[FP]Nieuwe shuttle

Pagina: 1
Acties:

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op de frontpage lees ik vol blijdschap dat Shuttle een nieuwe supercompacte barebone heeft uitgebracht, de X720V. Tot ik het nieuwsbericht open.

De X720V lijkt wel érg veel op de eerder uitgebrachte X27D. Volgens mij zit er zelfs géén verschil tussen de twee, uitgezonderd van de naam en de (gratis downloadbare) meegeleverde linuxdistro.

Met andere woorden, volgens mij is dit gewoon een marketingstunt om in het nieuws te komen waar we helaas ingetrapt zijn :P

Artikel

Artikel betreffende de X27D

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

http://eu.shuttle.com/en/.../tabid-53/140_read-15254/

Ze zeggen ook zelf absoluut niet dat de shuttle nieuw is, alleen dat de OpenSuse levering nieuw is.
Shuttle Inc., the market leader in the Mini-PC sector and manufacturer of Multi-Form-Factor solutions, is now expanding its portfolio of Mini-PCs with Open Source operating systems. The latest offshoot is the X270V complete system based on the Shuttle Barebone X27D.
Het artikel legt helaas meer de nadruk op het hardware gedeelte, dan op de software kant.

[ Voor 11% gewijzigd door Hooglander1 op 19-04-2009 18:03 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Maar het is dan toch ook gewoon een marketingstunt? Als ik Linux op een Mac draai verandert het typenummer van de Mac toch ook niet ineens :P

Daarnaast is de harde schijf nieteens meegeleverd, dus is de distro nieteens geïnstalleerd op het ding :P