Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Sygate] Sygate Firewall vertraagt snelheid

Pagina: 1
Acties:

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 17:04
Hallo,

Al enige tijd heb ik op mijn internetlijn (Telfort) een vertraging bij het gebruik van Internet Explorer. Vandaag ben ik op onderzoek uitgegaan.

Het downloaden via FTP en usenets gaat op volle snelheid, dus dit levert geen problemen op. Echter, bij gebruik van IE blijft de snelheid begrensd op gemiddeld 200KB/s; eveneens bij gebruik van Firefox. Toen ik echter mijn firewall (Sygate Personal Firewall 5.6) uitzette vloog de snelheid via mijn browser omhoog: het probleem lijkt mij zich dus te zitten in de firewall.

Ik heb eens door de instellingen heen gelopen, maar heb niets kunnen ontdekken. Weet iemand misschien waar ik de oplossing moet zoeken? Het permanent uitschakelen van de firewall lijkt me geen goede oplossing.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Het uitschakelen van de firewall is zeker wel een goede oplossing. Je Telfort-modem is al een 'firewall' voor foute verbindingen van buitenaf, dankzij de NAT. Als je een up to date virusscanner draait en geen spyware hebt lopen, is een software firewall op je PC nergens voor nodig.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:05

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Een firewall dient natuurlijk niet alleen voor inkomende verbindingen

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Jewie
Het liefst laat ik Sygate 'gewoon' lopen. Is er misschien iemand die ervaringen heeft met bovenstaande kwestie?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:05

DukeBox

loves wheat smoothies

Neem aan dat sygate je windows firewall ook netjes uitzet ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Jewie
Ik heb Windows Firewall zelf (handmatig) uitgezet, echter zonder resultaat. Moet ik hierbij nog iets bijzonders doen? Omgekeerd (dus Sygate uit, Windows Firewall aan) werkt het overigens wel prima.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Nee, natuurlijk dient die ook voor uitgaande verbindingen, maar in de praktijk kom IK weinig gevallen tegen waarbij een uitgaande firewall nodig is, vaak is hij net irritant vanwege het telkens toestemming vragen, en in dit geval blijkbaar slecht gebouwd zijn.

• Jewie
Maar dan vraag ik mij af waarom ik via FTP en usenet geen hinder ondervind, enkel via Internet Explorer. Het lijkt mij toch dat FTP en usenet verbinding ook over de firewall gaan?

Verwijderd

Kan de oorzaak ook niet gewoon liggen aan het feit dat de versie die je gebruikt ondertussen al meer dan 4 jaar oud is en dat er in die tijd met updates voor Windows etc. er zaken zijn veranderd waardoor Sygate niet langer optimaal kan omgaan met http verkeer?

Ik weet dat Sygate een enorm goeie firewall is en dat het enorm jammer is dat Symantec deze heeft overgenomen (nieuws: Symantec laat consumentenfirewall Sygate doven) maar misschien is het stilaan tijd om uit te kijken naar een alternatief? Ik gebruik Sygate ondertussen al 2 jaar niet meer wegens out of date.
Zelf gebruik ik nu gewoon de ingebouwde Windows firewall maar misschien zijn dit alternatieven ?

- meuk: Comodo Internet Security 3.8.65951.477
- Beveiliging en Virussen - FAQ (antwoorden)
- http://www.filehippo.com/software/firewalls/

Het is maar een suggestie, een verklaring voor je probleem heb ik ook niet :?

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Als je perse deze versie wilt blijven (wat ik niet aanraad) zou je kunnen kijken of HTTP-verkeer bijzonder behandeld wordt. In veel gevallen bieden firewalls extra functionaliteiten om HTTP-verkeer extra te scannen en te filteren.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Pagina: 1