Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

outlook on-demand pop3 mail laten deleten

Pagina: 1
Acties:

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 01:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Topicstarter
Ik zit met een probleempje waar ik geen oplossing voor kan vinden, ik gebruik een mailbox bij de provider die geen imap ondersteunt, outlook is dus ingesteld om middels pop3 de mails op te halen en -om e.e.a. ook nog bij een tweede gebruiker te laten tonen- een kopie op de server achter te laten. Nu is de ruimte voor de mailbox beperkt op 25Mb en wil een van ons dus soms wel een bult mails verwijderen of juist een grote mail met attachments bijvoorbeeld specifiek wel verwijderen.

Met eudora dat ik heel lang gebruikt heb was het mogelijk per mailtje met een knop aan te geven dat hij dat mailtje bij de volgende connect van de server moet verwijderen, dit wil ik in outlook ook kunnen...

Outlook kan echter bij mijn weten de volgende drie dingen:

* altijd alles direct verwijderen (niet toepasbaar)
* altijd alles laten staan (niet handig want dan is die 25Mb zo vol)
* mails verwijderen wanneer ze lokaal ook uit de trash verwijderd worden (niet handig voor de mails met grote attachments, die wil ik namelijk wel in mijn pst laten staan maar van de server afgooien)

Is er iemand die een optie hiervoor heeft? Ik zat zelf te denken aan een extra knop in het berichtvenster die mbv vba de desbetreffende mail op de pop3-server opzoekt en verwijdert, maar ik heb werkelijk geen flauw idee hou ik dat voor elkaar zou kunnen krijgen.

Overigens zit ik aan outlook vast ivm sync met de telefoon, dus roepen dat ik maar gewoon eudora moet blijven gebruiken of dat firebird dat wel kan schiet ik helaas niet veel mee op.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:25
Misschien dat je beter af bent door een Gmail-accountje te openen. Die kun je automatisch je e-mail middels POP3 op laten halen en vervolgens benader je Gmail gewoon met IMAP. Ook kun je zelf de afzender kiezen. Zo kun je je e-mailadres blijven gebruiken.

Om toch nog een echt antwoord op je vraag te geven: Als je Ctrl ingedrukt houdt terwijl je zo'n bericht met een grote bijlage naar een (andere) map in je mappenlijst sleept - het mag zelfs dezelfde zijn als waar het bericht al in staat - wordt het gedupliceerd. Vervolgens kun je het origineel definitief verwijderen. Als je voor dat beleid gekozen hebt, wordt het bericht dan van de server verwijderd. De kopie is echter nog aanwezig. :)

[ Voor 63% gewijzigd door Z-Dragon op 20-04-2009 01:07 . Reden: update. ]

^ Wat hij zegt.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:25
Leuk om te horen dat het je geholpen heeft. :?

^ Wat hij zegt.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

samo

yo/wassup

Outlook kan ook verwijderen na X dagen. Dan heb je een paar dagen om de mail op beide acounts binnen te halen.
Alternatief is mails doorsturen naar gmail ofzo inderdaad.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana