Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Office 2003] Pivot van Excel naar Word

Pagina: 1
Acties:

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:58
Beste tweakers, ik heb een vraag over office, waar ik na enig zoekwerk nog geen antwoord op heb, maar hopelijk heeft iemand hier nog een goede tip.

Ik heb een aantal redelijk forse pivot tables in Excel gebouwd. De gegevens die hieruit naar voren komen moeten echter ooit worden gepresenteerd in een word document. Dit is een feit, er is geen andere oplossing. Ik ben er alleen nog niet achter hoe dit op een fatsoenlijke wijze kan worden gedaan. Kopiëren kan op zich wel, maar dan wordt een tabel verspreid over 2 pagina's breed. Deze moet echter op 1 komen, liever wat kleinere letters, dan dat het in de breedte wordt opgehakt. Shrink to fit lukt het ook niet.

Eigenlijk was ik op zoek naar iets als page break preview, zoals je dat in Excel hebt, maar zoiets heb ik nog niet kunnen vinden. Nog beter zou het zijn als je een directe link zou kunnen maken naar een excelsheet, zodat deze in het word-document ook na wijzigingen nog up-to-date is. Nóg beter zou het zijn als je alle mogelijke page views onder elkaar zou kunnen plaatsen.

Elk advies is welkom, alvast bedankt!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Paste special...->Paste link? (Plakken speciaal in NL).

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• PHiXioN
pedorus schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:49:
Paste special...->Paste link? (Plakken speciaal in NL).
Geprobeerd, maar dan krijg je alles op 1 pagina helaas. Ik ben er nog niet achter hoe je dat plaatje dan over meerdere pagina's kan verspreiden.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Selecteer in dat dialoogje als type bijvoorbeeld HTML formaat of tekst met opmaak (RTF), dan kun je vervolgens met Word de opmaak wat wijzigen en gaat het ook over meerdere pagina's. Als je voor Excel object kiest, dan gaat het niet werken inderdaad. (In 2007 is HTML zelfs standaard, dus met gewoon plakken gaat het al automatisch over meerdere pagina's. Ik heb nu even geen 2003.)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• PHiXioN
pedorus schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 00:15:
Selecteer in dat dialoogje als type bijvoorbeeld HTML formaat of tekst met opmaak (RTF), dan kun je vervolgens met Word de opmaak wat wijzigen en gaat het ook over meerdere pagina's. Als je voor Excel object kiest, dan gaat het niet werken inderdaad. (In 2007 is HTML zelfs standaard, dus met gewoon plakken gaat het al automatisch over meerdere pagina's. Ik heb nu even geen 2003.)
Dat was de enige die ik nog niet had geprobeerd, maar deze lijkt inderdaad nog het best te werken. Nog niet de perfecte oplossing die ik zocht, maar wel het best "schaalbaar". Thanks!