Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke case zal ik nou uiteindelijk kiezen?

Pagina: 1
Acties:

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Beste Tweakers,

Een tijdje terug heb ik een Apevia X-discovery case gekocht. Wat een miskoop. Menig pak melk voelt steviger aan. Inbouwen van nieuwe componenten is in mijn ogen veel te lastig en over de bijgeleverde fans wil ik al helemaal niet beginnen.

Enfin, tijd voor een nieuwe case.
Mijn wensen zijn als volgt:
Ik wil een solide kast, (aluminium?)
Voeding het liefst onderin de kast te plaatsen.
Redelijke koelmogelijkheid (ik ben geen extreme overclocker maar haal toch graag met extra MHz uit mijn processor)
Geen stofzuiger. Wanneer idle, wil ik mijn fans het liefst zo stil mogelijk.
Budget ligt rond de € 100,- maar (sinds mijn aankoop van de Apevia) geef ik liever dat extra tientje uit voor kwaliteit waar ik een tijd mee vooruit kan.

Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken geweest en ben op de volgende cases uitgekomen:
CM 590
CM 690
AntecNine Hundred
AntecThree Hundred
Lian Li PC 60-FW
Lian Li PC 7F

Opzich een aardig lijstje dus.
Bij de Cooler Masters sprak mij voornamelijk de Prijs erg aan.
Bij de Antecs de koelmogelijkheden en bij de Lian Li's de kwaliteit en degelijkheid.
De prijs vind ik echter, zoals ik al zei minder interessant.

Zouden jullie mij kunnen helpen met het doorhakken van de knoop?
Uiteraard zijn andere suggesties dan in mijn lijstje hierboven van harte welkom!

Alvast erg bedankt,

[ Voor 3% gewijzigd door Switchie op 19-04-2009 14:52 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 11:10

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

moet je toch vooral zelf weten .. ik persoonlijk zou voor de CM 690 gaan :) maar als jij het geld hebt om een lian li te kopen vindt ik dat ook best ...

en ja het zijn allemaal wel mooie kastjes :)

succes nog met je keuze, je kunt het ook aan het lot overlaten... (op briefjes schijven en eentje pakken :P ) of nummeren en dobbelen ofzo :P

Signature

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Mijn ervaring is dat je met reviews doorspitten aardig ver kunt komen. Helaas neemt dit wel de nodige tijd in beslag. Kijk ook eens naar de Antec P182/P183. Deze zijn erg solide gebouwd en legt de focus op stilte.

Wat betreft de prijzen, bij kasten kan je beter wat meer neertellen wil je voor kwaliteit gaan. Uiteraard gaat dit niet altijd op aangezien verschillende merken een eigen visie hebben wat betreft kwaliteit. Maar lees wat reviews en gebruikers ervaringen op forums (hardforum.com) en je komt al aardig ver.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Zo, wat een snelle reacties. Ik heb inderdaad al de nodige reviews doorgenomen alleen kon ik deze voor de Lian Li kasten niet vinden. Mijn voorkeur gaat stiekem uit naar de PC 7F alleen de koelmogelijkheid van deze kast valt mij enigszins tegen. De P183 en P182 zien er goed uit. Ben alleen niet zo'n fan van een deurtje. Deze heb ik er bij mijn Apevia kast ook direct afgehaald.

Edit:
Ik zal mijn twijfel over de koelmogelijkheid van de Lian Li's even toelichten.
De 7F bijvoorbeeld beschikt over 2 fans (120mm intake en 140mm outtake) Verder biedt deze kast geen mogelijkheid voor het plaatsen van extra fans. Bedoeling is dat mijn systeem binnenkort geupgrade wordt naar o.a. een quadcore processor en een HD 4870 gpu en ik ben bang dat slechts 2 fans mijn systeem onder max-load nooit goed kunnen koelen.

[ Voor 36% gewijzigd door Switchie op 19-04-2009 15:17 . Reden: Toelichting twijfel koelmogelijkheid ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:26
Ik heb zelf de P182, en hoewel ik ook zeker geen fan van een deurtje ben stoor ik me er zelden aan.
De kast zelf is wat mij betreft een uitermate goede kast. Hij is stil (tenzij je uiteraard de bijgeleverde fans op high zet, dan hoor je hem wel), hij is solide, de kwaliteit is zeer goed, hij is praktisch (aan de achterzijde van het mobo-paneel kun je de kabels wegwerken, veel ruimte voor HDD's), en (zoals jij graag wilt) de voeding heeft onderaan plaats.

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Ik heb de CM690, maar ik raad hem je niet aan. Er passen 7 120mm fans in, dus koeling is geen probleem, maar daardoor het geluidsniveau wel.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:54

g0tanks

Moderator CSA
Er passen er zeven in, maar dat betekent niet dat je ze er in moet doen. Ook kan je het geluidsniveau beperken door gewoon stille fans te nemen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Ik was voorheen ook sceptisch over het wel of niet nemen van een deurtje. Ik heb overigens ook de P182. Deurtjes gaan bij mij meestal snel stuk door er tegen aan te lopen. Bij de P182 vind ik dit niet echt een probleem gezien het een deur is over de gehele hoogte van de kast. Daardoor doe ik hem automatisch dicht en hij sluit netjes met magneetjes. Ik heb hem overigens bijna nooit open en ik merk dat het deurtje een goed dempend effect geeft. Hij maakt een stuk minder geluid met de deur dicht.

Voor de rest ben ik geheel verkocht wat betreft de bouw kwaliteit van de kast. Hij is wel een aardig stuk zwaarder dan andere kasten (14kg.) De afwerking is subliem en alles is relatief goed in te bouwen.

De nadelen van de P182 die ik zelf heb ondervonden zijn onder andere:

Onderin is de ruimte tussen de voeding/fan/hd's erg krap en dat kan aardig frustrerend zijn met inbouwen van je schijven omdat je moet zorgen dat de kabels niet in de fan lopen. Dit is trouwens wel opgelost in de P183. Ook is er een design fout wat betreft de fan intake deurtjes die je hier kan doornemen. Ook dit is opgelost bij de P183.

Ik heb de P182 nog maar net een half jaartje maar ik sta eigenlijk al te popelen om de P183 aan te schaffen. :9

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:25
Ik heb de P182, maar het deurtje ligt er bij mij al lang af, die is echt niet stevig. Het plastic scharnier gedeelte is bij mij afgebroken nadat ik er iets tegen aan stootte. Wat nogal makkelijk gebeurd als de kast naast je op de grond staat. Verder ben ik tevreden over de kast, hij is stevig, lekker ruim, en stil. Alhoewel ik de std fans wel vervangen heb door stillere.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
pricewatch: Cooler Master HAF 932

Deze voldoet aan de meeste van je eisen zoals goede koeler (out of the box zo ongeveer de koelste kast die er is op het moment), voeding onderin, solide, hij komt wel iets boven je 100€ (117€).
Hij heeft geen stof filters (kan je plaatsen) maar de fans zouden op 700RPM moeten draaien (bij mij iets hoger).
Omdat de kast volledig meshed is kan het zijn dat je best 1 van de 3 fans uitschakelt om dB omlaag te halen maar dat hangt natuurlijk ook af van je andere hardware.

Je lijst is zeer zeker goed imo, persoonlijk zou ik dan gaan voor de CM 690 of zoals ndsc aanhaalt de P182/183.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Graviton12 schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:55:
pricewatch: Cooler Master HAF 932

Deze voldoet aan de meeste van je eisen zoals goede koeler (out of the box zo ongeveer de koelste kast die er is op het moment), voeding onderin, solide, hij komt wel iets boven je 100€ (117€).
Hij heeft geen stof filters (kan je plaatsen) maar de fans zouden op 700RPM moeten draaien (bij mij iets hoger).
Omdat de kast volledig meshed is kan het zijn dat je best 1 van de 3 fans uitschakelt om dB omlaag te halen maar dat hangt natuurlijk ook af van je andere hardware.

Je lijst is zeer zeker goed imo, persoonlijk zou ik dan gaan voor de CM 690 of zoals ndsc aanhaalt de P182/183.
Iedereen tot nu toe erg bedankt voor de reacties en hulp. Het valt mij op dat ik nog niemand over de Lian Li kasten heb gehoord terwijl deze volgens mij kwalitatief erg goed zijn?!
Zoals het er nu naar uitziet ga ik toch voor de CM 690. Lekker ruim, goede mogelijkheid tot koelen en niet geheel onbelangrijk, zeer positieve reviews.

Ik ga er nog even een dagje of twee over nadenken om teleurstelling te voorkomen. Tot die tijd blijf ik uiteraard helemaal openstaan voor nog andere suggesties van jullie kant.

Nogmaals, erg bedankt allen voor de snelle en goede hulp! :)

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Switcherd schreef op zondag 19 april 2009 @ 17:33:
[...]

Iedereen tot nu toe erg bedankt voor de reacties en hulp. Het valt mij op dat ik nog niemand over de Lian Li kasten heb gehoord terwijl deze volgens mij kwalitatief erg goed zijn?!
Zoals het er nu naar uitziet ga ik toch voor de CM 690. Lekker ruim, goede mogelijkheid tot koelen en niet geheel onbelangrijk, zeer positieve reviews.

Ik ga er nog even een dagje of twee over nadenken om teleurstelling te voorkomen. Tot die tijd blijf ik uiteraard helemaal openstaan voor nog andere suggesties van jullie kant.

Nogmaals, erg bedankt allen voor de snelle en goede hulp! :)
Lian Li is gewoon erg duur voor de meerwaarde die ze leveren (voor de standaard gebruiker). Natuurlijk zijn het geweldige kasten, maar voor standaard gebruik zijn Antec en CM prima kasten.

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
ik heb zelf sinds kort een lian-li pc-b25b en moet zeggen dat hij heel goed bevalt. Hij koelt prima. Mijn passief gekoelde hd4850 is idle zelfs ~8 graden koeler dan in mijn vorige fanless open kast. Het installeren van hardware gaat heel makkelijk en er was zelfs een 'schroevendraaier' bijgelevert voor de mobo spacers :D

Verder ben ik ook erg te spreken over het geluid. Hij maakt ietsjes meer geluid dan mijn open kast zonder fans, maar dat komt vooral omdat ik een goedkope 80mm fan los onderin heb gezet als extra out-take fan (ja oke ik weet het. die passieve kaart is ineens niet zo heel passief meer met een fan die practisch tegen de heatsink aan zit nu..). De standaard fans zijn zelf nauwelijks hoorbaar idle :D
De bouwkwaliteit is (vanzelfsprekend) geweldig. Met 'slechts' een gewicht van 9.4 kilogram (eigen meting, right out of the box) en redelijke maten is hij vergeleken met de antec p18x veel geschikter voor lan's e.d. naar mijn mening.

• Graviton12
Op bit-tech.net hebben ze altijd goede reviews wat betreft hardware, ik zou daar eens kijken naar de kasten die je op dit moment als mogelijke kanshebbers beschouwd.
http://www.bit-tech.net/

http://www.bit-tech.net/h...29/cooler_master_cm_690/1
http://www.bit-tech.net/h...-hundred-two-902-review/1
http://www.bit-tech.net/h...6/cooler-master-haf-932/1
http://www.bit-tech.net/h.../Antec_P182_case_review/1

Succes :) Heb zelf ook meerdere maanden gezocht eer ik mijn keuze kon maken.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Graviton12 schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:18:
Op bit-tech.net hebben ze altijd goede reviews wat betreft hardware, ik zou daar eens kijken naar de kasten die je op dit moment als mogelijke kanshebbers beschouwd.
http://www.bit-tech.net/

http://www.bit-tech.net/h...29/cooler_master_cm_690/1
http://www.bit-tech.net/h...-hundred-two-902-review/1
http://www.bit-tech.net/h...6/cooler-master-haf-932/1
http://www.bit-tech.net/h.../Antec_P182_case_review/1

Succes :) Heb zelf ook meerdere maanden gezocht eer ik mijn keuze kon maken.
Bedankt voor de links. Had zelf nog nooit van de site gehoord maar de reviews die erop staan zijn zeker interessant. Helaas is de beslissing voor mij er niet makkelijker op geworden omdat de CM 690 qua kwaliteit niet erg hoog scoort en dit juist één van mijn ergenissen aan mijn huidige kast is. Het feit dat jij meerdere maanden hebt gedaan over het maken van jouw keuze is voor mij gelukkig een hele troost ;)
Puur uit nieuwsgierigheid: welke kast heb je uiteindelijk gekozen?
Met een paar maand onderzoek moet je de beste prijs/kwaliteitsverhouding wel naar boven moeten kunnen halen ;) :9

• Graviton12
Lol HAF932 :) vooral omdat ie out of the box enkele graden kouder is dan Lian Li + fans van 30mm tegen 700RPM maar zoals gezegd, bijna hele kast is meshed (buiten de achterkant) dus alle geluid wat systeem maakt hoor je ook :(
Dus mocht dat zéker niet mogen ... gewoon tussen de kasten kiezen die je al aangaf.
De CM 690 is ook meshed btw, hij scoort overal 9/10 op behalve bouw kwaliteit.

Je kan best ook eens vergelijken met andere sites zoals bv http://www.guru3d.com/category/cases/ omdat elke site wel subjectief is natuurlijk.

• fonzamundo
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Antec Three Hundred is best ook een leuke case en voldoende stil. Bouwkwaliteit is prima en ook prijs zit zeker snor ;-)

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06-2023

SUD

C590 ^^, makkelijk, mooi, vierkant, genoeg ruimte voor fans dus lekker koel.Prijs is ook nice (deze ga ik zelf ook halen.)

• jozakin
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-11 12:42
Hoi ik heb een oude pc 60 van lian li
nu zou ik voor deze gaan: http://www.lian-li.com/v2...1&sc_index=25&ss_index=62 Ze kost +- 100€ je zal er geen spijt van hebben

Wie laatst lacht heeft de grap niet goed begrepen

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Antec Three Hundred voldoet in ieder geval aan al je eisen. Mijn systeem zit in zo'n ding en ik ben er erg tevreden over. Voorheen heb ik naar de P18x serie zitten kijken, ontzettend mooi spul, maar ik vind 100 of meer euro voor een kast gewoon teveel. Toen kwam ik de Antec Three Hundred en de CoolerMaster CM690 tegen in de 50 euro en ben ik daar beter naar gaan kijken. Mijn keuze is toen dus de Antec Three Hundred geworden.
Mijn wensen zijn als volgt:
Ik wil een solide kast, (aluminium?)
Stond ook in mijn lijstje met eisen op een hoge positie. Hier vind ik dat de Antec Three Hundred het beter doet. Mijn ervaring met CoolerMaster kasten is dat ze graag plastics gebruiken om dingen vast te zetten. Denk daarbij aan de expansion bay en de 3.5" en 5.25" trays. Mijn persoonlijke voorkeur zijn (duim)schroeven boven plastic klikdingen. In de Antec schroef je alles en er worden voldoende duim- en gewone schroeven meegeleverd om de boel vast te zetten. Mijn vier harddisks, optical en videokaart zitten allemaal met duimschroeven en ik heb er nog over in het zakje.
Voeding het liefst onderin de kast te plaatsen.
Check met beide modellen.
Redelijke koelmogelijkheid (ik ben geen extreme overclocker maar haal toch graag met extra MHz uit mijn processor)
Check met beide kasten.
Geen stofzuiger. Wanneer idle, wil ik mijn fans het liefst zo stil mogelijk.
Beide zijn prima stil te maken als je geschikte fans gebruikt. In mijn Antec zitten de twee meegeleverde fans (120mm en 140mm outtakes) met de speedswitch op Low en voorin twee Nexus Real Silent 120mm intakes. Ingeschakeld is hij zacht hoorbaar en dat vind ik prima. Je kunt zo ver gaan als je zelf wilt met het stil maken van een systeem. Zolang je maar een geschikte kast hebt welke niet resoneert, dat doet de Three Hundred in ieder geval niet. Maar ik vermoed dat de CM 690 het op dat vlak ook prima zal doen.
Budget ligt rond de € 100,- maar (sinds mijn aankoop van de Apevia) geef ik liever dat extra tientje uit voor kwaliteit waar ik een tijd mee vooruit kan.
Check voor beiden he.

Andere puntjes waarop de CM 690 tov de Three Hundred voor mij afviel waren:
  • Het gebruik van plastic in de CM, ik hekel het
  • De CM690 is standaard voorzien van blauwe LED intakefan. Ik heb de boel het liefst onopvallend. Blauwe LED Fan is hier dus dikke no-go.
  • Uiterlijk van de Antec is minimalistischer en/of strakker. Dit is wel de persoonlijkste van de puntjes, maar de CM is meer aanwezig qua uiterlijk.
LianLi maakt ook erg mooi spul, maar dat is door de gebruikte materialen ook weer aardig aan de prijs. Kwaliteit is het wel.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1