Verwijderd
DE LUL 
Je kan een nieuwe bios flashen.
Als ie helemaal niet meer start, kan je voor 10$ een nieuwe chip bestellen, of als je een EEPROM hebt valt er nog iets te redden!
Je kan een nieuwe bios flashen.
Als ie helemaal niet meer start, kan je voor 10$ een nieuwe chip bestellen, of als je een EEPROM hebt valt er nog iets te redden!
toen ik laatst een bios checksum error had heb ik de stekker uit me pc gehaald, er weer in gedaan, en toen deed ie het weer.
dat heb ik dus ook gedaan. Ik krijg die error als ik op eem MP van 10 ga. Bij 10X 100 werkt ie niet. Maar bij 9,5X 105 werkt ie wel. Als ik hem dan op 9,5 X 107 zet. Krijg ik een checksum error. Dan reset ik de CMOS en dan doet ie het weer. Is die 1000 mhz dan me limiet ofzo?
cmos batterijtje leeg
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Dat probleem heb ik ook op mijn abit kt7.
Als ik 10x100 ga draaien, krijg ik ook een checksum error. Je systeem trekt het gewoon niet.
Als ik 10x100 ga draaien, krijg ik ook een checksum error. Je systeem trekt het gewoon niet.
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Batterijtje kan niet leeg zijn. Pas een nieuw bordje. B.T.W. ik heb ook een kt7 net zo als die gozer hierboven. Het ligt dus niet aan mij
Verwijderd
ook goeiemorguh
cmos checksum is om de CRC van de bios te checken voordat ie em uitpakt of juist nadat ie uitgepakt is.
zodra die niet klopt heb je 2 mogelijkheden:
1 - Je proc heeft een rekenfout gemaakt.
2 - Je EEPROM is rot!
je bios instellingen vallen NIET onder de checksum.. dus "load defaults" heeft GEEN zin, want die worden ergens anders bewaard en worden 'alive' gehouden door je batterijtje en je standby-power van je ATX.
weet iemand nog waar dat is?? ben et vergeten..
toch niet op de EEPROM?? want die kan je er gewoon uitrukken en terug in douwe.. en dan bestaat je bios gewoon nog..
cmos checksum is om de CRC van de bios te checken voordat ie em uitpakt of juist nadat ie uitgepakt is.
zodra die niet klopt heb je 2 mogelijkheden:
1 - Je proc heeft een rekenfout gemaakt.
2 - Je EEPROM is rot!
je bios instellingen vallen NIET onder de checksum.. dus "load defaults" heeft GEEN zin, want die worden ergens anders bewaard en worden 'alive' gehouden door je batterijtje en je standby-power van je ATX.
weet iemand nog waar dat is?? ben et vergeten..
toch niet op de EEPROM?? want die kan je er gewoon uitrukken en terug in douwe.. en dan bestaat je bios gewoon nog..
Ik had ook een bios checksum error toen mijn mobo contact maakte met de kast. Verder zul je 'm wel tever hebben geoc'd als het niet het contact met de kast is.
Verwijderd
Cheacksum wil nog wel eens voorkomen als je mamaplank een beetje ondervoed is....:)
Dus als je een beetje veel coolers in je case heb, zorg dan dat ze tijdens het booten uit staan....
Als ik al m'n coolers aan zet en dan de comp aanzet, krijg ik ook 6 van de 10x een checksum error:) Dus gewoon zorgen dat je powersup. net te zwaar belast is en dat tie stabiel is....
Dus als je een beetje veel coolers in je case heb, zorg dan dat ze tijdens het booten uit staan....
Als ik al m'n coolers aan zet en dan de comp aanzet, krijg ik ook 6 van de 10x een checksum error:) Dus gewoon zorgen dat je powersup. net te zwaar belast is en dat tie stabiel is....
Pagina: 1