Sdkaart locked, maar ook defect.

Pagina: 1
Acties:

• mike1992
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-02 14:24
Ik heb een probleem met een sdkaart, de behuizing is kapot en het schuifje voor de lock is weg.
Nu werkt de kaart zelf wel, maar alleen als LEZEN, de kaart is dus wel gelockt, wat je normaal met het schuifje oplost. Is er ook een andere oplossing om die lock beveiliging eraf te halen? De chip heb ik los van de behuizing, maar aan de chip kan ik niet zien hoe het lock dingetje werkt. Wel zie ik een stuk of 15/20 'rondjes' zitten op de chip

Iemand een idee hoe ik dit oplos? Heb eigenlijk niet zoveel zin een nieuwe te kopen, gezien het een 4 gig is van sandisk, de extreme 3 lijn. 50 euro..

Alvast bedankt
Mike

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Gewoon even een stukje plakband over de uitsparing van het kaartje plakken. Heb ook een keer een SD kaartje gehad dat bij aankoop al beschadigd bleek te zijn. Kwam ik later pas achter toen het langzaam maar zeker uit elkaar begon te vallen en ook het schuifje op een gegeven moment foetsie was. Ik wou het ding even wissen voordat ik hem opstuurde voor een vervanger. Plakbandje werkte.

8)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
Ehmm volgens mij werkt die lock softwarematig, en niet hardwarematig.

Ik denk dat je in de war bent met een floppy.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
En een ander simpel SD kaartje kopen van bv 1 of 2Gb?

Vervolgens wissel je even de chips om, en heb je je mooie 4Gb in een nieuwe case, met lock, en de 1/2Gb stop je in je 4Gb behuizing, waarvan je de lock afplakt, kun je die wel weer gebruiken voor simpele digicam/tomtom oid. Ben je voor <5 eur ofzo klaar

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

ThinkPadd schreef op zondag 19 april 2009 @ 14:32:
Ehmm volgens mij werkt die lock softwarematig, en niet hardwarematig.

Ik denk dat je in de war bent met een floppy.
Blijkbaar niet dus. Ik heb empirisch 'bewijs' van het tegendeel. Bij dat kaartje in elk geval. Als er eventueel andere kaartjes zijn waarbij het niet werkt en het wel softwarematig zou zijn kan ik in elk geval beweren dat dat niet voor alle SD kaartje opgaat. Daarvoor hoef je namelijk maar één exemplaar te hebben waarvoor dat niet opgaat.

In mijn ervaring met een steekproefgrootte van n=1 :) is de schrijfbescherming dus een hardwarematige. Net zoals bij floppy's.

8)