Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 10:09
Op dit moment werk ik met een 19 inch Samsung 970P. Dit is een prima MVA scherm, maar ik vind 'm echt te klein worden. Ik gebruik het scherm voornamelijk voor fotobewerking. Als je in Lightroom of Photoshop een foto opent blijft er toch een relatief klein deel van het scherm over voor de foto. Dat is gewoon niet handig met 21mp foto's.

Aangezien MVA mij enorm goed bevalt zat ik eigenlijk weer te kijken naar MVA/PVA/IPS (alles niet-TN dus) schermen. Mijn eisen zijn:
- goede kleurweergave
- minimaal 26 inch
- hoge resolutie (minimaal 1920 bij 1200)
- maximaal 1000 euro

Response tijd vind ik niet zo belangrijk. Game wel eens, maar dat is verwaarloosbaar. Aangezien alle schermen tegenwoordig toch <10ms zijn vind ik het wel prima.

Na een beetje spelen met de pricewatch kwam ik op de volgende twee schermen uit:
- NEC Multisync LCD2690WUXi (1000 euro)
- Samsung Syncmaster 275T Plus (850 euro)

Bij PRAD wordt de NEC beter beoordeeld, maar deze heeft wel een inch minder en is duurder. Daarnaast heb ik persoonlijk goede ervaringen met Samsung schermen, maar dat zou niet helemaal een argument moeten zijn..

Verder zat ik aan mijn harde eis van niet-TN te twijfelen. De schermen worden steeds beter en volgens mij moet ik met een gecalibreerd TN paneel ook een eind komen. Dan wordt de Samsung Syncmaster T260HD ineens ook een kandidaat en die kost maar de helft (400 euro).

Kan iemand mij hierbij adviseren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 16:57

Dima_2005

T.net-verslaafde

Wel, als het tussen NEC en Samsung gaat, ga zeker voor Samsung (ik heb alleen slechte ervaringen met NEC)...
Nuja, ik zelf heb de L227WT-PF van LG, nog nooit zo'n goede TN-scherm gezien, qua kleuren, contrast, etc... is die even goed als de MVA-schermen die ik ken. Dus het is zeker zo dat je ook goede TN-schermen kunt vinden die het tegen MVA kunnen opnemen. Het probleem is dat er weinig van zijn en ze zijn ook duurder (toen ik dat kocht kostten alle 22" rond 200€, terwijl mijn 280€ kostte, maar was het waard.)
Dus ik raad meer de LG aan, ze geven heel veel om kwaliteit en heb je geen miserie met de rare vraag of je een A, B of C paneel hebt (weet de letters niet meer), wat je wel bij Samsung hebt.
Wat me wel opvalt is dat een TN-scherm van groter dan 22" niet meer te doen zijn, want dan zit je met de kijkhoek probleem in de hoeken, je hebt een kleurverlies in de hoeken. Ik heb het niet voor, maar op andere schermen heb ik het wel al gezien.

http://be.lge.com/ne/prod...ls=W2753V&cp_models=W2600 deze is wel erg goed... maar is wel met een S-IPS paneel.(komt wel spijtig genoeg niet voor in de pricewatch) Het heeft een leuke prijs van rond de 400€ (382€ bij Pixmania Belgie)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Een TN-paneel is niet wat je wilt. Die faked sommige kleuren namelijk en de kijkhoek is echt uitermate slecht.
Ik heb zelf een NEC Multisync 20WGX2 (volgens meerdere reviews het beste 20" scherm), en een vriend van me heeft de NEC Multisync LCD2470WNX (pricewatch: NEC Multisync LCD2470WNX)
Wat ook echt een geweldig scherm is. Het enige nadeel vind ik dat het scherm mat is. Persoonlijk vind ik een glanzendscherm mooier en scherper overkomen.

Ik kan je dus zeker nec aanraden als het gaat over kwaliteit en kleur-echtheid. Wellicht goed om te weten dat ik hier ook naar opzoek was en die vriend/huisgenoot van me ook. Maak er zelf namelijk motiongraphic/motiondesign producties op (veel foto, grafisch en live-action materiaal dus).

[ Voor 20% gewijzigd door ixl85 op 19-04-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:26

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wekko schreef op zondag 19 april 2009 @ 10:51:
Verder zat ik aan mijn harde eis van niet-TN te twijfelen. De schermen worden steeds beter en volgens mij moet ik met een gecalibreerd TN paneel ook een eind komen. D
De kijkhoek blijft een probleem. Ook al wordt TN beter en hebben ze ook grotere kleurruimtes, het blijft gewoon erg irritant dat een pixel in het midden van het scherm een andere kleur lijkt te hebben dan die in de hoek, terwijl ze hetzelfde zouden moeten zijn.

Denk eraan dat het effect bij grotere schermen nog erger is dan bij gangbare maten. De hoek tussen de randen en je oog worden steeds groter, dus het effect treedt ook meer op.

Is het geen idee om je aankoop iets uit te stellen en meteen voor 30" te gaan? Voor €1199 heb je een mooie 30" Dell. Het grote voordeel is dat de resolutie ook meteen een stuk hoger is (2560x1650).
Want 26" en 27" schermen zijn wel groter dan 24", maar er past helemaal niet meer op je scherm.

Je zou overigens ook eens kunnen kijken naar een 27" Dell van €539, toch weer een stuk goedkoper dan de schermen in de OP. Heb verder geen ervaring met het scherm, dus over de beeldkwaliteit kan ik niets zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Gizz op 19-04-2009 11:10 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
Dank voor de snelle adviezen allen.
Dima_2005 schreef op zondag 19 april 2009 @ 11:02:
Wel, als het tussen NEC en Samsung gaat, ga zeker voor Samsung (ik heb alleen slechte ervaringen met NEC)...
Wat is jouw slechte ervaring dan?
Nuja, ik zelf heb de L227WT-PF van LG, nog nooit zo'n goede TN-scherm gezien, qua kleuren, contrast, etc... is die even goed als de MVA-schermen die ik ken. Dus het is zeker zo dat je ook goede TN-schermen kunt vinden die het tegen MVA kunnen opnemen. Het probleem is dat er weinig van zijn en ze zijn ook duurder (toen ik dat kocht kostten alle 22" rond 200€, terwijl mijn 280€ kostte, maar was het waard.)
Dus ik raad meer de LG aan, ze geven heel veel om kwaliteit en heb je geen miserie met de rare vraag of je een A, B of C paneel hebt (weet de letters niet meer), wat je wel bij Samsung hebt.
Wat me wel opvalt is dat een TN-scherm van groter dan 22" niet meer te doen zijn, want dan zit je met de kijkhoek probleem in de hoeken, je hebt een kleurverlies in de hoeken. Ik heb het niet voor, maar op andere schermen heb ik het wel al gezien.
Dat is wel een goed punt ja. Kijkhoek leek me wat minder belangrijk omdat je gewoon geod voor je scherm moet gaan zitten, maar kleurverloop is bij grote schermen wel een issue..
http://be.lge.com/ne/prod...ls=W2753V&cp_models=W2600 deze is wel erg goed... maar is wel met een S-IPS paneel.(komt wel spijtig genoeg niet voor in de pricewatch) Het heeft een leuke prijs van rond de 400€ (382€ bij Pixmania Belgie)
Ik ben zelf geen enorm fan van LG, maar dat is vooral gevoelsmatig. Dat de prijs ook zo laag is ivm de concurrentie geeft mij ook wat twijfels...maar iig dank voor de tip.
ixl85 schreef op zondag 19 april 2009 @ 11:02:
Een TN-paneel is niet wat je wilt. Die faked sommige kleuren namelijk en de kijkhoek is echt uitermate slecht.
Ik heb zelf een NEC Multisync 20WGX2 (volgens meerdere reviews het beste 20" scherm), en een vriend van me heeft de NEC Multisync LCD2470WNX (pricewatch: NEC Multisync LCD2470WNX)
Wat ook echt een geweldig scherm is. Het enige nadeel vind ik dat het scherm mat is. Persoonlijk vind ik een glanzendscherm mooier en scherper overkomen.
Duidelijk, geen TN dus ;). Een mat scherm vind ik niet zo een probleem. Scheelt ook weer in reflectie.
Gizz schreef op zondag 19 april 2009 @ 11:07:
[...]

Is het geen idee om je aankoop iets uit te stellen en meteen voor 30" te gaan? Voor €1199 heb je een mooie 30" Dell. Het grote voordeel is dat de resolutie ook meteen een stuk hoger is (2560x1650).
Want 26" en 27" schermen zijn wel groter dan 24", maar er past helemaal niet meer op je scherm.
Het geld is op zich het probleem niet, maar je moet ergens een grens trekken. 30 inch vind ik ook wel erg groot worden. Moet er ook een groter bureau bij zodat ik er wat verder af kan zitten ben ik bang ;). Ik kan overigens ook geen 30 inch scherm vinden voor dat bedrag bij Dell. Nou kun je sowieso niks vinden op de Dell site als je gericht zoekt...maar ok. Dan heb ik liever een 26/27 inch met grotere resolutie eigenlijk, maar die zijn er volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wekko schreef op zondag 19 april 2009 @ 11:31:
Het geld is op zich het probleem niet, maar je moet ergens een grens trekken. 30 inch vind ik ook wel erg groot worden. Moet er ook een groter bureau bij zodat ik er wat verder af kan zitten ben ik bang ;).
De pixels zijn niet heel erg klein, dus als je alle details wilt blijven zien moet je gewoon op een normale afstand blijven zitten ;) Ik zit van mijn 30" net zo ver af als mijn vorige scherm, een 19" CRT. Zo'n 60 tot 80 centimeter schat ik.
Ik kan overigens ook geen 30 inch scherm vinden voor dat bedrag bij Dell. Nou kun je sowieso niks vinden op de Dell site als je gericht zoekt...maar ok.
Zoiets moet je ook niet bij Dell kopen, maar hier. Scheelt redelijk wat euro's :) Bij Qsix vind je overigens ook de 27" voor €539.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
Ik denk dat de 27inch (Dell UltraSharp 2709w) dan toch meer aanspreekt. Lastig die keuzes ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fotobewerking -> eizo, nec of lacie en dan -niet- 1 van de paar tn's die ze hebben. Anders 2ehands. Alles is mat van die dingen volgensmij, dus glans wil je ook niet. Ik ben al een haf jaar bezig met het zoeken naar een scherm voor photoshop. Ben er nog niet uit ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2009 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
Eizo zit al snel boven de 2000+ euro, dat gaat te ver.

Maar ik zit nu toch even in de 30inch te neuzen. Het verschil in resolutie is wel erg groot met 27 inch. De Samsung SyncMaster 305T is dan ook een goede optie (1150 euro). Volgens mij is dit model alleen al een paar jaartjes oud. Zeker in het 30inch segment lijkt me dat er wel wat veranderd is qua techniek..of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 02:54
Ligt er een beetje aan welke Eizo je neemt. Die prijs die je noemt is er volgens mij een uit de dure serie. Je moet er inderdaad niet een nemen met een TN-scherm, maar er is een tussenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
Dancing_Animal schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:34:
Ligt er een beetje aan welke Eizo je neemt. Die prijs die je noemt is er volgens mij een uit de dure serie. Je moet er inderdaad niet een nemen met een TN-scherm, maar er is een tussenweg.
De Eizo Flexscan SX2761W is het goedkoopste met 1500 euro. Goedkopere schermen hebben weer lagere resoluties, dus dat is wat mij betreft sowieso geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goede Eizo heb je voor 800/900 euro. Je wilt 30 inch, ja dan zit je snel aan 2000 euro, duh. Maar met een 22 inch of anders 24 kun je even fijn photoshoppen als op een 30er. Ik heb liever een goede Eizo 22 inch, dan een mindere 27/30 inch van enig ander merk. Maar dat ben ik... :>

Edit: http://www.eizoshop.nl/default.aspx
Zie alhier!

Edit2: ik ben geen Eizo mannetje ofzo hoor. Maar ik ben op de Prof.Imaging beurs geweest en daar is alles op gebied van fotografie. Elke stand heeft, ALS er een tft staat, een Eizo. Kan het ook niet helpen :+ Ik ben momenteel ook bezig met het kopen van normlicht/5000k, calibrator en dus een scherm.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2009 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:45:
Een goede Eizo heb je voor 800/900 euro.
Volgens mij niet.

Ja: je hebt dan een S-scherm waar geen TN inzit maar iets beters.
Nee: je hebt dan niet iets dat beter is dan een Dell.

Wat de dure Eizo's zo goed maakt zijn zaken als ingebouwde omgevingslichtmeters en (het belangrijkst) een hele goede LUT waardoor gradients goed weergegeven worden.
En dan heb je het dus over CG-schermen, waarvan een 22" exemplaar €1212 kost op de site die je net geeft.

Als je dan toch niet voor een scherm uit de CG categorie gaat, koop dan lekker een Dell. Al die panelen komen van dezelfde fabrikanten (LG.Philips, Samsung) en een Dell heeft dezelfde standaard LUT als een Eizo S-scherm. Je hebt alleen bij Dell voor €300 minder 5" extra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Thuis gebruik ik ook een Dell 2709w met S-pva paneel. Nee, het is niet gelijk aan een Eizo of een CRT voor fotobewerking maar wel het meest in de buurt voor wat ik er voor over heb (€500 via eBay uit de UK).

Ik heb er ook nog een TN scherm naast staan, maar dat is alleen voor de overige toolbars of tekst die ik naast de foto open wil hebben staan, want de verschil met de Pva is wel erg groot, en duidelijk.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:03
De schermen van Dell zijn goed en niet al te duur.
Weet niet of het nog steeds zo is, maar de oude series kwamen uit de zelfde fabriek als de schermen van Apple.

Goed voor photo / video bewerking dus. (eigen conclusie, misschien stom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:45:
Een goede Eizo heb je voor 800/900 euro. Je wilt 30 inch, ja dan zit je snel aan 2000 euro, duh. Maar met een 22 inch of anders 24 kun je even fijn photoshoppen als op een 30er. Ik heb liever een goede Eizo 22 inch, dan een mindere 27/30 inch van enig ander merk. Maar dat ben ik... :>

Edit: http://www.eizoshop.nl/default.aspx
Zie alhier!

Edit2: ik ben geen Eizo mannetje ofzo hoor. Maar ik ben op de Prof.Imaging beurs geweest en daar is alles op gebied van fotografie. Elke stand heeft, ALS er een tft staat, een Eizo. Kan het ook niet helpen :+ Ik ben momenteel ook bezig met het kopen van normlicht/5000k, calibrator en dus een scherm.
De grootte vind ik minder belangrijk dan de resolutie. Meeste kleinere schermen zijn toch echt 1680*1050. Daar schiet ik erg weinig mee op tegenover de 1280*1024 die ik nu heb, aangezien de hoogte bijna gelijk is. Daarnaast is fotografie nog steeds een hobby voor me, zo perfectionistisch hoeft het dan ook weer niet. Met een scherm doe je nu eenmaal lang, dus ik heb er wel wat voor over, maar wat ik eerder al zei: er is een grens.
Als je dan toch niet voor een scherm uit de CG categorie gaat, koop dan lekker een Dell. Al die panelen komen van dezelfde fabrikanten (LG.Philips, Samsung) en een Dell heeft dezelfde standaard LUT als een Eizo S-scherm. Je hebt alleen bij Dell voor €300 minder 5" extra
Dat is volgens mij niet helemaal waar. Samsung en LGPhilips gebruiken verschillende panelen dacht ik. Maar goed, de verschillen zijn vast niet al te groot inderdaad.

Heeft iemand toevallig ervaring met de Samsung SyncMaster 305T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wekko schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:38:
Dat is volgens mij niet helemaal waar. Samsung en LGPhilips gebruiken verschillende panelen dacht ik. Maar goed, de verschillen zijn vast niet al te groot inderdaad.
Dat is wat ik zeg ;)
Er zijn maar een paar paneelfabrikanten. De grootste zijn LG.Philips en Samsung.

Dell en Eizo halen hun panelen bij deze grote jongens, ze ontwikkelen/fabriceren niet zelf panelen. Het enige wat een Eizo echt anders maakt zijn sommige extra snufjes en zaken als een extra goede LUT. Maar die zaken zie je niet bij een Eizo scherm dat maar €800 kost, dus dan heeft het weinig zin om bewust voor Eizo te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
Ah ja sorry, ik las je reactie anders ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
Hmm vanwege de resolutie gaat mijn voorkeur nu toch wel uit naar 30 inch. Dan is de twijfel:
- Dell 3008 WFP (1200 euro)
- Samsung 305T+ (1120 euro)

Beeldkwaliteit van de Samsung wordt in de meeste reviews toch weer beter beoordeeld, bij de Dell wordt vooral de kanttekening gemaakt dat je 'm eerst moet calibreren. Dat was ik sowieso al van plan dus tja..ook geen argument. Enige verschil dat ik dan nog zie is de aansluitmogelijkheden waar de Dell wint (ook al gebruik ik 'm ws alleen maar op dvi). Iemand hier nog iets aan toe te voegen?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:02

ABD

Wat een onzin wordt er weer verkondigd in dit draadje. Mensen die Samsung aanraden boven een topmerk als NEC, beweren dat als een paneel uit de zelfde fabriek komt, de prestaties van de monitor hetzelfde zijn. Alsof het niet uitmaakt wat voor elektronica er in de monitor zit(hoeveel bits is de LUT bijvoorbeeld) of in welke fabriek deze componenten gemaakt zijn. Verder is het zo dat NEC voor een aantal modellen, zoals de 2690wuxi, speciale IPS panelen met een zonaamde A-TW polarizer laat maken bij LG.Display . Voor kwaliteit betaalt men, daar kom je echt niet onderuit.

Ik denk dat je beter van reviews uit kan gaan, er staan uitstekende reviews op het net, bv bij tft central, waar men een oordeel velt n.a.v. gemeten waarden. Dit is niet echt het juiste forum om advies te vragen over kwaliteit, mensen hier gaan voor de laagste prijs en zijn over het algemeen snel tevreden en niet erg objectief. Dat zie je bij topics zoals deze waar mensen een monitor voor fotobewerking zoeken en men met schermen met TN panelen komen aanzetten. Of misschien kan je advies vragen op een forum voor fotografie.

PS: Calibreren van de monitor moet altijd bij fotobewerking, ook de Samsung moet gecalibreerd worden.

[ Voor 6% gewijzigd door ABD op 20-04-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp-
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-06 23:36
ABD schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:28:
Wat een onzin wordt er weer verkondigd in dit draadje. Mensen die Samsung aanraden boven een topmerk als NEC, beweren dat als een paneel uit de zelfde fabriek komt, de prestaties van de monitor hetzelfde zijn. Alsof het niet uitmaakt wat voor elektronica er in de monitor zit(hoeveel bits is de LUT bijvoorbeeld) of in welke fabriek deze componenten gemaakt zijn. Verder is het zo dat NEC voor een aantal modellen, zoals de 2690wuxi, speciale IPS panelen met een zonaamde A-TW polarizer laat maken bij LG.Display . Voor kwaliteit betaalt men, daar kom je echt niet onderuit.

Ik denk dat je beter van reviews uit kan gaan, er staan uitstekende reviews op het net, bv bij tft central, waar men een oordeel velt n.a.v. gemeten waarden. Dit is niet echt het juiste forum om advies te vragen over kwaliteit, mensen hier gaan voor de laagste prijs en zijn over het algemeen snel tevreden en niet erg objectief. Dat zie je bij topics zoals deze waar mensen een monitor voor fotobewerking zoeken en men met schermen met TN panelen komen aanzetten. Of misschien kan je advies vragen op een forum voor fotografie.

PS: Calibreren van de monitor moet altijd bij fotobewerking, ook de Samsung moet gecalibreerd worden.
Ik kan je alleen maar gelijk geven hierin. Ik ben zelf eigenaar van een 2690wuxi en dit tot grote tevredenheid overigens.

Om het kort te houden (en aangezien ik niet veel aan je post toe te voegen heb) is het idd zo dat je veel diepgaandere informatie zult vinden op sites als tftcentral of op forums als hardforum.

Doe dus vooral de moeite om zoveel mogelijk (diepgaande) reviews en commentaren te lezen. Dan wordt je al snel veel wijzer, want uiteindelijk moet je nog altijd zelf de keuze maken. Zo heb ik het trouwens ook gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

ABD schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:28:
beweren dat als een paneel uit de zelfde fabriek komt, de prestaties van de monitor hetzelfde zijn. Alsof het niet uitmaakt wat voor elektronica er in de monitor zit(hoeveel bits is de LUT bijvoorbeeld)
Uh, dat van die zelfde panelen was ik, maar ik merkte ook juist op dat een betere LUT veel uitmaakt? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Eizo FlexScan S2431W kan ik je van harte aanbevelen. Met 24 inch iets kleiner, maar de dpi/fysieke schermmaat verhouding is prima te doen. Uitstekende beeldkwaliteit op alle punten. En het is een van de weinige niet-TN schermen waarbij je niet zit te hannesen met Wide-color-gamut. Ga daar maar eens over lezen, want voor velen is dat meer een nadeel dan een voordeel. Ik zelf ben er ook flink op afgeknapt. Als jij dat ook niet hoeft zou de S2431W een hele goede keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
Dank voor de tips, ik ga weer verder zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickH
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-03 16:27
Ik heb hier de Samsung Syncmaster 245T staan, de 24" versie dus. Ik kan hem ten zeerste aanbevelen! Makkelijk te calibreren, zelfs zonder apparaatje (Spyders etc). Mijn foto bewerkingen zijn er zelfs kwalitatief op vooruit gegaan :)
Ik heb bij het bedrijf van een vriend (proffesionele foto/videobewerking) de 30" variant een aantal keer meegemaakt, en hij is inderdaad een tikkeltje groot, maar de hoeveelheid meer overzicht die de resolutie geeft je echt een zee van ruimte meer! omgerekend naar 4/6 volle toolboxen, of een kwart meer beeld tegenover 24" :P

Ik heb hier dus alleen ervaring met Samsung, dus daar kan ik verder niet echt behulpzaam zijn. Maar de reden dat ik Samsung gekozen heb is de relaxte garantieregeling (aan de deur, zelfs als de termijn verlopen is komen ze nog langs, tegen een zeer redelijk te noemen vergoeding) en gewoon het vertrouwen wat ik in het merk heb.
Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen :)
Als je nog wat info nodig hebt (foto's, ervaringen, you name it ;) ) DM maar!
Succes verder!
Pagina: 1