Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schone Vista64x installatie crashed met spinpoint (HD103UJ)

Pagina: 1
Acties:

• justme27
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Hallo, Ik heb gisteren een nieuwe Samsung Spinpoint (HD103UJ) 1 TB gekocht met als bedoeling deze te gebruiken als nieuwe primaire HD. Geformateerd onder Vista 64x draaiende op een WD ST332062 (geen problemen alleen schijf was wat te klein). Nieuwe schij ingedeel in 2 partities via windows schijfmanager; 1 van circa 100 gb en de 2e voor de rest.

Installatie gestart met alleen nieuwe HD aangesloten en dvd-writer (zonder geluidskaart). Installatie lukt prima en systeem moet opnieuw opstarten. Tijdens het opnieuw opstarten zie ik in een flits een blue screen en start de pc opnieuw op. Herstellen geprobeerd maar dat levert niets op anders dat ie aangeeft dat deze fout niet automatisch op te lossen is. Opnieuw geprobeerd te installeren (eerst via installatie de nieuwe primaire partitie geformateerd) maar het probleem blijft.

Met oude hd opstarten en pc gebruiken lukt prima. HD Tune geeft ook geen fouten aan bij de nieuwe schijf.

Configuratie:
Asus P5N32-E SLI
Antec TruePower Trio 550, 550W
DuoCore 6600 @ 2.4 ghz
4 gb intern geheugen (kingston)
Geforce 8800 GTS 768 mb
Originele 64bits Vista Ultimate

Heeft iemand een idee waarom ie crashed? Ik kan de blue screen niet bekijken; gaat te snel. Herstel via Installatie van Windows geeft alleen maar aan dat er een fout is geconstateerd bij het installeren (duuh!).

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Geraak je nog in de veilige modus?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Start de PC eens met de nieuwe schijf op, maar druk dan tijdens het booten op F8.
Aangezien je een Asus moederbord hebt kan het zo zijn dat je dan eerst een Boot-Menu van Asus krijgt.
Zo ja, selecteer je daar de HDD nogmaals, dan meteen weer F8'en.
Kies dan voor een optie waar je ziet staan iets in de trend van: Automatisch opnieuw opstarten bij systeemfout uitschakelen.
Als je dat het gedaan blijft het BSOD gewoon staan. Geeft jou de tijd de foutcode op te schrijven, en daar eens op te googlen, en hem eventueel in dit topic te plaatsen.

• justme27
filenox schreef op zondag 19 april 2009 @ 10:26:
Geraak je nog in de veilige modus?
Heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik zo ff doen.

Edit: veilige modus geeft dezelfde error zoals ik hieronder heb getyped.. :'(

[ Voor 18% gewijzigd door justme27 op 19-04-2009 11:21 ]

• justme27
Brede P schreef op zondag 19 april 2009 @ 10:31:
Start de PC eens met de nieuwe schijf op, maar druk dan tijdens het booten op F8.
Aangezien je een Asus moederbord hebt kan het zo zijn dat je dan eerst een Boot-Menu van Asus krijgt.
Zo ja, selecteer je daar de HDD nogmaals, dan meteen weer F8'en.
Kies dan voor een optie waar je ziet staan iets in de trend van: Automatisch opnieuw opstarten bij systeemfout uitschakelen.
Als je dat het gedaan blijft het BSOD gewoon staan. Geeft jou de tijd de foutcode op te schrijven, en daar eens op te googlen, en hem eventueel in dit topic te plaatsen.
Goede tip. Ga ik zo ook ff proberen. Ik heb voor de zekerheid mijn moederbord geflashed om te achterhalen of dat zal helpen..

edit: bluescreen error kan ik nu wel zien maar zegt helemaal niets. "A problem had been detected .. etc" De standaard melding. Als technical informatie wordt getoond" *** STOP: 0x00000007E (0xFFFFFFFFC0000005,0xfffff8000145E251,0xfffff980018CBE58,0xFFFFF980018CB830". A lot of mumbojumbo to me :-(
Mocht iemand hier wel wat over te weten hoor ik het graag. Ik heb de geluidskaart er al uitgehaald omdat dat ook wel eens lastig kon zijn heb ik gelezen.

Min of meer ten einde raad.. help?

[ Voor 23% gewijzigd door justme27 op 19-04-2009 11:18 ]

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Na wat zoekwerk op de lijkt het een RAM-probleem te zijn, dus download Memtest eens, en laat die eens draaien, wat je ook eerst even kan doen is zoveel mogelijk ram eruit halen, en kijken ofdat die dan wel boot (dus ervoor zorgen dat de defecte RAM-module er niet meer inzit). :)

Edit Hier staat onderaan iets vermeld dat het de HD kan zijn, en dat hij wacht op een nieuwe, hierna laat hij niets meer van zich horen, wat kan betekenen dat het probleem is opgelost door die nieuwe HD...'t zou wel raar zijn aangezien HD Tune geen fouten aangeeft.

Edit2
'Met oude hd opstarten en pc gebruiken lukt prima.',
Ja dan lijkt het me gewoon een defecte HD (wat HD Tune vreemd genoeg niet laat zien :X )

[ Voor 49% gewijzigd door filenox op 19-04-2009 11:43 ]

• justme27
filenox schreef op zondag 19 april 2009 @ 11:39:
Na wat zoekwerk op de lijkt het een RAM-probleem te zijn, dus download Memtest eens, en laat die eens draaien, wat je ook eerst even kan doen is zoveel mogelijk ram eruit halen, en kijken ofdat die dan wel boot (dus ervoor zorgen dat de defecte RAM-module er niet meer inzit). :)

Edit Hier staat onderaan iets vermeld dat het de HD kan zijn, en dat hij wacht op een nieuwe, hierna laat hij niets meer van zich horen, wat kan betekenen dat het probleem is opgelost door die nieuwe HD...'t zou wel raar zijn aangezien HD Tune geen fouten aangeeft.

Edit2
[...]

Ja dan lijkt het me gewoon een defecte HD (wat HD Tune vreemd genoeg niet laat zien :X )
Dat van dat geheugen zal ik eens proberen; tot nu toe gaat het met de oude hd goed (dus ook het geheugen). Overigens; na de flash van het moederbord komt de installatie een stuk verder. Opnieuw opstarten lukt dit keer ( windows is bezig voor de eerste keer te starten) en dan komt ie bij installatie voltooien en crashed ie alweer. Installatieherstel wil ook nu geen soelaas bieden. Ik zal het geheugen verminderen tot 2 gig.. kijken of dat helpt. Memtest geeft in ieder geval fouten aan (crash). 2 gb eruit gehaald en opnieuw gedraaid. Nu geen problemen. Opnieuw proberen te installeren van Windows.

Edit: het was het geheugen. Windows loopt prima. Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1