Exmerge automatisch backup laten maken

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:53
Met exmerge kan je mooi een kopie maken van je mailboxen op een Exchange server, ik zoek echter een manier om dit automatisch te laten doen, gewoon elke avond een lokale kopie maken.

Ik weet dat het kan, ik heb gezocht met Google, maar kan geen werkend script vinden, handmatig lukt het wel om een lokale kopie te maken.

Weet iemand hier raad mee? Ik zie het zo voor me dat je met een batch bestandje gewoon via task manager die taak kunt laten uitvoeren.

Eventueel sta ik ik ook open voor een ander (gratis) alternatief om Exchange mailboxen naar een PST bestand weg te schrijven, helaas heb ik die nog niet kunnen vinden.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-02 14:27

ralpje

Deugpopje

Welke exchange versie?
En wat heb je geprobeerd? Je kunt inderaad Exmerge gewoon vanaf een commandline aanroepen met een aantal paramaters. Als je dat vervolgens in een batchscriptje stopt en met task scheduler laat draaien, ben je een heel eind.

Denk erom dat het wel een extra is: je wilt evengoed je exchange gewoon op tape backuppen. PST's zijn leuk en soms praktisch, maar niet zaligmakend.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• eX0duS
Exchange 2003 (SBS 2003), commandline klopt ja, hij haalt zijn gegevens uit exmerge.ini, zo ver was ik al, ik ben er wat mee bezig geweest, maar kwam er maar niet uit.

Wat is het voordeel van Exchange op tape te backuppen? Mij lijkt het makkelijker om gewoon elke dag een nieuwe PST te krijgen (gaat maar om 4 mailboxen).

Ik gebruik nu als backup trouwens een Denoet RAID 1 oplossing (http://www.deonetbackup.com), ik weet dat de pro altijd tape wil, maar ik zie geen voordeel van tape's boven dit (schijf 2 en 3 wissel je elke dag of zo vaak je wil, alles staat er dus op).
Ik ben trouwens niet pro-tape, omdat ik bij verschillende firma's geweest ben, waar men wel netjes een tape hadden in gezet, tape's werden ook elke dag (tenminste, dat zeiden ze) vervangen, maar ik kwam er dus achter dat er niks naar die tapes geschreven werd...

Maar in geval dat het OS corrupt raakt, en ik de mailboxen niet meer kan extracten, lijkt het me handig om gewoon elke dag verse PST's te krijgen, kan ik altijd met Outlook openen, en bij herinstallatie gewoon die mail importeren.

Ik zou eigenlijk een gratis alternatief willen (wie niet), welke gewoon een PST kan maken, SQL kan backuppen, ik heb Ahsay geprobeerd, werkt wel, maar de uiteindelijke backup zijn allemaal gecrompimeerde bestandjes welke je alleen met Ahsay weer kan uitpakken, en dat is mij iets te omslachtig, mocht het ooit fout gaan (ik hoop het niet).

[ Voor 69% gewijzigd door eX0duS op 19-04-2009 10:05 ]

• ralpje

ralpje

Deugpopje

code:
1
"c:\program files\exchsrvr\bin\exmerge.exe" -b -f c:\locatie\ini-file\exmerge.ini

Let er wel op dat je het script runt als user die rechten heeft op de mailboxen.

• eX0duS
Als dat alles is...
Ik kwam dus dingen tegen zoals dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
echo OFF
echo =================
echo = Backup Script =
echo =================
echo -
echo - Base Backup Destination Path: %1
if NOT EXIST %1 ( echo - FAILED: Invalid destination path. 
goto end )

echo ON

md %1\Exchange
md %1\Exchange\Brick 
md %1\Exchange\logs

C:\Backups\Script\ExMergeIni.exe DataDirectoryName %1\Exchange\Brick -f C:\Backups\Script\ExMerge.ini

C:\Backups\Script\ExMergeIni.exe LogFileName %1\Exchange\logs\ExMerge.log -f C:\Backups\Script\ExMerge.ini

"C:\Program Files\Exchsrvr\bin\ExMerge.exe" -b -f C:\Backups\Script\ExMerge.ini

echo OFF

:end
pause

Dat wilde dus niet werken.
Ik zie nu ook dat ik alleen maar één line nodig had gehad, en dat dit van toepassing is op een brick level backup, maar dat hoeft niet persé.
Ik ga het in elk geval zo snel mogelijk proberen, bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door eX0duS op 19-04-2009 10:13 ]

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Het is maar net hoe uitgebreid je het wilt maken. Het script van mij doet gewoon PST's maken in een map die in het INI-file is aangegeven. Draai je het script daarna opnieuw, worden de bestaande PST-files aangevuld. Je bouwt dus geen historie o.i.d. op, tenzij je zelf bijvoorbeeld voor het uitvoeren van het script de bestaande PST's kopieert naar een andere locatie.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Voor je vraag over een SQL backup, deze kan je gewoon inplannen in de SQL Management Studio als het goed is overigens.

Verder, de reden waarom de meeste mensen tapes prefereren is omdat tapes zo lekker goedkoop zijn en heel handelbaar is. Voor bv. 50 euro kan je 800GB uncompressed kwijt in een hele kleine oppervlakte, daarnaast kan je het heel gemakkelijk groter maken door meer tapes te kopen en eventueel een taperobot.

• eX0duS
Ik dacht dat die .ini vanzelf aangemaakt werd op het moment dat je die wizard gebruikte, helaas is die .ini file nog "leeg", dus moet ik nog uitzoeken hoe ik dat goed in vul...
Pagina: 1