Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

opeens storing voipbuster

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste forumleden,
ben nieuw hier en daarom wellicht een al eerder gemeld probleem waar ik hulp bij zoek:

sinds een week een Nokia E71 waarop ik voipbuster probeer te zetten maar helaas nog zonder resultaat. Vele sites gezien om de instellingen te zoeken, niets lukt.
Helaas lukt het ook nu niet meer om met mijn siemens S675IP met voipbuster te bellen, ook weer alles geprobeerd, reset basis enz zonder resultaat.
Wat is het probleem: de telefoon gaat over bij diegene die ik bel maar na het aannemen van de oproep hoor ik niets en degene die ik belde hoort niets. Over de pc gaat alles wel goed.

Hopelijk kan iemand mij uitleggen wat er aan de hand is, ik weet het niet meer. Mijn internetprovider is ziggo.

Alvast bedankt voor jullie tijd.

gr Peter

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 19:24
Er was afgelopen week een firmware update voor de siemens S675IP. Heb je die al uitgevoerd?
En de G722 codec uitzetten zoals in de andere topics wordt aangegeven

[ Voor 28% gewijzigd door bluek op 19-04-2009 12:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste Bluek,

jij bewijst als geen ander waarom een forum bijna de uitvinding van de eeuw is: je hebt helemaal gelijk. ik heb na wat zoekwerk de codec g722 kunnen uitzetten en de gigaset s675 werkt weer perfect. Zo simpel is het dus, ik kwam er alleen zelf niet op.
Nogmaals hartelijke dank voor deze hulp.

Wellicht weet je ook nog waaarom het niet lukt om voipbuster te laten werken op mijn nokia E71, ik hebt ongeveer alle combinaties van instellingen geprobeert ( zie ook http://www.marcathing.com...cation-howto-setup-guide/ ) Deze instelling werkt dus niet bij mij.

Blij ben ik nu al.

groeten Peter

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Bluek,

ook voipbuster op mijn Nokia
E71 werk opeens, ik weet niet wat ik nu anders heb gedaan maar nogmaals de instellingen van http://www.marcathing.com...cation-howto-setup-guide/ gebruikt en het werkt.

Groeten Peter

Verwijderd

Topicstarter
vergeten te zeggen dat je gewoon een contact moet selecteren, dan de kantelknop rechts indrukkenen dan internetoproep kiezen.
Klaas is Keesje

groeten Peter

• bluek
Graag gedaan Peter. :)
Met de nokia had ik je niet kunnen helpen. Op die manier heb ik Voipbuster nog niet gebruikt.

Verwijderd

Okk ik heb de storing op mijn s675ip maar ik weet niet hoe die codec te vinden. Kan iemand mij iets duidelijkere info verstrekken? B.v.d.

• bluek
Via je web interface ga je naar de tabs:
Instellingen-> Telefonie -> Geluid -> Spraakkwaliteit

Als je hier voorkeur voor eigen codec instelt, dan kan je de g.722 verwijderen.
Ik heb zelf de G.711 a law bovenaan staan.

Verwijderd

Hartelijk bedankt, het is dik voor elkaar. Ben erg blij met jullie info.

Verwijderd

Kan ik mijn s675ip zo instellen dat anderen mijn nummer kunnen zien?

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:13
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 05:52:
Kan ik mijn s675ip zo instellen dat anderen mijn nummer kunnen zien?
Ja, als je met één van de Betamaxmerken belt, kan dat.
Je eigen nummer 0031....... als displaynaam en/of gebruikersnaam(bij mij allebei, maar mogelijk maar één vereist?).
Met betamax softphone je nummer verifieren: Extra's > opties> nummerweergave .

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Verwijderd

Als leek zijnde is de info voor mij niet duidelijk. Ik bel met de Siemens s785ip en zit bij voipbuster. De display kan ik alleen op screensaver zetten. Moet ik de veranderingen in het basisstation aanbrengen of op de handset?
B.v.d.voor de moeite

• sipjohn
Eerst even alleen de instellingen in je telefoon:
De veranderingen moeten in het basisstation aanbrengen via pc/webinterface.
Inloggen > Instellingen > Telefonie > achter Verbinding voipbuster klikken op bewerken > Onder persoonlijke providergegevens "Gebruikersnaam" en "Displaynaam" je telefoonnummer invullen in 0031 . . . . . . . . . formaat. (Login-naam en login-wachtwoord NIET wijzigen)
Dit is gelukt?

Voorwaarde is wel dat de te weergeven telefoonnummer(s) bij voipbuster bekend en geverifieerd(controle of je niet zomaar nummer verzint)(vaste nummers via telefoon, mobiele via sms) zijn.

Is dit al gelukt? Of ook nog instructie nodig?

[ Voor 19% gewijzigd door sipjohn op 22-04-2009 16:30 . Reden: wijz. ]

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Verwijderd

Hartelijk bedankt voor je inzet, maar ik ben er jammer nog niet uit.Bij telefonie heb ik 2 mogelijkheden.
1 Bij ip1 voipbuster bewerken krijg ik een scherm waarin ik alleen bij display naam het tel. nr. heb ingevoerd.
bij oslaan geeft hij aan aangemeld mislukt.
2 bij verbinding via vast net stond via vast net, dit heb ik verandert in het tel. nr. dit acsepteert hij wel, maar ik weet niet of dit wel goed is. Verder ben ik nog niet gekomen. Ik hoop dat ik toch nog info van je krijg om het toch voor elkaar te krijgen. Met vriendelijke dank.

Verwijderd

Nog even ter verduidelijking.
Onder persoonlijke providergegevens heb ik staan
Login-naam; login-wachtwoord;gebruikersnaam;display-naam
Eerst heb ik alleen bij displaynaam het telefoonnr. ingebracht. Daarna nog een keer bij gebruikersnaam en displaynaam, maar alle twee de keren geeft hij "verbinding mislukt aan.

• sipjohn
Dat heb ik ook wel eens, denk dat je even moet wachten en pagina verversen, waarschijnlijk staat er dan wel aangemeld. Dus ik zou eerst even de pagina verversen of opnieuw inloggen om te kijken of de basis nu wel aangemeld is.
Ik heb zelf geen S675/S685 maar een C470ip. Maar volgens mij is basisstation gelijk, althans dezelfde firmware nummer.

edit: heb het bij mij even geprobeerd en inderdaad staat er vlak na opslaan aanmelding mislukt, maar als ik de pagina even later ververs(toets F5), staat er aangemeld.

[ Voor 19% gewijzigd door sipjohn op 22-04-2009 22:41 ]

• sipjohn
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 21:35:

2 bij verbinding via vast net stond via vast net, dit heb ik verandert in het tel. nr. dit acsepteert hij wel, maar ik weet niet of dit wel goed is. Verder ben ik nog niet gekomen. Ik hoop dat ik toch nog info van je krijg om het toch voor elkaar te krijgen. Met vriendelijke dank.
Dit is alleen maar een naam voor eigen gebruik en heeft geen invloed indien je via voipbuster belt, in jouw geval(ik heb geen vast net) zou ik "vast net" laten staan, is het voor je zelf duidelijker.

Verwijderd

Inderdaad na verversen staat er aangemeld. Dit is de enige handeling die ik nu gedaan heb. Ik heb mijn eigen telefoonnummer dus niet van internet. Moeten alle nummers die ik bel nu bij voipbuster bekend zijn? Dat lijkt mij lastig, want dat zijn er nogal wat. Zou je me hierin nog advies kunnen geven. Ook of ik nog andere handeligen moet doen. En natuurlijk weer bedankt.
Pagina: 1