[iPhone 3G] Wifi werkt niet goed meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 10:43

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
Sinds vorige week kan ik met m'n ifoontje maar met heel veel moeite op ons lokale wifi netwerkje komen. Als ik mail aanzet duurt 't tot wel een minuut voordat-ie of de mailverbinding heeft opgezet, of een timeout geeft. In die tijd gaat 't icoontje van volledig bereik terug tot een streepje. Ditto met safari, en met omnifocus.

Ik begon er vorige week last van te krijgen; het eerst merkbaar in omnifocus. Ik maak verbinding met een linksys WRT54GC v2 die ik alleen als access point in gebruik heb: de linksys hangt aan een zyxel adsl modem. De zyxel deelt ip adressen uit, niet de linksys. Ik heb de volgende troubleshooting stappen uitgeprobeerd:
  • telefoon uit en weer aan (hee....)
  • linksys wifi access point uit en aan
  • zyxel resetten
  • wifi access point voorzien van nieuwste firmware
  • telefoon schoonpoetsen via Reset All Settings en terugzetten via iTunes
  • iPhone van mijn wederhelft uitgeprobeerd: die doet 't prima
Mogelijk is er iets met de interne antenne aan de hand, maar voor zover ik gelezen heb zit daar ook de 3G functionaliteit aan vast en die doet het nog prima (wel minder dan die van m'n partner, maar die heeft KPN en ik Vodafone...).

Iemand enig idee waar het probleem zou kunnen zitten?

-

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:32
Heb je de iPhone gejailbreakt (op enig moment)? Heb je het al geprobeerd met een andere router?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 10:43

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
Nope, 't is een simlockvrije iPhone, dus geen jailbreaks of unlocks of wat dan ook.

Ik heb de wifi van de zyxel ook geprobeerd, maar dat werkt ook niet. Of de zyxel wifi hiervoor wel werkte kan ik niet zeggen want ik heb altijd die van de linksys gebruikt.

Vanavond zal ik de sitecom van m'n buurman 'ns proberen. Mogelijk dat ik hier op m'n werk een ad hoc netwerkje met m'n macbook kan uitproberen.

- edit: Hm. Ad hoc netwerkje 'Test' wordt wel gezien, maar ik heb een ip adres 169.254.40.204 met een masker 255.255.0.0 en geen router/dns. Vernieuw lease verbreekt de verbinding! Geen verbinding met de buitenwereld, in ieder geval. --

Bedankt voor 't meedenken in ieder geval!

[ Voor 21% gewijzigd door LePlatDuJour op 20-04-2009 09:56 ]

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:32
- edit: Hm. Ad hoc netwerkje 'Test' wordt wel gezien, maar ik heb een ip adres 169.254.40.204 met een masker 255.255.0.0 en geen router/dns. Vernieuw lease verbreekt de verbinding! Geen verbinding met de buitenwereld, in ieder geval. --
Dat kan wel goed kloppen. Dit wil alleen zeggen dat je geen IP adres krijgt toegewezen. Daarom zal het verder ook niet werken. Helaas sluit dit verder ook niet zoveel uit :) Ik ben benieuwd wat er bij de buurman uitkomt...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."