Ik heb onlangs met het programma "getdataback for NTFS" al mijn bestanden teruggekregen uit van een snel-geformatteerde partitie.
Nadat ik alle files had gerecovered naar een andere HDD, zijn zijn alle .rar, .exe, .jpg en andere bestanden beschadigd.
Als ik op een .exe bestand klik krijg ik je volgende melding (verkleind):
"de versie van dit bestand is niet compatible met de windows-versie die wordt uigevoerd. Controleer de systeem informatie van uw computer ... - ...Neem vervolgens contact op met de uigever van de software."
Bij een .jpg bestand krijg ik het volgende:
"deze afbeelding of video kan niet met fotogalerie worden geopend. Deze bestandsindeling wordt niet ondersteund of u hebt niet de laatste updates voor Fotogalerie"
Bij een .rar bestand:
"Archief heeft een onbekend formaat of is beschadigd."
De groottes van de bestanden kloppen, in aantal bytes en gigabytes etc... en ook de namen. (dus geen rare tekens etc.)
Alleen hij kan ze niet meer openen.
Is er een mogelijkheid om ze te herstellen? Misschien met een programma, of kan ik windows schijfcontrole wel uitvoeren? Of is er niets meer aan te doen?
Overigens doen sommige bestanden het wel en andere niet.
gr.
Nadat ik alle files had gerecovered naar een andere HDD, zijn zijn alle .rar, .exe, .jpg en andere bestanden beschadigd.
Als ik op een .exe bestand klik krijg ik je volgende melding (verkleind):
"de versie van dit bestand is niet compatible met de windows-versie die wordt uigevoerd. Controleer de systeem informatie van uw computer ... - ...Neem vervolgens contact op met de uigever van de software."
Bij een .jpg bestand krijg ik het volgende:
"deze afbeelding of video kan niet met fotogalerie worden geopend. Deze bestandsindeling wordt niet ondersteund of u hebt niet de laatste updates voor Fotogalerie"
Bij een .rar bestand:
"Archief heeft een onbekend formaat of is beschadigd."
De groottes van de bestanden kloppen, in aantal bytes en gigabytes etc... en ook de namen. (dus geen rare tekens etc.)
Alleen hij kan ze niet meer openen.
Is er een mogelijkheid om ze te herstellen? Misschien met een programma, of kan ik windows schijfcontrole wel uitvoeren? Of is er niets meer aan te doen?
Overigens doen sommige bestanden het wel en andere niet.
gr.
[ Voor 6% gewijzigd door pruimenpit op 19-04-2009 23:45 ]