Beste mede-Tweakers,
Ik heb redelijk wat ervaring met Javascript/AJAX, en voor een projectje had ik bedacht een Windows Sidebar Gadget te maken die dan zou syncen met een internetsite.
HTML/CSS enz geen probleem.
Maarrrr... de AJAX component wil niet connecten.
Ik gebruik de Prototype library en die werkt netjes.
Mijn code:
De bovenstaande code is 100% gekopieerd van een tutorial, behalve de prompts en de onFailure. Hij laat de prompts van 1 en myAjax.toString zien. Die van parseResponse worden helaas nooit weergegeven.
Alvast bedankt voor jullie tijd,
frvge
Ik heb redelijk wat ervaring met Javascript/AJAX, en voor een projectje had ik bedacht een Windows Sidebar Gadget te maken die dan zou syncen met een internetsite.
HTML/CSS enz geen probleem.
Maarrrr... de AJAX component wil niet connecten.
Ik gebruik de Prototype library en die werkt netjes.
Mijn code:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| <html> <head> <script src="js/prototype.js" type="text/javascript"></script> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/screen.css"/> <script type="text/javascript"> function init() { prompt("1"); var myAjax = new Ajax.Request( 'http://checkip.dyndns.org/', { method: 'get', onComplete: parseResponse, onFailure: parseResponse, asynchronous: false }); prompt(myAjax.toString()); } function parseResponse(o) { prompt("2"); ip.innerText=o.responseText; prompt("3"); } </script> </head> <body onload="init()"> <span id="ip"></span> </body> </html> |
De bovenstaande code is 100% gekopieerd van een tutorial, behalve de prompts en de onFailure. Hij laat de prompts van 1 en myAjax.toString zien. Die van parseResponse worden helaas nooit weergegeven.
Alvast bedankt voor jullie tijd,
frvge
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2009 01:59 . Reden: typo ]