Zijn er nog goede 4:3 20+" monitoren?

Pagina: 1
Acties:

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik wordt gek van al die breedbeeld monitoren, films kijk ik wel op mijn 42" full HD met mijn 5.1 systeem.

Mijn PC wordt gebruikt voor programmeren in C++, PHP, XHTML, etc, en voor afbeelding bewerking (nee, ik ben geen photoshop prutser maar een GiMP gebruiker voor PNG en SVG in websites).
Zoals je leest heb ik dus hoogte nodig om veel regels tekst in één oogopslag te kunnen zien om makkelijk te programmeren. Roteren van schermen heb ik geprobeerd maar dan is het niet breed genoeg.
Een studio monitor is onzin omdat een goed beeld niet nodig is voor het maken van web afbeeldingen, want zeg nou zelf: hoeveel internetters hebben een goed ingestelde pro monitor?

Op het moment ben ik zeer tevreden met mijn Samsung 204B 20" (1600x1200) en wil er graag eentje bij maar, hij is niet meer leverbaar bij mijn trouwe leveranciers.

Weet iemand nog een leverbaar goed 4:3 scherm of anders een irritante breedbeeld met minstens 1200 pixels in hoogte die niet duurder is dan 350 euro?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Ik weet niet of het een optie is, maar een aantal (betaalbare) grote schermen kunnen ook gedraaid worden, zodat de hoogte enorm is!

Ik denk dat als je dan bijvoorbeeld een 24inch neemt dat je zeeën van ruimte hebt, misschien wel teveel:P

• ToFast
Dat zijn dus (full hd) 1900pixels in de hoogte en 1080 in de breedte!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-05 13:40
ToFast schreef op maandag 20 april 2009 @ 01:32:
Dat zijn dus (full hd) 1900pixels in de hoogte en 1080 in de breedte!
meestal zelfs 1200 in de breedte. Moet zeggen dat het op mijn 27" dell scherm prima proggen is, ook al kan ik niet hem niet draaien.

LinkedIn
BlackIntel

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ey!! Macarena \o/

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ja precies, juist door de hoge resolutie van huidige breedbeelschermen zijn 4:3 schermen nogal overbodig geworden. Je koopt al 22" schermen met een resolutie van 1920x1200. Oftewel, je hebt dezelfde hoogteresolutie als je nu hebt, maar veel meer breedte voor tools.
Ik programmeer zelf ook en moet zeggen dat ik toch wel blij ben met de extra breedte. En met webdesign ook, of je nou Photoshop of GIMP gebruikt, die extra breedte is altijd handig.

Ik ben in ieder geval toch bang dat je jouw instelling tegenover breedbeeldmonitoren wat zult moeten bijstellen, want veel is er in 4:3 gewoon niet te krijgen, en dat zal alleen maar minder worden.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05 13:43

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dat zijn dus allemaal 16:9 schermen..

De TS geeft aan dattie specifiek op zoek is naar een 4:3 scherm :)
--MeAngry-- schreef op maandag 20 april 2009 @ 01:39:
Ja precies, juist door de hoge resolutie van huidige breedbeelschermen zijn 4:3 schermen nogal overbodig geworden. Je koopt al 22" schermen met een resolutie van 1920x1200. Oftewel, je hebt dezelfde hoogteresolutie als je nu hebt, maar veel meer breedte voor tools.
Ik programmeer zelf ook en moet zeggen dat ik toch wel blij ben met de extra breedte. En met webdesign ook, of je nou Photoshop of GIMP gebruikt, die extra breedte is altijd handig.

Ik ben in ieder geval toch bang dat je jouw instelling tegenover breedbeeldmonitoren wat zult moeten bijstellen, want veel is er in 4:3 gewoon niet te krijgen, en dat zal alleen maar minder worden.
Herkenbaar...
De overstap is even wennen, maar vervolgens blijkt, dat veel software (zelfs Word) zich netjes aanpast aan de schermresolutie en dus twee/drie/vier pagina`s naast elkaar kan weergeven, waardoor ruimte alsnog optimaal gebruikt wordt.

[ Voor 44% gewijzigd door Michael Knight op 20-04-2009 01:43 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• ToFast
Michael Knight schreef op maandag 20 april 2009 @ 01:40:
[...]

Dat zijn dus allemaal 16:9 schermen..

De TS geeft aan dattie specifiek op zoek is naar een 4:3 scherm :)
Dat is bedoelt voor als de TS ook denkt, he een groot scherm met hoge resolutie, dan zie je al meer dan op mijn huidige, maar als je hem kan draaien kan je echt helemaal enorm veel regels code zien :)

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:33
Ik heb laatst voor een kennis een LG L2000CP bij een systeem gedaan en dat was een erg mooi schermpje. Het is dan ook een S-IPS scherm waarbij dus de kleurechtheid een stuk beter is dan bij een TN-paneel.

[ Voor 15% gewijzigd door Universal Creations op 20-04-2009 01:47 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• DJMaze
  • Niet online
Kijk er zijn dus ook breedbeeld schermen met 1200 ik zocht me rot en kon alleen 1050 of 1080 (HD) vinden, en dat is bij rotatie toch echt te weinig voor mijn side-tools.

Dan is een breedbeeld met minstens 1200 in hoogte ook supers, en ik heb ruimte voor de side-tools (da's alleen mijn functies/classes lijst en bij GiMP mijn tabbladen met nuttige dingen)
universal creations schreef op maandag 20 april 2009 @ 01:47:
Ik heb laatst voor een kennis een LG L2000CP bij een systeem gedaan en dat was een erg mooi schermpje. Het is dan ook een S-IPS scherm waarbij dus de kleurechtheid een stuk beter is dan bij een TN-paneel.
Die is ook zeker niet verkeerd en past naast mijn hudige monitor op mijn bureau!

Bedankt voor de reacties!

[ Voor 21% gewijzigd door DJMaze op 20-04-2009 01:51 ]

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Met de pricewatch vind je er nog maar 1, precies die al genoemd is:
http://tweakers.net/price...rSort=asc&orderSpecId=473

En dat is inmiddels al weer een wat ouder model. Het antwoord op de topictitel lijkt dus gewoon 'nee' te zijn, of dat spoedig te worden ;)

Eerlijk gezegd zie ik trouwens het probleem van wat extra ruimte voor balken aan de zijkant niet. Ook bij programmeren geld: meer ruimte == beter. Ah, TS is het met me eens :)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• DJMaze
  • Niet online
De LG is mooi maar, ik denk dat ik dus ook maar breedbeeld ga naar 24" en dan de Samsung 2443 BW
pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW

Dit is de enige die ongeveer even hoog is, qua mm, als mijn 204B (344mm vs 360mm) omdat de pixel pitch het meest overeen komt (0.255 mm (H) x 0.255 mm (V) vs 0.270mm(H) X 0.270mm(V)), wat bij de andere schermen veel hoger is.

Bedankt!

Pagina: 1