Ik heb een laserprinter op de kop kunnen tikken voor 10 euro. Het gaat om een Brother HL-1870N (zwart-wit, laser, duplex, netwerk, 2e papierlade, 18.000 prints op de teller).
Het probleem is dat hij zeer gevlekte afdrukken geeft. Dit ligt aan de toner.
Ik heb al een Brother HL-1850 (zwart-wit, laser, duplex, 45.000 prints op de teller) die zonder problemen werkt, dus ik kan de drum&toner wisselen om te kijken waar een eventuele fout zit. Zo heb ik de fout tot de toner kunnen traceren, de drum is dus goed!.
De status van de toner was leeg. Nu had ik nog een andere defecte toner liggen die nog wel vol poeder zat.
Ik heb dus poeder van de defecte naar de lege geheveld (kan makkelijk, gewoon de dop eruit wippen). Het defect was dat hij een grijze waas over het papier gaf.
Nu geeft hij de volgende afdrukken:

Ik ga bijna denken dat de fout in het poeder zelf zit.
Iemand een idee waar het aan kan liggen en hoe ik dit eventueel kan oplossen.
De oplossing om een nieuwe toner te nemen kan ook natuurlijk. Deze kost 40 euro bij 123inkt voor 8.000 prints. Maar eerst wil ik graag de goedkopere oplossingen afgaan.
Het gaat trouwens om de TN-7600 toner.
Het probleem is dat hij zeer gevlekte afdrukken geeft. Dit ligt aan de toner.
Ik heb al een Brother HL-1850 (zwart-wit, laser, duplex, 45.000 prints op de teller) die zonder problemen werkt, dus ik kan de drum&toner wisselen om te kijken waar een eventuele fout zit. Zo heb ik de fout tot de toner kunnen traceren, de drum is dus goed!.
De status van de toner was leeg. Nu had ik nog een andere defecte toner liggen die nog wel vol poeder zat.
Ik heb dus poeder van de defecte naar de lege geheveld (kan makkelijk, gewoon de dop eruit wippen). Het defect was dat hij een grijze waas over het papier gaf.
Nu geeft hij de volgende afdrukken:

Ik ga bijna denken dat de fout in het poeder zelf zit.
Iemand een idee waar het aan kan liggen en hoe ik dit eventueel kan oplossen.
De oplossing om een nieuwe toner te nemen kan ook natuurlijk. Deze kost 40 euro bij 123inkt voor 8.000 prints. Maar eerst wil ik graag de goedkopere oplossingen afgaan.
Het gaat trouwens om de TN-7600 toner.