Toon posts:

Digitale Camera Kopen, Maar Welke??

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hmmpf, ik wil dus soon een Digitale Camera kopen van +/- 1500 piek, wat is een goed apparaatje in deze prijs klasse?

Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer }:O

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:58
In de consumentengids van deze maand (maart) staat een uitgebreid verslag...... de Sony DSC-S70 komt als beste eruit!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
't nadeel is dat dat verslag in de consumentengids 't heeft over camera's vanaf f 1900
ikzelf ben aan 't rondkijken, voor een Fuji 1400 of 2400, maar dan wel met veel geheugen. (64 MB) kost ongeveer 1200 a 1300.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Ikzelf heb de sony s50, is ook rond de 1500,- en is een erg fijn cameratje met aardig wat mogelijkheden en erg maakt mooie foto's.

het is het kleine broertje van de s70 die dus als beste uit de test komt... het verschil zit hem geloof ik in de groote van de memory stick en qua film mogelijkheden van de camera.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, tis echt lastig opzich, maar 2.1mil pixels is opzich toch wel ok?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:31
Op dinsdag 27 februari 2001 20:23 schreef dennisdotcom het volgende:
In de consumentengids van deze maand (maart) staat een uitgebreid verslag...... de Sony DSC-S70 komt als beste eruit!
Hey das mooi die hebben wij 8-)

Verwijderd

Ik weet niet waar je em voor wil gebruiken, maar voor algemeen gebruik en voor digitaal gebruik van de plaatjes is het meer dan genoeg...

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 17:33

Metten

ik hou het graag simpel

Het verschil tussen de DSC-S50 en de DSC-S70 is de CCD: 2,1 voor de s50 tegen 3,3 voor de s70. Ook heeft de S70 een Carl Zeiss lens ten opzichte voor een Sony lens in de S50... De memorysticks zijn voor beiden gelijk... 8Mb

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
2,1 Mpixels is zat genoeg voor 'huis-tuin & keuken' gebruik. M'n S70 staat zelfs standaard gewoon op 1280x960 (terwijl ie max 2048x1536 haalt).

De S50 is een zeer goed apparaatje, niet te duur, maar toch zeer goeie specs.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, mooi, bedankt voor de tips enzo allemaal, dit zal ik dus wel meenemen in me beslissing.

Iemand nog andere ervaringen met een ander toestel ook toevallig?

Verwijderd

de s-50 heeft standaard 4 Mb memory stick trouwens...of ik ben genaaid :)

mijn schoonmoeder heeft zo'n digitale Ixus... zijn ook mooi alleen wat minder functies en zoomt wat minder ver...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
En koop er maar meer (dure:( ) MB's bij, want je hebt zo'n Sony 8MB stick zo volgeschoten met een fatsoenlijke resolutie.

Combinatie Sony/Carl Zeiss rulez, heb 't zelf ook:)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
en hoeveel kost zo'n reepje?

Verwijderd

kijk is naar een Sony Cybershot;) *D

Verwijderd

Waarom koop je geen digitale videocamera daar zit zo'n unit op en kan je meteen filmenen de kwaliteit is voorbeeldig.:Z

Verwijderd

Dus niet. Digitale videocamera's komen qua resolutie totaal niet in de buurt van een digitale fotocamera btw. Niet doen dus.

1500 piek is leuk maar dan mag je ook nog 300 of meer uittrekken voor extra flash geheugen (64 mb) zoals compactflash (canon s10/ixus) of smartmedia.

Ikzelf heb de olympus c-3000 zoom met 3.3 megapixels. Zie come.to/digitalphotography
Voor voorbeelden in 2048x1536

Deze hoge resolutie maakt het mogelijk mooiere afdrukken te maken op grotere formaten bij www.hema.nl (digitale fotoservice) en de foto's zijn vaak wat mooier in die prijsklasse. Zeker wat de kleur betreft kan een canon s10 niet tegen mijn c3000 op. Niet om te flamen, maar dat is denk ik gewoon de realiteit. Canon biedt in ruil meer compactheid.

Reken alsvolt: cameraprijs +

fl. 70 - extra batterijen (www.gppowerbank.nl)
fl. 40+ - draagtas
fl. 300 - extra geheugen

Camera van 1500 wordt dus altijd rond de 2000. Mijn camera van 1950 werdt 2500.

Een digitale camera is bij aanschaf duur. Ik heb ondanks de smak geld, meer dan ik van plan was om uit tegeven, nimmer spijt van mijn beslissing. Bekijk de camera op www.dpreview.com : olympus c-3000 of c-3030 welke vrijwel identiek is.

groet

Verwijderd

Topicstarter
thanks all,

maaruhm, misschien een stomme vraag hoor.....

Maar als je je foto's op een cdtje fikt, is het dan ook mogelijk om deze via je dvd speler te bekijken?

Nee zeker he? :?
Pagina: 1