controller of onboard

Pagina: 1
Acties:

• kevin303
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-02 21:33
Dag tweakers . Volgende week heb ik mijn nieuwe raptor 74Gb binnen van western digital .
Mijn vorige was stuk , maar zat nog in de garantie periode :) . Ik had toen een raid0
opstelling met 2 raptors die op mijn moederbord zaten (asus P5Q-E) . Toen was ik al
tevereden met de prestaties .
Nu is mijn vraag ofdat ik met een goedkoop sata-controller mijn prestaties kan opvoeren.
Had mijn gedachten gezet op een Dawicontrol DC-300e RAID controller van 50 euro .
Heb de reviews al gelezen maar het is mij niet duidelijk of dat de prestaties omhoog
gegaan zijn t.o.v. onboard raid 0 .

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor raid 0 zal het weinig uitmaken. Het word pas anders als je op een controller wat geheugen kan bijprikken en dat is bij deze niet het geval.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

wat The Dolf zegt, alleen controllers met ram cache en een (snelle) eigen IO processor voegen echt wat toe. voor raid0 vooral de cache, en voor raid 5 heb je (ook) een snelle io processor nodig..

je kan wel nog wat tweaks in windows doen, of het verstandig is is n 2e.. (caching en writeback aanzetten verhoogt de prestaties, maar als je pc crashed loop je wel risico op corruptie...)

• kevin303
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-02 21:33
Thx voor de uitleg .

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, zoek eens naar benchmarks tussen verschillende setups. In onze benchDB is al behoorlijk wat te vinden: http://tweakers.net/benchdb/suite/13

Het hangt helemaal af van de eisen die je stelt en op welke manier je bepaalde zaken wil gaan gebruiken.