerd:
andere voeding
alle extra hardware los gekoppeld (dvd branden usb poorten enz)
Alle bekabeling na gelopen
meerdere malen OS opnieuw geïnstalleerd.
Alle partities weg gegooid en opnieuw aangemaakt.
Meerdere software gedraaid om de hard-schijf te controleren(geen fout gevonden)
het is een sata schijf, op andere sata poort aangesloten

Deze computer functioneert als een storage server en wordt mee gedownload, er staan niks kwa extern hardware op aangesloten wordt remote beheerd.
Hebben jullie enig idee wat het kan zijn of hoe ik kan achter komen wat het is?

Mvg,
Pouyan

edit: Hardware bijgewerkt

[ Voor 8% gewijzigd door pouyann op 20-04-2009 12:11 ]

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16
Misschien is je harde schijf wel gewoon niet lekker meer, dit kun je testen door bijv. Hiren's Boot CD te downloaden,deze staat vol programma's om het een en ander na te gaan, staat ook een tool op speciaal voor WD schijven.
Ik weet niet of je die tool al geprobeerd heb, maar ik denk als je nog geen fouten gevonden hebt, je schijf ok is, maar het kan ook zijn dat op het moment dat hij het doet, dat het goed is, maar dat hij soms uitvalt natuurlijk.
Ook kan je moederbord natuurlijk niet goed zijn.

Het kan zijn dat je wel een bsod krijgt, maar dat deze meteen weer weg is.
Dan moet je niet opnieuw opstarten na bsod aanvinken bij systeemeigenschappen/geavanceerd/opstart instellingen.

[ Voor 28% gewijzigd door eX0duS op 20-04-2009 10:54 ]

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:27

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

lijkt me meer een probleem in windows op een of andere manier en ik verdenk je geheugen ook wel..

een neem ook eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door :)

als je dat gedaan hebt en niks geholpen heeft moet je pas eigenlijk een topic er over starten, een beetje zoeken dus maar nu weet je hoe het gaat ;)

Signature

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Best Pouyann, het is misschien verstandig om eens de systeem specificaties op te noemen, dit kan het wat makkelijker maken voor ons om jou verder te helpen. Waarom zeg ik dit een Athlon 3000 bijvoorbeeld bestaat niet. Het is bijvoorbeeld een AMD Athlon XP 3000+ of micchien een AMD Athlon 64 3000+, daarnaast is het opgeven van het type moederbord ook wel handig.

Daarnaast is het inderdaad ook wel raadzaam eens de FAQ's door te nemen en bijvoorbeeld de link die BGB4rn noemd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• pouyann
Bedank voor je reactie, De boot cd ga ik vandaag proberen als ik home ben. en Nja ik heb niet echt een Bsod error gezien ook niet als die opnieuw opstart dan geeft die altijd alleen aan dat die geen schijf kan vinden met OS erop, maar ik ga het proberen.

• pouyann
BGB4rn schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:56:
lijkt me meer een probleem in windows op een of andere manier en ik verdenk je geheugen ook wel..
Bedank voor je reactie, hoe bedoel je een probleem met windows welke onderdeel, want ik heb al meerdere malen de OS vervangen zelfs server 2003 geïnstalleerd maar probleem bleef. Bedank voor de overzicht die zal ik is doornemen.

• pouyann

• BGB4rn

BGB4rn

nee dan zal dat het niet zijn, dus de Hangen en Opstartproblemen Troubleshooter doornemen

Signature

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Schijf loopt vast, na reboot werkt schijf niet.

Andere kabel proberen.
Harde schijf op sata 1(150) zetten.
Harde schijf op een andere pc testen.
Andere harde schijf proberen.
Misschien bios moederbord updaten, dit zou ik als laatste doen, indien dit fout gaat werkt je moderbord niet meer.

Zoek eens op je moederbord en harde schijf op google.

• BGB4rn

BGB4rn

jan99999 schreef op maandag 20 april 2009 @ 17:36:
Harde schijf op sata 1(150) zetten.
gaat m niet worden ben ik bang, is een SCSI disk :+

Signature

Pagina: 1