Modem/Router niet toegankelijk via wifi

Pagina: 1
Acties:

• Evoluzione
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-03 16:32
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een probleem met mijn router.

Door wat problemen met de pc, heb ik een schone install moeten doen. Alles netjes gebackupt en zo, behalve men portforwarding settings van utorrent enzo. Nu is dit op zich geen probleem dacht ik, wil dus inloggen op men modem om de poorten op te zoeken. Ik typ in de adresbalk de gateway-ip van men modem in,

Nu komt het probleem: In IE krijg ik een statusbalkje te ien, welke zich vult tot 5 blokjes, en verder gaat ie niet. onder in beeld blijft staan: wachten op 192.168.1.254 (zyxel modem)

Internet en alles werkt wel perfect, zij het een klein beetje traag soms. Ik probeer via wifi een verbinding te krijgen dus.

Wat heb ik geprobeerd:
- Modem resetten
- Via draad proberen, wat dus ook geen resultaat geeft.

Voorheen kon ik altijd via wifi inloggen. Weet iemand van jullie nog iets wat ik kan proberen?

Mvg. Willem

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-03 12:24
Wat voor ip krijg je als je met een kabel op je modem zit?en wat geeft ie dan als standaardgateway?de standaard gateway is het ip van je modem.

• Evoluzione
ik krijg het zelfde ip, en dezelfde gateway van men modem. resp: 192.168.1.33 en 192.168.1.254

Verwijderd

Evoluzione schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:29:
ik krijg het zelfde ip, en dezelfde gateway van men modem. resp: 192.168.1.33 en 192.168.1.254
Zyxel heeft standaard 192.168.1.1, dus 1.254 lijkt me erg onwaarschijnlijk als je nog niet in je modem geweest ben. Titel graag aanpassen, wifi maakt in dit geval niet uit wat ik opmaak uit je startpost, is verwarrend.

• Evoluzione
ik heb ff een screendump gemaakt met de info die ik van ipconfig krijg. DHCP staat uit omdat de pcs een vast ip krijgen van mij. Alle gegevens heb ik direct overenomen zoals ik ze via DHCP van het modem krijg.

Het gaat hier dus om een zyxel prestige P2602H-D3a Telfort modem met ingebouwde 4 poorts router en wifi.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/speedchaser/ipconfig.JPG

[edit: ik heb geen flauw idee hoe ik de topic titel moet wijzigen, dus srry voor de onduidelijkheid]

[ Voor 11% gewijzigd door Evoluzione op 20-04-2009 12:25 ]

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04-2025
Kun je wel naar het ipadres 192.168.1.254 pingen ?
heb je al met DHCP aan geprobeert ?
Heb je het al in windows veilige modus geprobeert ?
Heb je je viruscanner al geprobeert uit te zetten? ( als je die hebt )
Hoe heb je je modem reset ( een power sycle is GEEN reset )

• Evoluzione
HStyles schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:33:
Kun je wel naar het ipadres 192.168.1.254 pingen ? Jep, werkt prima
heb je al met DHCP aan geprobeert ? zal ik zo es ff proberen, bedankt voor de tip
Heb je het al in windows veilige modus geprobeert ? Zal ik zo ook nog es proberen
Heb je je viruscanner al geprobeert uit te zetten? ( als je die hebt ) Jep
Hoe heb je je modem reset ( een power sycle is GEEN reset )Ja, alles trug gezet naar fabrieksinstellingen, via reset knopje 30 sec ingedrukt te houden
Edit:

Ik heb net de 2 andere mogelijkheiden geprobeerd, via veilige modus inloggen en dhcp weer inschakelen. Beide keren lukt het niet om het inlogscherm er voor te toveren.

[ Voor 12% gewijzigd door Evoluzione op 20-04-2009 18:21 ]

Pagina: 1