[showcase] Zuid-Frankrijk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Topicstarter
Hé iedereen,

Ik ben vanaf afgelopen woensdag t/m vandaag (zaterdag) naar Zuid-Frankrijk geweest aan de Côte d'Azur tussen Cannes en Nice. Het weer was meestal prima en ik had mijn camera mee.

Hierbij dus een selectie van mijn foto's van afgelopen week, voornamelijk onbekende personen en architectuur in Nice. Het is niet bedoeld als een duidelijke serie maar meer als een verzameling van mijn paar daagjes weg.

Alles is geschoten met een Canon 40D i.c.m. de Tamron 17-50 die ik toch te kort vind worden. Binnenkort zal ik mij richting een 70-200 werpen maar daarover niet meer.

1.
kustlijn Nice
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3492/3457217198_99e0c24110.jpg
2.
lift naar panorama
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3503/3457211926_973734f2b4.jpg
3.
gaaf terras
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3565/3456393123_c903981b46.jpg
4.
steegje in Nice
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3661/3456396697_a1a630c54c.jpg
5.
was in Nice
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3585/3457215314_025e424742.jpg
6.
voorgevel in Nice
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3595/3456395649_a051026133.jpg
7.
nog eentje uit Nice
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3604/3457212688_1e0c111f8c.jpg
8.
dreigende zonsondergang
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3646/3457209194_7580feb19e.jpg

mensen:
9.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3554/3456398793_be759bfab1.jpg
10.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3523/3456390603_6a74ab6319.jpg
11,
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3587/3457218784_67eb3874b5.jpg

bonus:
12.
Nice hdr
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3545/3457210062_7b67f7200b.jpg

Commentaar is altijd welkom.

showcase? ja, omdat ik het een stuk beter vind dan wat ik in een testcase zou plaatsen

[ Voor 7% gewijzigd door pauldegroot op 20-04-2009 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
Even snel een paar korte aanmerkingen. Ik geef later nog wel wat meer
Ten eerste mis ik in deze serie het achterliggende thema. Het zijn technisch goede foto's, maar ik vind ze onsamenhangend.
Ten tweede mis ik ook best wel een beetje sfeer, het lijkt mij vooral heel goede vakantie kliekjes, niet zozeer een foto serie die je zopu gebruiken om ergens te plaatsen
Ten derde sommige foto's staan uit het lood(3, 6, 7, 11), ik zeg het maar omdat je mij er ook altijd mee pakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik vind het geen showcase, vooral omdat het niet echt een serie is. Technisch kunnen ze, en zijn ze, waarschijnlijk, tiptop maar de platen pakken me niet echt.
1, 2 en 3 zijn zeer standaard vakantiekiekjes. 4 en 5 in mindere mate zijn aardig, niet meer. 6 en 7 zijn een beetje saai en ook 8 heb ik al veel vaker gezien. 9 is wel leuk, bij 10 mis ik (heel wat) context. 11 is ook wel aardig, wel gruwelijk scheef, als je hem recht zet gaat de moeder? er wel verder afvallen. De bonusfoto vind ik niets maar daar kan je niets aan doen, ik vind HDR foto's in 95% van de gevallen niets.

Sorry voor het harde commentaar.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:27
Met uitzondering van 9 komt het bij mij nogal snapshotterig over. Ik mis spannende composities, de mensen zijn op de rug gefotografeerd en in de nabewerking kan ook nog wel het een en ander worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 16:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Op 8 9 en 12 na zijn het niet meer dan vakantie kiekjes m.i. en dus ook géén Showcase. Technisch gezien zijn de foto's best prima, echter zoals de mensen hierboven zeggen, zit er verder geen thema in.

Dus technisch is het best ok, maar kwa compositie en thema kan je nog wel wat stappen doen.

Just my 2 cents

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Topicstarter
Even voor the records O-)
Het is niet bedoeld als een duidelijke serie maar meer als een verzameling van mijn paar daagjes weg.
@deugtniet: Goed commentaar, het was vaak mijn doel om er geen mensen op te zetten. De foto's van mijn familie die mee was zijn imo ook veel leuker om naar te kijken (voor mij dan). Ze zijn een beetje steriel maar dat was mijn doel.

@Herrick: Het zijn absoluut geen snapshots, behalve nummer 9 die jij wel weer ok vindt. Die is namelijk genomen vanuit de auto. Ik weet dat de foto's vaak van de rug zijn genomen, daar werk ik aan :) En wat bedoel je met de nabewerking? Een beetje onderbouwing zou fijn zijn.

@Notna: Kan je me uitleggen welke foto's fout zijn qua compositie en waarom? Verder is het zo dat ik al had gezegd dat er ook geen thema in zit maar dat het meer een verzameling is.

Verder, prima feedback alvast. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 16:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Allereerst, er is geen 'fout' er is alleen 'kan beter' :P. Maargoed, u vraagt wij draaien:

1. Waar wil je op focussen? De zee, het strand of de achter liggende gebouwen. M.i is er teveel 'ruimte' om dat zelf te bepalen. Iets kleiner gekadert dan wel gefocussed zou het (wat mij betreft) wat prettiger maken
2. Zelfde verhaal als 1. Waar wil je op focussen? Daarnaast weet ik nu niet of dat schuine echt iets toevoegd aan deze setting.
3. Jammer van die tak links boven. Als er echt een 2 deling is in de foto, kan het leuk uitpakken. Maar dan moet je wel een wat leuker onderwerp hebben want deze is relatief saai.
4. Onderkant van de foto is erg donker. Daarbij is het een steeg... en nu? Er zit geen highlight in
5. zie 4 en, wtf, het is iemands was?
6. Als je de kleuren wat sprekender zou maken, zou het wellicht wat meer eruit springen, maar nu is het wederom redelijk saai.
7. Zie 5 en 6
11. Kleuren zijn imo te flets. Het rood bij het meisje is een eye catcher. Maak die wat sterker en je hebt een leuke foto imo. Maar dan moet je hem ook iets rechter trekken, want dat bord in beeld :X

Overigens zie je miss aan bovenstaande commentaar dat het meer met kleuren spelen is en licht dan dat het compo is.
Maargoed, bovenstaande zijn geheel mijn eigen (on proffesionele) meningen en opvattingen. Als 1 van de beroepsfotografen er anders over denkt; be my guest!

Ow en TS, sorry voor het niet lezen van het niet hebben van een thema. :>

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 20-04-2009 09:28 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is denk ik hoe je het bekijkt. Opzich vind ik het wel een serie.
Een serie van een weergave van jouw vakantie. Nummer 9 knalt er voor mij echt uit.
En nummer 5 vind ik gewoon compleet waardeloos.
Nummer 11 vind ik ook best een leuk moment alleen vind ik hem te scheef staan. En nummer 10 is ook best aardig alleen ik blijf maar naar het achterwerk van die vent kijken. Heeft hij nou een luier aan of wat is dat. :)
In iedergeval het ziet er niet uit. Dus dat verstoord de foto best wel.

Geen aanval vraag hoor.. maar wat heeft jou er toe doen besluiten om het showcase te noemen? Ik ben benieuwd naar de achterliggende gedachte van iemand. (ik doe geen uitspraak over of het wel of niet showcase waardig is hoor)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

pauldegroot schreef op maandag 20 april 2009 @ 09:15:
Even voor the records O-)

[...]

@deugtniet: Goed commentaar, het was vaak mijn doel om er geen mensen op te zetten. De foto's van mijn familie die mee was zijn imo ook veel leuker om naar te kijken (voor mij dan). Ze zijn een beetje steriel maar dat was mijn doel.

@Herrick: Het zijn absoluut geen snapshots, behalve nummer 9 die jij wel weer ok vindt. Die is namelijk genomen vanuit de auto. Ik weet dat de foto's vaak van de rug zijn genomen, daar werk ik aan :) En wat bedoel je met de nabewerking? Een beetje onderbouwing zou fijn zijn.

@Notna: Kan je me uitleggen welke foto's fout zijn qua compositie en waarom? Verder is het zo dat ik al had gezegd dat er ook geen thema in zit maar dat het meer een verzameling is.

Verder, prima feedback alvast. Bedankt!
Maar een showcase vraagt wel net even dat stapje extra denk ik, niet een verzameling plaatjes. Bij een showcase moet er eigenlijk geen of weinig feedback meer komen (vind ik), iedereen moet zich vergapen aan jouw plaatjes en geen negatieve puntjes meer moeten vinden. Jij moet alleen maar positieve commentaar krijgen en schouderklopjes. Het feit dat jij blij ben met het commentaar tot nu toe zegt mij dat je er zelf nog niet voor 100% achter staat. Begrijp me niet verkeerd, dit heb ik ook zo vaak, maar de paar showcases die ik heb gemaakt stond ik zelf ook helemaal achter.

Nou lijkt het weer net of je er zelf niet achter staat, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, bedenken en schrijven lopen niet 1 op1 bij mij.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:27
#1 - zie commentaar notna :P
#2 - waarom schuin genomen? Voegt dat wat toe? Verder is hij (althans op de monitor waar ik nu op werk) te donker.
#3 - plaat met potentie, maar ik zou wat van boven en rechts afsnijden waardoor de compositie wat evenwichter wordt
#4 - deze plaat zou mooier zijn als je hem wat lichter maakt. Het steegje is IMHO te donker.
#5 - Het onderwerp hier is eigenlijk de was die buiten hangt en dat is juist donker. Het oog van de mens gaat naar het lichtere deel en dat leidt je in dit geval af van het onderwerp. Dus ik zou de plaat lichter maken.
#6 - netjes. Kleur balans vind ik niet helemaal lekker, maar verder weinig aan op te merken.
#7 - waarom schuin genomen? Heeft dit toegevoegde waarde? Bovendien zou ik wat van de onderkant afhalen. Voegt niet heel veel toe.
#8 - behalve de mooie lucht vind ik hier niet zo veel aan. Horizon in het midden (niet per definitie verkeerd hoor) en door jouw keuze van het standpunt (kon je bijvoorbeeld niet lager gaan staan en de boten wat schuiner in de plaat krijgen?) werken niet mee voor de compositie. Er zijn trouwens veel fotografen die een mooie lucht of zonsondergang op de foto zetten en zich hierdoor laten verleiden om verder weinig aandacht aan de compositie te besteden (niet aanvallend bedoeld hoor). Maar wil je echt een mooie plaat dan moet je daar ook aandacht aan blijven besteden.
#9 - mooiste plaat uit de serie. Fijne kleuren, mooie compositie en doordat de vrouw haar gezicht zichtbaar is heb je er als kijker ook meer binding mee.
#10 - achterkant van een man, veel hek en weinig overige context. Mooier was geweest om een aantal passen naar links te gaan staan zodat je wel 'contact' krijgt met die man. Maar ik snap dat dat wel wat moed vereist.
#11 - wederom achterkant van een persoon, te slordig gekaderd (waarom die vrouw niet beter in de plaat opnemen?).
#12 - hdr vind ik persoonlijk niks (het kan mooi zijn als het maar subtiel gebruikt wordt). Jammer dat je de horizon in het midden hebt geplaatst, maar kan mij wel voorstellen dat je de lucht wilde gebruiken.

Hoop dat het niet te negatief is en dat je er wat mee kan. En onthoudt maar dat dit slechts mijn persoonlijke mening is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar goed ook dat de fotos van de rug zijn genomen: in Frankrijk geldt een zeer strenge portretrecht (geheel in lijn van de uitspraak van het Europese hof zoals in het partytopic is besproken) en mag je in het geheel geen fotos van onbekenden nemen. Kan je grote problemen opleveren....
Pagina: 1