Slechte upload verbinding met vista

Pagina: 1
Acties:

• Lethalshot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:39
Hallo,

Sinds ik een nieuwe computer heb aangeschaft met windows vista heb ik een probleem met het uploaden van bestanden gekregen, hiervoor stond er een andere computer met xp erop op dezelfde router/kabel en die deed het wel goed. Het probleem is als volgt:
Als ik een bestand wil uploaden dan krijg ik zeer kort mijn normale upload waarde (40 - 65 KB/s), waarna deze vrijwel direct terugschiet naar 0KB/s, hierna komen er nog een paar pogingen tot uploaden met kleine bursts waarna de snelheid zeer lang op 0KB/s blijft hangen om slechts af en toe een spike te geven. Hierdoor gaat het laden van sommige sites zeer traag en bestanden groter dan een paar KB uploaden is geen doen meer.

Het downloaden gaat overigens wel met volledige snelheid en uploaden met een P2P programma gaat redelijk (10 -15 KB/s) in de zin dat de verbinding wel blijft, met heel af en toe een piek naar 40KB/s (gelimiteerd).
Het maakt naast P2P programma's niks uit met welk programma ik probeer te uploaden (geprobeerd met IE, firefox, ftpcommander).

Het volgende heb ik geprobeerd:
- TCP autotuning op disabled gezet
- congestionprovider op ctcp gezet
- mtu op 1352 gezet
- firewall aan en uit gezet
- nieuwste drivers voor mijn netwerkkaart geïnstalleerd
- gescand op virussen en spyware
- laatste windows updates
- wireshark gedraaid

Geen van de bovenstaande zaken hebben het probleem opgelost, alleen mtu op 1352 zetten leek enigszins effect gehad te hebben omdat er in het begin een iets grotere doorvoer is, maar daarna krijg ik hetzelfde probleem. Met wireshark kwamen er geen vreemde problemen aan het licht en met DU meter heb ik de volgende afbeelding kunnen maken waarop te zien is dat er een paar bursts komen waarna de upload ophoud link.

Overige info:
besturingssysteem: Windows Vista 64 bit
firewall: norton internet security 2008
router: thomson speedtouch 510
netwerkkaart: realtek RTL8168/8111D
provider: planet internet (kpn)

Weet iemand hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen?
Bij voorbaat dank,

Remco

• Lethalshot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:39
Na nog wat zoeken heb ik eindelijk de oorzaak gevonden, een kapotte kabel *zucht*.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-03 15:37
Het kan soms zo makkelijk zijn he :+

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?