Hallo mensen,
Het is een tijdje terug dat ik mijn videokaart ( Sapphire Radeon 4830 HD) heb aangeschaft. De games liepen toen weer hartstikke goed, tot ik problemen kreeg met mijn pc. Opgelost door nieuwe voeding ( ATX 530 WATT) te kopen.
Nu heb ik binnenkort weer genoeg geld voor een nieuwe upgrade voor mijn pc.
En nu wist ik een paar dingen niet zeker.
1. Als het puur om de Frames Per Second (FPS) gaat, wat is dan verstandiger om aan te schaffen, een nieuwe processor of een nieuw moederboard?
2. Betekent CPU eigenlijk hetzelfde als Processor?
3. Het zou leuk zijn als jullie me zouden kunnen helpen een goede uit te kunnen kiezen tussen die twee, met een budget van €135,- voor het volgende systeem:
Sapphire Radeon 4830 HD
2 GB RAM
AMD Athlon 64 X2 2.3 GHz
GeForce 6100 SM-M2
ATX 530 WATT
Windows XP 'Light' SP3
Thanks in advance.
-Frozen
Het is een tijdje terug dat ik mijn videokaart ( Sapphire Radeon 4830 HD) heb aangeschaft. De games liepen toen weer hartstikke goed, tot ik problemen kreeg met mijn pc. Opgelost door nieuwe voeding ( ATX 530 WATT) te kopen.
Nu heb ik binnenkort weer genoeg geld voor een nieuwe upgrade voor mijn pc.
En nu wist ik een paar dingen niet zeker.
1. Als het puur om de Frames Per Second (FPS) gaat, wat is dan verstandiger om aan te schaffen, een nieuwe processor of een nieuw moederboard?
2. Betekent CPU eigenlijk hetzelfde als Processor?
3. Het zou leuk zijn als jullie me zouden kunnen helpen een goede uit te kunnen kiezen tussen die twee, met een budget van €135,- voor het volgende systeem:
Sapphire Radeon 4830 HD
2 GB RAM
AMD Athlon 64 X2 2.3 GHz
GeForce 6100 SM-M2
ATX 530 WATT
Windows XP 'Light' SP3
Thanks in advance.
-Frozen