Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Encode360 blijft hangen bij 100%

Pagina: 1
Acties:

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zoals de titel al zegt blijft Encode360 (http://dcunningham.net/encode360/), een programma wat videobestanden om kan zetten naar WMV bestanden.
Ik gebruik het om films af te spelen op de Xbox360.

Helaas is het zo dat als ik een film laad in Encode360 deze netjes encodeert en zodra deze op 100% staat blijft deze hangen, hierna moet ik op stop klikken om het encoderen (wat eigenlijk al klaar is) stop te zetten en de volgende in te laten.

Het programma is gemaakt om meerdere videobestanden ineens in te laden en deze als batch te laten draaien, helaas werkt dit niet om dat deze blijft "hangen" bij de 100%.

Ik zou graag de pc een paar nachten willen laten draaien maar nu moet ik handmatig ieder filmpje stopzetten en een nieuwe inladen om de lijst met video's te laten encoderen.

Verwijderd

Je zou het programma eens kunnen testen op een andere computer of er gewoon van kunnen uitgaan dat het een bug is in het programma?

De website zelf zegt ook duidelijk:
Encode360 has been discontinued. I’m afraid it’s impossible to continue development and support, since Microsoft is no longer developing Windows Media Encoder. If Encode360 doesn’t work for you, maybe try EncodeHD instead!
Een ander (freeware / opensouce) alternatief is http://trac.handbrake.fr/wiki/BuiltInPresets#xbox360 :)

• eXisTa
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:49:
Je zou het programma eens kunnen testen op een andere computer of er gewoon van kunnen uitgaan dat het een bug is in het programma?

De website zelf zegt ook duidelijk:

[...]

Een ander (freeware / opensouce) alternatief is http://trac.handbrake.fr/wiki/BuiltInPresets#xbox360 :)
Heb je ook ervaring met Handbrake?

Wil het gerust proberen maar deze moet wel WMV 1080P + 5.1 kunnen produceren.

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met Handbrake vs Xbox360 maar aangezien er een vooraf ingestelde preset is voor de Xbox360 ga ik er vanuit dat het mogelijk is :)

Wikipedia: Xbox 360
The Xbox 360 supports videos in .wmv-format, as well as high-definition .wmv-videos, H.264, MPEG-4, and PlaysForSure WMV videos.
En Handbrake ondersteunt ook H.264 :)

Ikzelf gebruik Handbrake enkel voor het encoden van bestanden voor playback op mijn PC / Creative Zen

• eXisTa
  • Niet online
Ik kan in Handbrake nergens vinden dat de output WMV moet zijn.

Verwijderd

Volgens wat ik kan lezen op de fora van Handbrake kan je gewoon mp4 files afspelen op je Xbox (ze moeten wel h.264 encoded zijn)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2009 22:39 ]

• eXisTa
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:39:
Volgens wat ik kan lezen op de fora van Handbrake kan je gewoon mp4 files afspelen op je Xbox (ze moeten wel h.264 encoded zijn)
Dat klopt maar mp4 kan geen 5.1 audio bevatten, dit snapt de Xbox360 niet. De enige container die Xbox360 snapt met 5.1 geluid is wmv, dus ik moet wel.

• eXisTa
  • Niet online
Het blijft toch een vreemd probleem dat ie blijft hangen, het is niet dat hij vaslslaat maar dat ie gewoon blijft hangen. Nu moet ik voor het omzetten van een serie ieder uur een nieuwe film inladen en anders kan ik er zo een stuk of 50 ingooien.
Pagina: 1