Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

X-FI Extreme music SPDIF?

Pagina: 1
Acties:

• Jornzor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 08:59
Beste Tweakers,

Ik heb al Sinds een tijdje een Z5500 Digital en die is aangeslote op een X-FI Extreme Music.
Doormiddel van de 3 aansluitingen Groen zwart en oranje.
Maar nu is mijn vraag is het mogelijk om mijn Z5500 ook aan te sluiten doormiddel van SPDIF
Nou weet ik dat mijn Extreme music geen SPDIF heeft maar zijn daar geen kabbeltjes of dingentjes die je aan kan sluiten op de Extreme music of kan ik dan beter een Geluids kaart kopen met SPDIF??

Groet,
Jorn

AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Jazeker kan dit. Ik heb bij mijn ouders thuis een soortgelijke opstelling met een XtremeMusic en een Logitech Z-5400 setje. Deze heb ook digitaal aangesloten met een coax/tulp/cinch kabel.

Het enige 'probleem' is dat de Xtrememusic een wat afwijkende SPDIF uitgang heeft, namelijk in de vorm van een 3,5mm plugje. Wat je nodig hebt is een 3,5mm --> Cinch female adaptertje.

Edit: Voor de volledigheid je Creative Xtreme Music geluidskaart heeft dus wel degelijk een SPDIF uitgang.
Creative noemt dit zelf een Flexi-jack aansluiting
FlexiJack (digitale ingang / digitale uitgang / lijningang / microfoon) via een ministekker van 3.50 mm
Dit het eerste poortje helemaal aan de buitenkant.

[ Voor 33% gewijzigd door Yellowneck op 19-04-2009 21:16 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 11:10

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

is het uberhaupt wel nuttig om de spdif te pakken van de x-fi ipv de onboard spdif, t is toch allemaal digitaal of wordt er dan nog wat het digitale signaal gedaan door creative ?

Signature

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:56
Het is tenzij je erg gehecht bent aan "alles" digitaal hebben zou ik het niet doen.
De da-converter in de x-fi is véél beter dan die in de z5500. Ik heb het hier getest en het geluid is analoog veel beter. Tevens kan de x-fi (iig de extreme-music) geen surround spdif encoding doen. dus alles behalve films met surround geluid zal alleen stereo uit de spdif uitgang komen. 8)7

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Jornzor
Dus als ik Cinch female gebruik dan word het doormiddel van Coax aangesloten maar ik zou graag SPDIF willen.?
Want ik snap het niet helemaal er zit geen spdif aansluiten op.. maar toch kan ik mijn setje zo aansluiten maar niet doormiddel van Cinch female want dat is dan toch voor Coax en dat is toch weer anoloog??
En wat is nu de beste oplossing zou houden met wat ik nu heb of toch Coax gaan gebruiken doormiddel van een Cinch female?

AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:56
Jornzor schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:21:
Dus als ik Cinch female gebruik dan word het doormiddel van Coax aangesloten maar ik zou graag SPDIF willen.?
Want ik snap het niet helemaal er zit geen spdif aansluiten op.. maar toch kan ik mijn setje zo aansluiten maar niet doormiddel van Cinch female want dat is dan toch voor Coax en dat is toch weer anoloog??
En wat is nu de beste oplossing zou houden met wat ik nu heb of toch Coax gaan gebruiken doormiddel van een Cinch female?
Je moet even de kabel, de connector(s) en het signaal los zien. Dat bij coax normaal cinch connectoren worden gebruikt betekend niet dat het niet anders kan (mini-jack in dit geval) en over coax kun je allerlij signalen sturen (analoge tv/ digitale tv/radio/analoog geluid/ digitaal geluid/netwerk) en in dit geval zou je er spdif overheen sturen via een minijack -> cinch verloopkabeltje.

Maar ik blijf bij mijn opmerking dat je dat imho niet moet willen want dat het de geluidskwaliteit zeker niet ten goede komt. Het geluid zal uiteindelijk toch analoog moeten worden voor het naar de speakers gaat en je geluidskaart kan dit veel beter dan je surroundset.

edit:
Ik heb dezelfde combo

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Jornzor
is het ook mogelijk een spdif bracket aan te sluiten op een Extreme music? Want ben al enige tijd aan zoeken op het internet of het kan maar kan niet echt iets doorslag gevends vinden...

edit inmiddels wel gevonden dat het kan dus ik denk dat ik dat maar eens ga proberen.

Allen bedankt voor je reacties!

[ Voor 25% gewijzigd door Jornzor op 20-04-2009 00:05 ]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Jornzor schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:21:
Ter verduidelijking van het verhaal zou je je misschien eens kunnen verdiepen in SPDIF.
SPDIF is namelijk een digitale format ontwikkeld door Sony en Philips (Sony Philips Digital Interface Format). Je zou het kunnen omschrijven als een digitaal signaal welke door bijvoorbeeld een coax/cinch/tulp/rca/ (of hoe je het ook wilt noemen) kabel of een optische kabel (toslink) gestuurd wordt.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Pagina: 1