• cwestern
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-04-2022
Heeft iemand ervaring met of een mening over een USB naar firewire kabel.
Dit ivm het niet werken van de firewire uit op mijn HP pavilion dv7 1110ed laptop.
Zou ik zo mijn video film terug kunnen zetten naar band of dvd recorder.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
cwestern schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:03:
Heeft iemand ervaring met of een mening over een USB naar firewire kabel.
Dit ivm het niet werken van de firewire uit op mijn HP pavilion dv7 1110ed laptop.
Zou ik zo mijn video film terug kunnen zetten naar band of dvd recorder.
USB naar Firewire kabel kan niet, dit ivm de compleet andere overdrachtssnelheid.
Dus dat gaat niet werken

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:45
DennusB schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:06:
[...]

USB naar Firewire kabel kan niet, dit ivm de compleet andere overdrachtssnelheid.
Dus dat gaat niet werken
Sinds wanneer is overdrachtsnelheid het probleem? :N

Het grote probleem is dat de protocollen verschillen. De taal waarin de verbinding spreekt. Afijn, jij verstaat ook geen Chinees waarschijnlijk ;)

In ieder geval gaat een simpele kabel het niet doen, er zal iets tussen moeten zitten wat de commando's kan vertalen. Maar ik denk dat je eerder en beter kan kijken naar een insteekkaart, dan zit je altijd goed ipv aan chinese oplichterspraktijken :X .

Echter, waarom doet je FW het niet meer? Heb je al Windows opnieuw geprobeerd te installeren. Er was namelijk laatst iemand op GoT met een Sony waarbij de firewire poort ook niet meer werkte. Verder, als je nog garantie hebt kun je hem natuurlijk beter opsturen ;)

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

GENETX schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:12:
[...]

Sinds wanneer is overdrachtsnelheid het probleem? :N

Het grote probleem is dat de protocollen verschillen. De taal waarin de verbinding spreekt. Afijn, jij verstaat ook geen Chinees waarschijnlijk ;)

In ieder geval gaat een simpele kabel het niet doen, er zal iets tussen moeten zitten wat de commando's kan vertalen. Maar ik denk dat je eerder en beter kan kijken naar een insteekkaart, dan zit je altijd goed ipv aan chinese oplichterspraktijken :X .

Echter, waarom doet je FW het niet meer? Heb je al Windows opnieuw geprobeerd te installeren. Er was namelijk laatst iemand op GoT met een Sony waarbij de firewire poort ook niet meer werkte. Verder, als je nog garantie hebt kun je hem natuurlijk beter opsturen ;)
sorry verkeerd google vertelde me dat ze allebei op 5 volt werken :S

[ Voor 10% gewijzigd door pm1 op 19-04-2009 12:55 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• GENETX
pm1 schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:53:
sorry verkeerd google vertelde me dat ze allebei op 5 volt werken :S
Wow, allebeide op 5 volt, nee dat zegt wat ;)

Nederlanders, Belgen en Chinezen kunnen ook beide leven op rijst ;) Maar verstaan doe ik ze nog steeds niet ;)

Het essentiele is hier het communicatieprotocol. Taal verbind mensen en laat elkaar begrijpen, dat doet het communicatieprotocol bij hardware. USB en FireWire spreken een andere taal (wel beide in 1-en en 0-en overigens :P ). Als je niet begrijpt wat de ander wil dan wordt het lastig. Ga maar eens Nederlands spreken op vakantie in de supermarkt >:)

Tsja, Bluetooth en WiFi werken ook door signalen draadloos over te sturen. Maar die verstaan elkaar ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 19-04-2009 13:15 ]

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-10-2025
GENETX schreef op zondag 19 april 2009 @ 13:14:
[...]
Als je niet begrijpt wat de ander wil dan wordt het lastig. Ga maar eens Nederlands spreken op vakantie in de supermarkt >:)
offtopic:
Je hebt wel je metaforen broek aangetrokken volgens mij? O-)

Denk dat een insteekkaartje wel wat lastig wordt voor de TS aangezien het hier een laptop betreft.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-12-2025

_Erikje_

Tweaker in Spanje

DennusB schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:06:
[...]

Dus dat gaat niet werken
O nee, kijk hier dan maar eens. hard blaten, maar niet googlen
GENETX schreef op zondag 19 april 2009 @ 13:14:
[...]
Het essentiele is hier het communicatieprotocol. Taal verbind mensen en laat elkaar begrijpen, dat doet het communicatieprotocol bij hardware. USB en FireWire spreken een andere taal (wel beide in 1-en en 0-en overigens :P ). Als je niet begrijpt wat de ander wil dan wordt het lastig. Ga maar eens Nederlands spreken op vakantie in de supermarkt >:)
Je kan voor alles een conversie schrijven. Zo heb je ook usb-->rs232 of usb-->ethernet, wat allemaal heel erg van elkaar scheelt. Ze spreken allemaal een andere taal, maar het is best mogelijk om een vertaling te schrijven. Zo heb je ook een woordenboek van Chinees naar Nederlands (om jouw metaforen even te gebruiken)

@fp, kijk eens op die website die ik heb gegeven. ik vind het wel vrij prijzig, maar dat ligt natuurlijk aan wat jij duur vindt.

[ Voor 57% gewijzigd door _Erikje_ op 19-04-2009 13:22 ]

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:46
_Erikje_ schreef op zondag 19 april 2009 @ 13:18:
[...]

O nee, kijk hier dan maar eens. hard blaten, maar niet googlen
GENETX schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:12:
[...]

In ieder geval gaat een simpele kabel het niet doen, er zal iets tussen moeten zitten wat de commando's kan vertalen.
Die kabel doet meer dan alleen maar de draadjes verbinden.....
Genetix bedoelt dus dat een kabel niets anders doet dan de pinnen van a naar b verbinden.

Het zal ongetwijfeld wel werken, maar een 'kabel' is het niet.

edit: Ook maar even gezocht, maar blijkbaar zijn er wel 'kabels' : klik

Ik heb geen idee hoe het zit met die protocollen, misschien is dat het zelfde principe als 'vga signaal' door een dvi poort?

[ Voor 19% gewijzigd door Nolani op 19-04-2009 13:30 ]

Flickr!

• GENETX
Sigma2k8 schreef op zondag 19 april 2009 @ 13:17:
[...]

offtopic:
Je hebt wel je metaforen broek aangetrokken volgens mij? O-)
Mag ik graag gebruiken om complexe dingen begrijpbaar te maken voor mensen.
Denk dat een insteekkaartje wel wat lastig wordt voor de TS aangezien het hier een laptop betreft.
PCMCIA? Express Cardslot?

Verder is het wel mogelijk om idd het spul om te zetten dmv conversie. Maar dan moet de software dat wel ondersteunen en beide hetzelfde aantal pinnen hebben als je enkel een kabeltje hebt. Volgens mij gaat dat met FireWire niet snel werken. Een klasgenoot heeft ook ooit zo'n kabel gekocht en die werkte natuurlijk niet.

Wellicht eerder bedoeld om een USB protocol uit te brengen via een kleinere firewire poort. Dus dan is de poort fysiek FireWire, maar het protocol gewoon USB. Om bij mn voorbeelden te blijven: Een in Nederland geboren en getogen Chinees: Ziet er wel uit als een Chinees, maar is te begrijpen voor ons 8) :+

Over VGA in DVI, eigenlijk heb je dan 2 aansluiting. Bij DVI met VGA zijn er een aantal extra pinnen beschikbaar. Daar komt het analoge VGA signaal over en enkel die pinnen worden gebruikt, samen met enkele overeenkomende DVI pinnen om via VGA aan te sluiten. Kweste van de juiste pinnen doorverbinden dus.

Stel (klopt niet dit, maar zo werkt het), je hebt 20 pinnen. De eerste 16 zijn nodig voor DVI. De laatste 4 voor VGA. De eerste 6 pinnen zijn gemeenschappelijk voor een aantal dingen. Die komen in beide protocollen overeen. Om een DVI kabel te maken gebruik je dus pin 1-16 en verbind je die door naar pin 1-16 van de DVI stekker. Voor VGA gebruik je echter pin 1-6 en 17-20. Deze verbind je door naar de 10 pinnen van die aansluiting voor VGA.

Je gebruikt dus een aantal pinnen simpelweg niet in beide gevallen.

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 19-04-2009 14:01 ]

• cwestern
Allemaal hartelijk bedankt voor de razend snelle reacties.
Ter verduidelijking het gaat om een nieuwe laptop hp pavilion dv7 1110 ed 2 maanden in gebruik.
Van camcorder naar Laptop gaat prima via FW in studio 11, maar terug naar camcorder krijg ik geen beeld over gestuurd(camcorder wordt wel aan gestuurd opname lampje en loopwerk starten) maar geen beeld.
Ben met HP in gesprek en ze beloofden me een nieuwe udate van de Bios. Deze kwam gisteren uit, dus gelijk geinstalleerd, maar het resultaat bleef het zelfde.
Dit dis weer gemeld aan HP, maar ivm weeken dus nog geen reactie terug.
Overigens werk ik zo al jaren op de desktop en dat gaat prima, scheelt me uren rekenwerk en ik kan meerdere filmpjes achter elkaar op DVD branden.

• GENETX
Heb je het al met Windows Moviemaker geprobeerd, of gewoon in Windows Vista? Daarmee kun je ook makkelijk overzetten. Dan kun je testen of het wellicht niet aan je software ligt.

• cwestern
Ga ik proberen.

• cwestern
In Vista en Moviemaker exact het zelfde resultaat, camera gaat opnemen maar er komt geen beeld door.
Pagina: 1