Sarien.net : Online Larry, Space Quest en meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Met name voor de nostalgen onder ons:

Afbeeldingslocatie: http://sarien.net/img/logo.png
Gisteren heeft een collega van mij Sarien.net gereleased. Simpel gezegd is Sarien.net een html/javascript implementatie van oude Sierra spellen met de AGI engine. Op het moment zijn te spelen:
Space Quest 1
Police Quest 1
Larry
Kings Quest
Space Quest 2
Black Cauldron

De spellen zijn allemaal erg open. Je hoeft ze niet linear te spelen zoals de oude spellen. Je kan gewoon naar de lokatie surfen die je wil. En leuke is niet alleen dat het nu in je browser te spelen is, maar ook dat het voor het eerst multiplayer is. Je kan dus samen een potje Larry of Space Quest spelen.

Daarnaast zijn de spellen ook nog een beetje ge-"browsified". Dat wil zeggen dat je nu lekker met de muis kan werken. Dubbelklikken, context menutjes e.d. zijn allemaal aanwezig voor groter speelgemak :)

Nog even een klein woordje over copyright: mijn collega heeft alle oorspronkelijk code en plaatjes e.d. opgestuurd gekregen van Al Lowe zelf, dus wij hopen en vermoeden dat Blizzard Activision wel een oogje dichtknijpt. En na 2 weken en 170.000 bezoekers beginnen we te vermoeden dat het er ook niet van gaat komen.

//update (28-4-09):
Spellen erbij en mogelijkheid tot saven

[ Voor 20% gewijzigd door Pkunk op 28-04-2009 11:48 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:11

Wildfire

Joy to the world!

Geining, pakt perfect de sfeer van het origineel! Wel raar dat het ook multiplayer is, ik zie af en toe andere gastjes door het beeld huppelen :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Gaaf idee, maar je collega krijgt natuurlijk binnen no-time een cease & desistbrief van de rechthebbenden. Zo'n tekstje als
I sincerely hope that Activision Blizzard can appreciate this tribute to these game franchises (as their original creators such as Al Lowe do), and not ask me to close down the site due to copyright issues.
gaat niet helpen. Activision Blizzard kan hier nog zo positief tegenover staan, als ze hun auteursrechten niet actief verdedigen, lopen ze het gevaar deze kwijt te raken.

Kijk maar naar wat er met crisp's DHTML Lemmings gebeurde.

[ Voor 5% gewijzigd door Not Pingu op 20-04-2009 09:36 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Not Pingu schreef op maandag 20 april 2009 @ 09:35:
Gaaf idee, maar je collega krijgt natuurlijk binnen no-time een cease & desistbrief van de rechthebbenden. Zo'n tekstje als

[...]
gaat niet helpen. Activision Blizzard kan hier nog zo positief tegenover staan, als ze hun auteursrechten niet actief verdedigen, lopen ze het gevaar deze kwijt te raken.

Kijk maar naar wat er met crisp's DHTML Lemmings gebeurde.
De copyrighthouders moeten inderdaad toestemming verlenen, nogal dom eigenlijk om dit niet vantevoren gedaan te hebben. Straks is al je werk voor niets geweest en dat zou echt jammer zijn, omdat het heerlijk is overal ter wereld te kunnen Space Questen, Police Questen en Larry'en! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:51

Tjark

DON'T PANIC

erg grappig dat je in game dingen kun zeggen tegen elkaar :)

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:06

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

... Dit is eigenlijk best wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg cool! :D Ik ken die adventures, heb ze allemaal gespeeld. Kan het de iets moderne engines ook aan later? Zoals Police Quest 2, Quest For Glory 1&2, enzo? Dat zou nog gaver zijn.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 14:01

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Erg tof om dit te spelen, wel een beetje buggy nog. Ik heb in 5 minten er al meerdere gevonden..

edit:
1 bug minder, al die andere Larry blijken van de multiplayer te zijn... :P

[ Voor 30% gewijzigd door Tukk op 20-04-2009 10:21 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:47

Haan

dotnetter

Kan je ook saven? Anders wordt het nogal een lange zit om zo'n game in 1x uit te spelen. Police quest heb ik volgens mij nog nooit uitgespeeld, vast komen te zitten bij de undercover missie.. Het spel stond op drie 5 1/4 floppy's en internet om een walkthrough te vinden was nog jaren ver weg, heerlijk die nostalgie :) Larry wel helemaal zelf uit weten te spelen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ziet er leuk uit. Look room, use elevator, ik was al die dingen al weer vergeten. Alleen het doodgaan op een hele lame manier ergerde ik me toen aan en nu nog :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Wildfire schreef op maandag 20 april 2009 @ 09:51:
[...]
De copyrighthouders moeten inderdaad toestemming verlenen, nogal dom eigenlijk om dit niet vantevoren gedaan te hebben. Straks is al je werk voor niets geweest en dat zou echt jammer zijn, omdat het heerlijk is overal ter wereld te kunnen Space Questen, Police Questen en Larry'en! :)
Ik weet eigenlijk ook niet precies hoe dat zit, maar het feit dat Al Lowe het allemaal bijzonder cool vind en nota bene ook nog eens de code e.d. heeft opgestuurd zou best wel een een positieve werking kunnen hebben :)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
kan je ook saven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Timlog schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:37:
[...]

Ik weet eigenlijk ook niet precies hoe dat zit, maar het feit dat Al Lowe het allemaal bijzonder cool vind en nota bene ook nog eens de code e.d. heeft opgestuurd zou best wel een een positieve werking kunnen hebben :)
Dat kan best, maar zolang hij niet de copyrighthouder is maakt niet veel uit. Veel copyrighthouders zijn nogal streng en strikt namelijk.

Ik zou proactief contact opnemen om ellende in de toekomst te voorkomen. En de site offline halen en pas online gooien wanneer je toestemming hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-10 21:24

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Marzman schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:35:
Alleen het doodgaan op een hele lame manier ergerde ik me toen aan en nu nog :)
Restore/Retry/Quit?

Oop, rubber tree

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Timlog schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:37:
[...]

Al Lowe is waarschijnlijk niet de copyrighthouder, zeker niet van de * Quest games.
En zoals ik al zei: het maakt niet uit of de uitgever hier in principe welwillend tegenover staat, ze zijn min of meer gedwongen om voor hun intellectuele eigendomsrechten op te komen. Als ze dit niet doen, staan ze in volgende rechtszaken over IP een stuk zwakker.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
TS beetje geupdate, want je kan nu saven en er zijn 3 spellen bij gekomen:
Space Quest 2, Kings Quest en Black Cauldron

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:47

Haan

dotnetter

Saven is wel een verbetering :) Weet iemand toevallig hoe je bij Police Quest de sirene van je auto aan kan zetten? Anders is het lastig om auto's tot stilstaan te dwingen.

Edit: ik heb het al gevonden:
CTRL+6: normale snelheid
CTRL+8: snel
CTRL+0: snel + sirene

[ Voor 22% gewijzigd door Haan op 28-04-2009 12:17 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1