Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vista ultimate loopt ineens vast

Pagina: 1
Acties:

• lumix91
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2023
Beste,

Vandaag ineens problemen met windows vista ultimate 64bit, ik had de volgende dingen open staan (zoals altijd):
- Mozilla Firefox
- Adobe Dreamweaver CS4
- Eset NOD32
- Windows live mail

Ik kreeg een error (was vrijwel meteen weg) en skype melde zich eigen direct af. Het leek alsof de hardeschijf niet meer deed lezen omdat alles wat ik wilde openen niet opgestart werd. De hovers van snelkoppelingen, close buttons enzovoort deed het nog wel.

Ik heb de PC opnieuw opgestart waar ik vervolgens problemen kreeg met enorme traagheid. Via veilige modus (waar windows perfect draait) heb ik in de opstart modus (msconfig) vrijwel alles uitgeschakeld. Ik kom nu windows (normaal) gewoon binnen is zeer traag maar heeft ook momenten dat hij goed loopt.

Ik heb via RUN -> CHKDSK de volgende foutmeldingen boven water gekregen:
Er is een fout gevonden in index $130 voor bestand 145464
Er is een fout gevonden in index $130 voor bestand 145464

Logboek foutmeldingen:
- WmiApRpl - Service (Gebeurtenis ID 3007)
Het installeren van tekenreeksen van prestatiemeteritems voor WmiApRpl-service (WmiApRpl) is mislukt. De foutcode is de eerste DWORD in de sectie Gegevens.
- !!!Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk0\DR0. (Gebeurtenis ID 7) (Deze foutmelding heeft zich een stuk of 100 keer voorgedaan)
- Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk1\DR1. (Gebeurtenis ID 51)

Is iemand bekend met dit probleem of is er een manier hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Toevoeging (systeem):
Intel quad core: Q6700
Memory: 8GB
HDD: 250 GB Maxtor (De 2e die ik eerst had was gecrasht)
PC: Dell optiplex 755

Alvast bedankt :)

[ Voor 25% gewijzigd door lumix91 op 19-04-2009 16:33 ]

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-11 17:26
lumix91 schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:04:
Ik heb de PC opnieuw opgestart waar ik vervolgens problemen kreeg met enorme traagheid. Via veilige modus (waar windows perfect draait) heb ik in de opstart modus (msconfig) vrijwel alles uitgeschakeld. Ik kom nu windows (normaal) gewoon binnen is zeer traag maar heeft ook momenten dat hij goed loopt.
Heb ook eens iets soortgelijks meegemaakt met mijn vista ultimate 64bit en kreeg het probleem maar niet opgelost.Toen probeerde ik simpelweg systeemherstel te doen en mijn pc was weer lekker snel als voordien ...
Hopelijk staat systeemherstel aan ?

Cheers

• lumix91
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2023
Goed idee, ik start nu even de veilige modus op en ga een systeemherstel proberen.

Ik kwam dit tegen in het logboek:

Logboek foutmeldingen:
- WmiApRpl - Service (Gebeurtenis ID 3007)
Het installeren van tekenreeksen van prestatiemeteritems voor WmiApRpl-service (WmiApRpl) is mislukt. De foutcode is de eerste DWORD in de sectie Gegevens.
- !!!Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk0\DR0. (Gebeurtenis ID 7) (Deze foutmelding heeft zich een stuk of 100 keer voorgedaan)
- Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk1\DR1. (Gebeurtenis ID 51)

Edit: Systeem herstel mislukt
Geen herstel punten hehe :(

Ik zit nu weer in de veilige modus, hier echt geen problemen met de PC.

[ Voor 34% gewijzigd door lumix91 op 19-04-2009 16:34 ]

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11 20:42
Klinkt als beschadigde systeembestanden, na te hebben gegoogled op WmiApRpl-service

sfc /scannow biedt wellicht uitkomst hierbij

SFC= System File Checker
/scannow = nu scannen

Houd je vista install dvd bij de hand hiervoor (bij corrupte bestanden kan hij de goede van je DVD afhalen)