Mac Mini verbindt niet meer met bluetooth apparaten

Pagina: 1
Acties:

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:30

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Topicstarter
Nadat ik mijn geheugen heb laten upgraden naar 4GB (niet zelf gedaan) wil mijn mini geen bluetooth apparaten meer herkennen.
met de config-assistent laat ik 'm naar de muis en het keyboard zoeken, maar zonder succes..
heeft er iemand wellicht ideeën hoe ik dat zou kunnen oplossen? ik ga morgen terug naar de zaak waar ze de upgrade hebben uitgevoerd, maar misschien zie ik wel wat over het hoofd.
het gaat om een mac mini early 2009 (10.5.6) en een mighty mouse en apple keyboard.

[ Voor 0% gewijzigd door Nerpissad op 19-04-2009 22:34 . Reden: typos ]

Discogs

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:00
Nerpissad schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:30:
Nadat ik mijn geheugen heb laten upgraden naar 4GB (niet zelf gedaan) wil mijn mini geen bluetooth apparaten meer herkennen.
met de config-assistent laat ik 'm naar de muis en het keyboard zoeken, maar zonder succes..
heeft er iemand wellicht ideeën hoe ik dat zou kunnen oplossen? ik ga morgen terug naar de zaak waar ze de upgrade hebben uitgevoerd, maar misschien zie ik wel wat over het hoofd.
het gaat om een mac mini early 2009 (10.5.6) en een mighty mouse en apple keyboard.
Tijdens het uitbreiden van het werkgeheugen van de nieuwe Mac mini kan per ongeluk de Bluetooth-antenne losgeschoten zijn. Dit is iets wat v.a. de nieuwe Mac mini heel makkelijk kan gebeuren...
Als dit over het hoofd is gezien dan wordt Bluetooth wel herkend, maar dan vind je geen apparaten, omdat de antenne van de Bluetooth-module is losgekoppeld.

Kwestie van Mac mini openen en antenne vast klikken.... Laat dit natuurlijk wel doen door de winkel waar deze is gekocht ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Flatwhite op 19-04-2009 22:37 ]

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
hi BurkaN,

bedankt voor het hoopvolle antwoord ;)
ik heb de video van het openmaken van een mac mini bekeken, maar dat plamuurmes en mijn twee linkerhanden deden mij besluiten dit aan professionals over te laten..

ik ga morgen bij de winkel langs en die hebben dat ongetwijfeld zo gefixt.

Discogs

• Flatwhite
Nerpissad schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:48:
hi BurkaN,

bedankt voor het hoopvolle antwoord ;)
ik heb de video van het openmaken van een mac mini bekeken, maar dat plamuurmes en mijn twee linkerhanden deden mij besluiten dit aan professionals over te laten..

ik ga morgen bij de winkel langs en die hebben dat ongetwijfeld zo gefixt.
En al langs geweest?

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
er moet eerst gewerkt worden, maar daarna ga ik langs. vanavond hopelijk een positieve update ;)

Discogs

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
nou, er moet een nieuwe bluetooth-module in, eind van de week wordt ie gerepareerd...

Discogs

• Flatwhite
Nerpissad schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:00:
nou, er moet een nieuwe bluetooth-module in, eind van de week wordt ie gerepareerd...
Jammer. Ben benieuwd wat er stuk is... De module zelf...of de connector op de module zelf die heeeel makkelijk stuk gedrukt kan worden wanneer de antenne los is geschoten.

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Flatwhite schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:41:
[...]

Jammer. Ben benieuwd wat er stuk is... De module zelf...of de connector op de module zelf die heeeel makkelijk stuk gedrukt kan worden wanneer de antenne los is geschoten.
het heeft even geduurd, maar hij is gerepareerd. ik ging er van uit dat de bluetooth-module was vervangen, maar bij thuiskomst moest ik wel het airport MAC adres toevoegen aan de router (vanwege MAC filtering). dat duidt er toch op dat er ook een nieuwe airport-module in zit lijkt me.
hoe dan ook, na een moeizame pairing werken de BT muis en het keyboard perfect.

Discogs

Verwijderd

Ik heb zelf een keer ondervonden met mijn MBP dat hij mijn bluetooth niet meer herkende (wat normaal boven in je werkbalk staat).. een simpele PRAM reset was toen de oplossing (tijdens het opstarten houdt je dan de toetsen: Option (alt) + CMD + P + R ingedrukt tot hij opnieuw het opstart geluid laat horen)

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Nerpissad schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:32:
[...]

het heeft even geduurd, maar hij is gerepareerd. ik ging er van uit dat de bluetooth-module was vervangen, maar bij thuiskomst moest ik wel het airport MAC adres toevoegen aan de router (vanwege MAC filtering). dat duidt er toch op dat er ook een nieuwe airport-module in zit lijkt me.
hoe dan ook, na een moeizame pairing werken de BT muis en het keyboard perfect.
Zou best eens een 2 in 1 module kunnen zijn.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Dat is 1 module. De antenne links voor (dvd drive opening naar je toe) is de bluetooth antenne, de twee antennes aan de achterzijde zijn voor de Airport. Alle 3 antennes worden op hetzelfde kaartje geklikt. E.e.a. is te zien als je het ding open maakt en voor wie dat niet kan/durft/wil/etc. is het ook te zien bij iFixit: Mac mini (early 2009) first look (met name stap 15!). Zie je ook meteen het niet zo'n hele flitsende vervanging is :)
Pagina: 1