Toon posts:

[Debian Lenny] Programma's met lelijke fonts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik volg al een tijdje een Cisco cursus en ik draai het liefst alles onder Linux. Daarom heb ik van de Cisco site ook de Linux variant gedownload van Packet Tracer. Maar dit programma ziet er werkelijk waar afgrijselijk uit! De fonts zien er erg gebroken uit, ik heb al wat lopen stunten met Qt4. Dit had positieve gevolgen op het programma Virtualbox maar weer zeer negatieve effecten op Google Earth en geen effect op Packet Tracer :(

Dus voor de duidelijkheid, Packet Tracer 5.1 heeft erg onduidelijke, zeg maar gerust gebroken fonts. Qt4 brengt daar geen verandering in. Google Earth aan de andere kant is te doen met de standaard Qt4 instellingen, maar wanneer ik Qt4 op OpenSymbol zet met font op 9 dan wordt Google Earth onleesbaar. Terwijl dat er heel strak uitziet in Virtualbox.

Ik heb Packet Tracer 5.1 gedownload van de Cisco site, om precies te zijn de 'Packet Tracer v5.1 Application + Tutorial Generic' versie. Als beschrijving staat dit erbij: 'This is the complete Packet Tracer program including tutorials for generic Linux distributions with kernel versions 2.6 and above.' Alle andere versies waren alleen voor Ubuntu of Fedora.

Nadat ik Packet Tracer had gedownload pakte ik het bestand uit en starte ik de install. Dit ging allemaal zonder fout meldingen. Om de fonts er beter uit te laten zien had ik nog wat met de Packet Tracer instellingen gespeeld, zoals andere fonts en grote ingesteld. Dit had maar weinig effect, en niet alle menu's werden er duidelijker op.

Google searches leverde weinig op, oplossingen die naar voren kwamen was bijvoorbeeld het gebruik van Wine. Maar ik zie niet in waarom dat een oplossing is wanneer er gewoon Linux compatible software is.

Mijn vragen zijn dus hoe kan ik de fonts voor Packet Tracer er normaal uit laten zien? En hoe kan het dat Google Earth van slag raakt wanneer ik met de Qt4 instellingen speel?

Specs: Debian Lenny - 2.6.26-2-amd64
Packet Tracer 5.1
Google Earth 5.0

PS: Een vraag die me ook nog te binnen schoot was, waarom doen deze ontwikkelaars de moeite om hun software compatible te maken met Linux als een goede font support al ontbreekt? Tenzij het natuurlijk aan mij ligt...

Verwijderd

Melding gemaakt bij Cisco?

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Misschien een oude versie van qt/gtk/freetype die static gelinked is (omdat je de generic versie hebt gedownload). Je kan het testen met "ldd <executable>".

Verwijderd

Topicstarter
ldd werkt helaas niet, ik heb een mail gestuurd naar cisco. even afwachten

• UPPERKEES
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook. ik stuur ook gewoon een emailtje :+

[ Voor 132% gewijzigd door UPPERKEES op 28-04-2009 15:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb antwoord gekregen van Cisco met als tip mijn Cisco instructeur te raadplegen, het is nu vakantie dus dat gaat nog wel 2 weken duren voordat ik weer les heb.

Ik acht de kans klein dat hij de oplossing weet, weet iemand anders nog een oplossing? Voor Google Earth 5.0 of Packet Tracer 5.1?

In de tussentijd ga ik weer een mail sturen naar Cisco, aangezien hun toch de ontwikkelaars zijn... Ik heb ook even in een VM getest hoe Ubuntu hier mee omgaat, eigenlijk gewoon hetzelfde... Ook lelijke fonts :( Google Earth kon ik niet testen omdat Virutalbox voor die applicatie 3d acceleratie nodig heeft... Heeft iemand anders ook het probleem met Google Earth en de lelijke fonts? En een oplossing misschien?
Pagina: 1