Toon posts:

SCSI + WINDOWS 98 = Slow boot ?¿

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SCSI Schijver en Lezer (Plextor) geen problemen mee, maar het probleem is echt er wel dat Windows 98 traag op start, als het scsi spul er uit is dan is hij zo opgestart, maar met scsi duurt het al snel 2 tot 3 keer langer ....
Het ligt NIET aan de HARDWARE, die is snel genoeg en zonder conflicten, heeft iemand suggesties? is er een bepaalde patch voor of iets dergelijks?

P.S. het is vrijwel zeker dat het niet een hardware matig probleem is, maar software matig, (voor zover ik het weet) heeft iedereen dit zelfde probleem.

Brand maar los....

Verwijderd

Het is een bekend probleem, billie's schuld >:)

Verwijderd

Heb ik ook. Maar uh..ja start toch maar 1 keer je PC op? >:)

• Final Frontier
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 16:16
Same here, met een netwerkkaart erbij (die overigens niet is aangesloten) duurt het nog langer.

Het duurt 30 seconden langer voordat de pc opstart en 30 seconden langer voordat windows start.

"Commercie kills the scene" - I-f

Verwijderd

Bij je netwerkkaart even TCP/IP weghalen in het netwerk, heb je 30 seconden meer de tijd om op zoek te gaan naar de startknop. Is ook erg bekend, ondanks het feit dat het dingetje niet is aangesloten gaat Windows 9x dan wel op zoek naar een netwerk. En niets is snel aan de DOS-klonen 95 tot en met ME. Dus ook SCSI niet.

NT en 2000 roeleren:z

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
SCSI heeft de eigenschap dat ze eerst geinitialiseerd willen worden, eerst door de kaart en daarna begint windows nog eens vrolijk overnieuw.

Een netwerkkaart zoekt trouwens meestal naar een dhcp-server, geef zo'n netwerkkaart een vast ip-adres en het gaat een stuk sneller...
Pagina: 1