Laserprinter met vlekken (tonerprobleem)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:42
Ik heb een laserprinter op de kop kunnen tikken voor 10 euro. Het gaat om een Brother HL-1870N (zwart-wit, laser, duplex, netwerk, 2e papierlade, 18.000 prints op de teller).

Het probleem is dat hij zeer gevlekte afdrukken geeft. Dit ligt aan de toner.

Ik heb al een Brother HL-1850 (zwart-wit, laser, duplex, 45.000 prints op de teller) die zonder problemen werkt, dus ik kan de drum&toner wisselen om te kijken waar een eventuele fout zit. Zo heb ik de fout tot de toner kunnen traceren, de drum is dus goed!.

De status van de toner was leeg. Nu had ik nog een andere defecte toner liggen die nog wel vol poeder zat.
Ik heb dus poeder van de defecte naar de lege geheveld (kan makkelijk, gewoon de dop eruit wippen). Het defect was dat hij een grijze waas over het papier gaf.

Nu geeft hij de volgende afdrukken:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TBHOFBFO.jpg

Ik ga bijna denken dat de fout in het poeder zelf zit.

Iemand een idee waar het aan kan liggen en hoe ik dit eventueel kan oplossen.
De oplossing om een nieuwe toner te nemen kan ook natuurlijk. Deze kost 40 euro bij 123inkt voor 8.000 prints. Maar eerst wil ik graag de goedkopere oplossingen afgaan.

Het gaat trouwens om de TN-7600 toner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je realiseert je dat door dergelijke beun-de-haas aanpakken je de drum etc kan beschadigen? Toners zijn niet eventjes "poeder overhevelen". Een nieuwe toner is gewoon de beste oplossing.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:01
Ik denk dat de toner in een vochtige omgeving heeft gelegen (of iig niet afgesloten in een zak o.i.d.) en dat daarom de toner is gaan klonteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
De poeders die ik heb overgeheveld zijn van 't zelfde type. De drum werkt nog en is dus (gelukkig) niet beschadigd.

Mijn defecte toner is opeens anders gaan printen. Hoe dat kan weet ik niet. Hij was in ieder geval niet nat geworden ofzo.
Wat er met de lege toner is gebeurd weet ik niet. Maar ik weet dat hij beter kon afdrukken dan nu. Er zaten soms wat stippen op 't papier.

Nieuwe toner is al onderweg trouwens, ik kwam een goedkope tegen in een duitse onlineshop. Ja, dat is een gokje voor de kwaliteit, maar 't scheelde wel heel erg veel en ik heb dus 2 van die printers om van toner te moeten voorzien. Dus als hij goed is, dan scheelt dat op termijn erg veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-05 08:57

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

oooeeh pas heel erg op met dat poeder, dat is (zwaar) kankerverwekkend als het in de poriën van je huid komt !

enneh ligt het niet aan het papier ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

BGB4rn schreef op maandag 20 april 2009 @ 08:17:
oooeeh pas heel erg op met dat poeder, dat is (zwaar) kankerverwekkend als het in de poriën van je huid komt !
Nonsense... Net als die "schadelijke gassen" (die in moderne printers niet meer vrijkomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-05 08:57

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

gelukkig maar :) ik heb hier op school iig geleerd dat het rotzooi is.. en ja in 2008 was dat :+

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 16:33

Nulnulnix

BOFH

BGB4rn schreef op maandag 20 april 2009 @ 08:36:
gelukkig maar :) ik heb hier op school iig geleerd dat het rotzooi is.. en ja in 2008 was dat :+
Rotzooi is het inderdaad... Kankerverwekkend in elk geval niet.
offtopic:
In de toner zit hars, dus als je het op je kleren of handen krijgt met KOUD water afspoelen, anders gaat het er nooit uit!

Bijvullen door overhevelen zou op zich wel kunnen (vaak genoeg gedaan). Maar houdt er rekening mee dat oude toner kan klonters bevatten, zeker als deze bv te warm heeft gelegen. Ik vermoed dat dat bij jou het geval is. Weggooien en vervangen. Als de nieuwe leeg is dan kun je een bijvulsetje aanschaffen en nog een keer of 3 bijvullen. Daarna is de unit op of in elk geval ver weg...

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
Kankerverwekkend is 't iig niet. Stoflongen kan je er vast wel van krijgen...
Ik spoel inderdaad af met koud water. Al is 't dan nog een zooi.

Ik twijfel of ik de toner goed leeg kan krijgen. Misschien als ik 'm helemaal openmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
't Is 'opgelost' met een nieuwe toner.
Pagina: 1