geluidsswitchje?

Pagina: 1
Acties:

• Panthera
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-01 14:35
Weet iemand of er zoiets bestaat als een apparaatje wat je in je audiokaart propt, met (minimaal) twee uitgangen zodat ik kan kiezen of ik bijvoorbeeld geluid uit mijn speakertjes of hoofdtelefoon wil, zonder achter de kast snoertjes te wisselen?

Ik ken wel (van vroeger) een printer switch (éne computer of andere) en ik heb ook wel eens gezien dat mensen 2 monitoren op één pc hadden staan, en dan zat er ook een soort switchje tussen.

Als iemand weet of er zoiets is voor audio, en hoeveel dat zou kosten? ik ben benieuwd :)

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:48
http://www1.conrad.nl/scr...x_results=20&cachedetail#

Gebruikte ik eerder ook altijd. Als ik de koptelefoon wilde gebruiken zette ik de speakers uit. En als ik speakers gebruikte het volume op de koptelefoon.

[ Voor 39% gewijzigd door SyphOn op 19-04-2009 19:49 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

http://electronicsusa.com/productsswitches.html

http://shop.ebay.nl/?_fro..._sacat=See-All-Categories

Zulke dingen neem ik aan ;) :) Maar daar kan je toch gewoon creatief op Googlen me dunkt?

@ hierboven, je link is kaput :(

[ Voor 34% gewijzigd door Notna op 19-04-2009 19:48 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
SyphOn schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:45:
http://www1.conrad.nl/scr...x_results=20&cachedetail=

Gebruikte ik eerder ook altijd. Als ik de koptelefoon wilde gebruiken zette ik de speakers uit. En als ik speakers gebruikte het volume op de koptelefoon.
Je link doet het niet maar ik neem aan dat je gewoon zoiets bedoelt: http://www.mycom.nl/Produ...le,%2025%20cm/137293.aspx

Ik denk alleen dat Panthera doelt op een switch die je ook echt kan omzetten en waarbij je dus niet je speakers/headset uit moet zetten of andersom.
Notna schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:45:
http://electronicsusa.com/productsswitches.html

Zulke dingen neem ik aan ;) :) Maar daar kan je toch gewoon creatief op Googlen me dunkt?

@ hierboven, je link is kaput :(
Lijkt me niet echt ideaal 8)7

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Panthera schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:41:
Weet iemand of er zoiets bestaat als een apparaatje wat je in je audiokaart propt, met (minimaal) twee uitgangen zodat ik kan kiezen of ik bijvoorbeeld geluid uit mijn speakertjes of hoofdtelefoon wil, zonder achter de kast snoertjes te wisselen?

Ik ken wel (van vroeger) een printer switch (éne computer of andere) en ik heb ook wel eens gezien dat mensen 2 monitoren op één pc hadden staan, en dan zat er ook een soort switchje tussen.

Als iemand weet of er zoiets is voor audio, en hoeveel dat zou kosten? ik ben benieuwd :)
Die bestaan zeker, duur en goedkoop; meestal bedoeld voor het tegenovergestelde doel (meerdere bronnen aan één versterker bv.) maar dat maakt niet echt uit.

Ikzelf heb een goedkope (Dealextreme) die prima werkt met de niet meer dan redelijke stereo+boxjes die aan de uitgang hangen. Of het voor aandachtig luisteren via headphones goed genoeg is zou ik niet weten, e.e.a. is niet afgeschermd en de kwaliteit en levensduur van de schakelaar is onbekend.

Overigens zijn er systemen (weet niet of je dat los kunt kopen maar mijn werk-Dell heeft dit) die het sensen als je een headphone plug in het frontpaneel steekt. Da's wel relaxed, weet niet of er aan de PC-kant veel opties voor zijn.

Zoef

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

g0tanks schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:47:
[...]

Je link doet het niet maar ik neem aan dat je gewoon zoiets bedoelt: http://www.mycom.nl/Produ...le,%2025%20cm/137293.aspx

Ik denk alleen dat Panthera doelt op een switch die je ook echt kan omzetten en waarbij je dus niet je speakers/headset uit moet zetten of andersom.

[...]

Lijkt me niet echt ideaal 8)7
Want=? Heb een andere link erbij gezet waar je ze van Ebay vandaan kan halen. Zijn lijkt mij Audio input switches waar je naar zoekt.

Xbox Live ID:Notna8310

• SyphOn
Hmmz. Ik krijg het niet voor elkaar om de conrad link goed te kopieren :S

Kijk anders even bij "Jackplugadapters" onder audio / video op hun site daar staan ze bij.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
SyphOn schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:51:

Kijk anders even bij "Jackplugadapters" onder audio / video op hun site daar staan ze bij.
Moet je op het knopje "Directe productlink" klikken ;)

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-02 02:16

Emiel1984

Made in NL

Zpottr schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:48:
[...]

Die bestaan zeker, duur en goedkoop; meestal bedoeld voor het tegenovergestelde doel (meerdere bronnen aan één versterker bv.) maar dat maakt niet echt uit.

Ikzelf heb een goedkope (Dealextreme) die prima werkt met de niet meer dan redelijke stereo+boxjes die aan de uitgang hangen. Of het voor aandachtig luisteren via headphones goed genoeg is zou ik niet weten, e.e.a. is niet afgeschermd en de kwaliteit en levensduur van de schakelaar is onbekend.

Overigens zijn er systemen (weet niet of je dat los kunt kopen maar mijn werk-Dell heeft dit) die het sensen als je een headphone plug in het frontpaneel steekt. Da's wel relaxed, weet niet of er aan de PC-kant veel opties voor zijn.
Dat 'sensen' valt wel mee hoor. Je hebt audio sockets die met 2 veertje de audio naar de plug laten lopen als deze erin zit en de audio 'extern' zet wanneer deze niet in de socket zit.

bijvoorbeeld deze: http://nl.farnell.com/lum...ack-r-a-stereo/dp/1243244

[LTS][MTS][HTS]

• SyphOn
ThinkPadd schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:55:
[...]

Moet je op het knopje "Directe productlink" klikken ;)
Dat had ik gedaan ;)

• Panthera
zoiets is idd wat ik zoek:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=992509

Jullie zijn echt heel snel met antwoorden, en ook bedankt voor de tip dat je ze allebei op een splitter aan zou kunnen sluiten en dan de één of de ander uitzetten. :+

• SyphOn
Haha, ik gaf dat meer aan om een goedkope oplossing te geven, maar zie net dat dat kastje maar 10e kost :P

• Panthera
maar nu :p welk speakersetje?

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Notna schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:48:
[...]

Want=? Heb een andere link erbij gezet waar je ze van Ebay vandaan kan halen. Zijn lijkt mij Audio input switches waar je naar zoekt.
Omdat die dingen nogal overdreven zijn (en duur) voor zulke simpele doeleinden :P

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Panthera
\o/ opgelost, als het verder goed gaat.
Een tweaker bood in PM aan om zo'n dingetje tegen verzendkosten op te sturen, nou ik ben een Nederlander ;) dus ik zeg geen nee.

Nu moet ik alleen nog even bedenken wat ik naast mijn headset erin ga steken.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-02 23:47
Wat het ook wordt, bedenk dan dat het ook een surroundsetje mag zijn ondanks dat dat kastje alleen stereo is. De overige kabels van bijvoorbeeld een 5.1 setje (nog een zwarte en oranje 3,5mm aansluiting) kun je dan gewoon permanent in je geluidskaart laten zitten. Als je op je koptelefoon luistert moet je wel de speakerset even uitzetten anders spelen de achterspeakers en de subwoofer van je setje gewoon vrolijk mee, maar dat is vrij logisch.

• Panthera
FreddyFish schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:19:
[...]

Wat het ook wordt, bedenk dan dat het ook een surroundsetje mag zijn ondanks dat dat kastje alleen stereo is. De overige kabels van bijvoorbeeld een 5.1 setje (nog een zwarte en oranje 3,5mm aansluiting) kun je dan gewoon permanent in je geluidskaart laten zitten. Als je op je koptelefoon luistert moet je wel de speakerset even uitzetten anders spelen de achterspeakers en de subwoofer van je setje gewoon vrolijk mee, maar dat is vrij logisch.
Ik geloof dat mijn geluidskaart wat simpel is?
Naast de groene en roze zie ik nog een blauwe/paarse en een zwarte.

Eigenlijk zit ik zodanig dat ik niets achter mij kan plaatsen, en heb ik ook niet echt behoefte aan kwaliteit. Ten eerste heb ik zelf niet zo'n scherp gehoor, ten tweede is het alleen om eens iets te delen van een yuotube filmpje, of wanneer ik in de keuken ben (waar de pc dichtbij staat).
Als er ook iemand dus een simpel setje wil aanbieden :p gij staat vrij ;)

Anders ga ik woensdag even kijken in de stad bij wat winkels, ze hebben vast wel wat.

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Wat zijn we toch weer een aardige familie Freddy, al onze hulp. ;)

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-02 23:47
Kn4kw0r5t schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:30:
Wat zijn we toch weer een aardige familie Freddy, al onze hulp. ;)
offtopic:
Hallo broer :)
Panthera schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:24:
[...]

Ik geloof dat mijn geluidskaart wat simpel is?
Naast de groene en roze zie ik nog een blauwe/paarse en een zwarte.

Eigenlijk zit ik zodanig dat ik niets achter mij kan plaatsen, en heb ik ook niet echt behoefte aan kwaliteit. Ten eerste heb ik zelf niet zo'n scherp gehoor, ten tweede is het alleen om eens iets te delen van een yuotube filmpje, of wanneer ik in de keuken ben (waar de pc dichtbij staat).
Als er ook iemand dus een simpel setje wil aanbieden :p gij staat vrij ;)

Anders ga ik woensdag even kijken in de stad bij wat winkels, ze hebben vast wel wat.
Als pricewatch admin ga je toch zeker niet naar de stad voor een speakersetje! :+. Hier staat genoeg moois. De Logitech Z-4, Z-2300 en X-230 zijn prima setjes voor niet teveel geld. Surroundsetjes zijn er uit gefilterd. Als je maar weinig om geluidskwaliteit geeft kan het natuurlijk allemaal een stuk goedkoper.

[ Voor 7% gewijzigd door FreddyFish op 19-04-2009 20:48 ]

• Panthera
FreddyFish schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:46:
[...]
...

Als pricewatch admin ga je toch zeker niet naar de stad voor een speakersetje! :+. Hier staat genoeg moois. ...
Ja, maar als ik een setje voor +/- €10/€20 zoek, dan betaal ik dusdanig veel verzendkosten dat ik het beter voor €1 meer in de winkel kan halen ;)

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Emiel1984 schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:58:
[...]

Dat 'sensen' valt wel mee hoor. Je hebt audio sockets die met 2 veertje de audio naar de plug laten lopen als deze erin zit en de audio 'extern' zet wanneer deze niet in de socket zit.

bijvoorbeeld deze: http://nl.farnell.com/lum...ack-r-a-stereo/dp/1243244
Nee, het gaat iets verder want hij onthoudt 2 volumeniveaus - erg handig, 1 voor je headphones en 1 voor je speakers (zoals dat ook bij bv. een MacBook werkt).

Zoef

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

SyphOn schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:51:
Hoe zal ik het uitleggen...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg

Wise enough to play the fool

• SyphOn
Ghehe die deed niks als ik er op klikte dus ik dacht ik moet right click -> Copy Link Location :P

Na een firefox restart deed de link het wel (de popup dan he)

PS: Deze afbeelding is 1061 * 525 pixels groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.
Kijk in de faq als je niet weet hoe dit moet. :P

[ Voor 50% gewijzigd door SyphOn op 20-04-2009 22:15 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

offtopic:
ik kan tenminste linken naar conrad... :+

Wise enough to play the fool

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:38

R-B

Blokkert

teacher schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:51:
offtopic:
ik kan tenminste linken naar conrad... :+
offtopic:
Vind de uitleg nog beetje onduidelijk :P

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Pagina: 1