Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] HD upgrade: kopiëren of opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 17:48
Hallo allemaal,

ik heb recent een 320GB HD voor mijn laptop gekocht, omdat mijn huidige 160GB me toch te krap werd.
Nu heb ik er ook een 2,5" enclosure bij gekocht voor mijn oude HD (om als externe HD te gebruiken)

Nu zit ik met een dillema. Ik kan namelijk twee dingen doen:

1. HD vervangen, windows opnieuw installeren, relevante bestanden terugkopiëren
of
2: Met knoppix (bijv.) alle gegevens van de windows partitie naar een grotere partitie op de nieuwe HD kopiëren.

Nou vind ik het niet zo'n enorm probleem om windows opnieuw te installeren (moest toch weer een keer gebeuren) maar eigenlijk wilde ik dat toch al doen zodra Windows 7 uitkomt.

Daarom mijn vraag: zijn er dingen waarbij ik rekening moet houden als ik windows van de ene schijf naar de andere wil kopiëren? of is het redelijk straightforward en is het ook geen probleem om een kleinere partitie naar een grotere te kopiëren enzo?

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Je kunt een image overzetten van kleinere harde schijven naar grotere, dit is absoluut geen probleem.

Maar als ik jou was dan zou ik van de gelegenheid gebruikmaken om eens een verse installatie erop te zetten. Hoewel dit natuurlijk ook ligt aan wanneer je de laptop voor het laatst geinstalleerd hebt - als je dit vorrige maand hebt gedaan, dan zou ik voor de image gaan :)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Krijg je geen problemen met een kopie dat er wijzigingen zijn geweest in de hardware? Of heeft Vista dat niet meer?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Disk to disk (en geen partitie) kloon doen is verreweg het gemakkelijkst, maar dat had je ook wel kunnen vinden via de search.

Die herinstall kun je altijd nog doen als 7 uitkomt, of als je niet blij bent met de kloon (al verwacht ik daar geen issues mee zolang je een disk clone doet).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device