Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Mappen automatisch openen in Verkenner

Pagina: 1
Acties:

• More-Is
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 14:31
Hoi,

Ik werk sinds een half jaar met Vista en loop tegen een issue aan wat me steeds meer begint te irriteren. Mss is het een simpele instelling, maar ik heb het nog niet kunnen vinden (komt wss ook door de algemene zoektermen uit mijn vraag).

Als je onder Windows XP in de Verkenner op een map klikte (niet op het plusje), dan werden automatisch de onderliggende mappen geopend. In Vista moet je per sé op het driehoekje klikken.

Vraag:
Is er een instelling in Vista waarmee ook het klikken op de mapnaam de onderliggende mappen automatisch opent? Het werkt voor mij nl sneller, ik hoef dan niet meer zo te 'mikken'...

Ik heb wel eens zitten twijfelen hiervoor terug te gaan naar XP... :( Maar voor de rest ben ik tevreden over Vista.
Mijn dank zou enorm zijn! d:)b

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11 20:42
Vond dit (door google vertaalde site weliswaar :P):

http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en|nl&u=http://www.vistax64.com/general-discussion/216194-single-click-expand-folder-tree-left-pane-vista.html&prev=/translate_s%3Fhl%3Dnl%26q%3Dvista%2Bfolder%2Bklik%2Bexpand%26tq%3Dvista%2Bfolder%2Bclick%2Bto%2Bexpand%26sl%3Dnl%26tl%3Den

Folder options >> 'automatically expand to current folder'

• More-Is
Dank voor het meedenken TCP_IP,

De vraagsteller van de link heeft idd hetzelfde probleem als mij, maar de oplossing betreft het openen van items in het rechtervenster met een enkele klik. Dat hoeft voor mij niet, ik wil alleen dat als ik een map in het linkervenster aanklik, deze automatisch de onderliggende mappen uitklapt.

Heb voor de zekerheid nog de optie aangepast (met een reboot), maar helaas...

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11 20:42
Oké, het was een gok. Zat achter een MAC dus kon het niet ter plekke uittesten.
Meerdere topics erover gelezen en eigenlijk verder geen oplossing ervoor gevonden (nog).

• More-Is
Maar je link heeft me wel weer geholpen met het zoeken met de engelse termen in Google.
Wil het bericht op de volgende link zeggen, dat Microsoft er niets meer mee gaat doen (het bericht is al wat ouder)?

http://connect.microsoft.com/WindowsServerFeedback/feedback/ViewFeedback.aspx?FeedbackID=313066

Ik ken de (sub)site nl niet en durf dus niet te zeggen hoe officieel dit is...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Closed (Won't Fix) is de officiële mededeling inderdaad :)

Connect is de beta-tester site, is wel degelijk officieel.
De reden die ze geven is dat een single click een select-actie is, en qua consistency ook geen automatische uitklap zou moeten zijn.
Zit wat in, maar ik snap dat je qua gewenning de voorkeur geeft aan het XP-gedrag.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• More-Is
Dan vrees ik dat dit topic dicht mag...
Thanks voor de hulp!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 08:50
Als je op de map dubbelklikt openen toch ook gewoon de onderliggende mappen?! Zó veel extra werk kan een dubbelklikje niet zijn en je hoeft niet zo erg te mikken als wanneer je het driehoekje wilt raken ;)

Nickname does not reflect reality

• More-Is
Klopt, maar da's precies het verschil tussen wennen en verwennen.
Met XP was ik verwend, en met Vista probeer ik er al een half jaar aan te wennen... :+
Pagina: 1