Xbox360 + Samsung LCD LE37A552 + Divx = haperingen

Pagina: 1
Acties:

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 09:21
Ik heb onlangs een nieuwe TV gekocht, een Samsung LCD LE37A552: Specs

Ik heb hieraan een Xbox360 aangesloten met de bijgeleverde "Xbox 360™ Component HD AV Cable" dus met alle stekkers behalve de gele :)

Als ik hier nu Divx/Xvid op afspeel dan zie ik regelmatig lichte schokjes in het beeld. Na wat rondzoeken op internet vind ik inderdaad problemen met stutter die te maken hebben met de conversie van 24 fps (mijn Divx/Xvid). De LCD zelf is 50Hz

Nu vind ik dit raar aangezien ik met mijn oude CRT nooit schokjes gezien heb met dezelfde Xbox, De TV staat momenteel dus ook ingesteld op HD modus 1080p maar ik heb hem daarnet even op PAL 60Hz gezet en het schokken blijft, en daarna op PAL 50Hz en dan zijn er ook schokjes te zien.

Is dit nu inderdaad te wijten aan die 50Hz? Heeft er nog iemand dergelijke problemen? Indien dit idd zo is, waarom zie je dit dan niet op een CRT?

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Op de kabel zit een schakelaartje van TV/HDTV. Staat deze op HDTV?

• croontje
Jep die heb ik op HDTV staan

• croontje
Een vriend van me heeft een iets oudere Samsung LCD die ook 50Hz is maar geen Full HD, en die heeft de stutter niet zegt hij.
Daarom dat ik twijfel of dit het probleem is...

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-02 10:20
Zet film plus (MoviePlus) eens uit en probeer dan nog eens. Normaal lost dit het probleem op.

Ik heb het ook met Divxen. Ik speel ze wel via de pc af. De samsung is aangesloten via HDMI.

De "haperingen" gebeuren wel alleen bij divxen die aan 23.98fps afspelen. Bij divxen die aan 25fps afspelen heb ik het probleem niet. De haperingen komen alleen voor bij bepaalde scenes.

• croontje
Hoi

Dat was idd het probleem.
Sorry voor de late reactie en bedankt :)
Pagina: 1