Mensen,
Ik gebruik een combinatie van een lijst met een javascript om een menu te maken. Het idee is een simpel menu welke uitklapt wanneer je op een onderdeel klikt welke sub items heeft.
In firefox werkt dit perfect. Nu heb ik het net ook getest in IE, en dan klapt hij nog extra regels uit zodra een bepaalde pagina is geopend. (Door het detecteren van welke pagina open is door de php.)
Ik hoop dat iemand hier wijs uit wordt? Of wellicht ene alternatief menu heeft dat op dezelfde manier werkt?
Opmerking: Het lijkt wel alsof hij de menu uitklapt in een loop totdat de document.getElementById is bereikt?
De codes:
Menu op de pagina:
Javascript onder aan de pagina:
Ik gebruik een combinatie van een lijst met een javascript om een menu te maken. Het idee is een simpel menu welke uitklapt wanneer je op een onderdeel klikt welke sub items heeft.
In firefox werkt dit perfect. Nu heb ik het net ook getest in IE, en dan klapt hij nog extra regels uit zodra een bepaalde pagina is geopend. (Door het detecteren van welke pagina open is door de php.)
Ik hoop dat iemand hier wijs uit wordt? Of wellicht ene alternatief menu heeft dat op dezelfde manier werkt?
Opmerking: Het lijkt wel alsof hij de menu uitklapt in een loop totdat de document.getElementById is bereikt?
De codes:
Menu op de pagina:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| <!-- Menu --> <ul id="Menu_Hoofd"> <li><a href="deberg.php?pagina=page_welkom" target="_self" class="Menu_Link">Welkom</a></li> <HR /> <li><a href="#" target="_self" class="Menu_Link">Het Trefpunt</a></li> <li><a href="#" target="_self" class="Menu_Link">sv de Berg</a></li> <HR /> <li><a href="javascript:toggle('Activiteiten')" class="Menu_Link">Activiteiten</a></li> <li id="Activiteiten" class="Menu_Sub"> - <a href="deberg.php?pagina=page_activiteiten" target="_self" class="Menu_Link">Biljarten</a><BR /> - <a href="deberg.php?pagina=page_activiteiten" target="_self" class="Menu_Link">Poolen</a><BR /> - <a href="deberg.php?pagina=page_activiteiten" target="_self" class="Menu_Link">Zwemmen</a><BR /> </li> <li><a href="#" target="_self" class="Menu_Link">Agenda</a></li> <li><a href="#" target="_self" class="Menu_Link">Foto's</a></li> <li><a href="javascript:toggle('Spelletjes')" class="Menu_Link">Spelletjes</a></li> <li id="Spelletjes" class="Menu_Sub"> - <a href="deberg.php?pagina=page_spelletjes" target="_self" class="Menu_Link">Game 1</a><BR /> - <a href="deberg.php?pagina=page_spelletjes" target="_self" class="Menu_Link">Game 2</a><BR /> - <a href="deberg.php?pagina=page_spelletjes" target="_self" class="Menu_Link">Game 3</a><BR /> </li> <li><a href="javascript:toggle('Nieuws')" class="Menu_Link">Nieuws</a></li> <li id="Nieuws" class="Menu_Sub"> - <a href="deberg.php?pagina=page_nieuws" target="_self" class="Menu_Link">Trefpunt</a><BR /> - <a href="deberg.php?pagina=page_nieuws" target="_self" class="Menu_Link">Speeltuin</a><BR /> - <a href="deberg.php?pagina=page_nieuws" target="_self" class="Menu_Link">Overig</a><BR /> </li> <li><a href="#" target="_self" class="Menu_Link">Contact</a></li> <li><a href="#" target="_self" class="Menu_Link">Inschrijven</a></li> </ul> <!-- End Menu --> |
Javascript onder aan de pagina:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <script type="text/javascript"> document.getElementById('Menu_Hoofd').style.listStyle="none"; document.getElementById('Activiteiten').style.display="<?php if($sPagina == "page_activiteiten") { echo("Activiteiten"); } else { echo("none"); } ?>"; // collapse list document.getElementById('Spelletjes').style.display="<?php if($sPagina == "page_spelletjes") { echo("Spelletjes"); } else { echo("none"); } ?>"; // collapse list document.getElementById('Nieuws').style.display="<?php if($sPagina == "page_nieuws") { echo("Nieuws"); } else { echo("none"); } ?>"; // collapse list function toggle(list){ var listElementStyle=document.getElementById(list).style; if (listElementStyle.display="none"){ listElementStyle.display="block"; } else { listElementStyle.display="none"; } } </script> |