Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299119

Topicstarter
Hoi Tweakers :)

Ik heb hier een Gigabyte EP35 DS4 met een Q6600 G0 2.4 Ghz.
Omdat ik veel met renderen bezig ben wil ik hem overklokken naar 3.2 of 3.6 Ghz.
Ik heb deze CPU + dit RAM en voeding op mijn vorige MSI P35 bord op 3.8 gehad dus het kan wel. Mijn core 1 temp is stressed 48 graden.
Alleen met dit nieuwe moederbord wil hij niet overklokken. Ik heb al gezocht, kwam op het Gigabyte forum waar Terw_Dan de juiste settings gaf voor iemand anders. Daar aan te zien doe ik het opzich wel goed, maar ik denk dat ik iets mis doe met de timings of het voltage van het moederbord.

Dit zijn mijn settings:

http://s125.photobucket.c...view&current=PIC_5706.jpg
http://s125.photobucket.c...view&current=PIC_5707.jpg

Beide willen niet. Het nieuwste BIOS is geflashd. F7.
Ook is er een optie MCH waar ik niet echt weet waar ik daarmee naartoe moet :/

Specs verder:

Zalman 500W
7200GS Club3D
2 GB DDR2 800 Mhz Corsair 5-5-5-12.

Alvast bedankt !

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 299119 op 18-04-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MCH (Memory Controller Hub) is de NB (Northbridge) dit voltage moet meestal omhoog als je een hoge FSB gaat draaien (meer dan 400MHz meestal).
FSB voltage kan wel op Normal blijven.

Maar probeer eerst maar eens een kleinere stap te nemen bijvoorbeeld een FSB van 333MHz en de multiplier gewoon op 9, 3GHz dus.
Met het CPU voltage op 1,4 volt en het geheugen voltage (DDR2 Overvoltage Control) op +0,2 moet dit wel werken. :)
Werkt dit niet probeer dan eens een FSB van 333MHz en een multiplier van 6 voltage hetzelfde als hierboven.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm het werkt niet.
Het rare is, als ik alleen al de CPU Host Control Clock op Enable zet dan verder niks verander (hij loopt dus dan gewoon standaard) hij wil dan al niet booten. Hij blijft hangen op het POST scherm en reboot dan, daarna staat die optie weer op Disable. Dan boot hij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 14:16

Blord

Hello Kitty !

Wat zijn je RAM timings ? Druk op CTRL + F1 in de hoofdmenu van de BIOS.

Probeer de geheugenlatjes in verschillende slot's.

Ik kan niets fout ontdekken in de BIOS. Bij mij staat DDR voltage op +0.2 en Vcore op 1.41250 en de rest op auto. Q6600 G0 op 9x385Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:54

Zenix

BOE!

de FSB voltage hoef je niet te verhogen,
MCH ook niet. Ik draai zelf met P35C-DS3R gewoon op 450FSB standaard voltage alles, alleen vcore en geheugen voltage verhoogt, ook een Q6600 op 8x450. Mijn systeem werd wel stuk onstabieler als ik het wel verhoogde.
En doe wat Blord zegt.

[ Voor 8% gewijzigd door Zenix op 19-04-2009 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DDR2 voltage opschroeven heeft ook geen zin. Het rare is ook, als ik alleen Host Control Clock op ENABLE zet dan boot ie al niet meer. Timings blijven gewoon gelijk volgens mij. Hij laat keurig zien CPU 3600 MHz 400 x 9 en dan komt Memory en dan reboot ie. Normaal zegt ie Memory runs at Dual Interleaved oid.

http://s125.photobucket.c...view&current=PIC_5708.jpg

Dit zijn die timings. Host Control clock staat hier op enable en SPD op AUTO zetten maakt geen verschil.
Maar ik snap niet hoe het kan dat als ik hem alleen op enable zet en verder niks verander dat hij dan al niet meer boot :|
RAM verwisselen word lastig aangezien die hele Mugen eroverheen hangt. Moet mn hele pc uit elkaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 299119 op 19-04-2009 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm, ik denk dat het een bug is in het BIOS of een soort incompabiliteit tussen mijn RAM en moederbord met overklokken. Aangezien ik niks verander behalve hem op manual zetten hij al niet meer POST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:44
als jij denkt dat het om een bug in de bios is, zou je kunnen overwegen een oude bios versie te installeren en dan kijken of het iets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tris123
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-08-2024
ik draai hier ook met een EP35-DS4 en een Q9400 (fabrieks waardes 2,66 @1.21v), kan hem makkelijk zonder problemen op 3,2 ghz zetten met 1.19volt (400x8) hoger niet getest. probeer anders is bios F6d dit is wel een beta maar daar heb ik geen problemen mee, ik draai XPsp2, XPsp3, Vista X64 en Linux Ubuntu allemaal zonder problemen.

edit

op de gigabyte site heb ik helemaal geen F7 gezien, daar F6d nog steeds de laatste bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij het opstarten van mijn systeem staat er F7 in POST scherm.
Ik flash hem liever niet omlaag, straks krijg ik nog meer problemen, aangezien hij wel stabiel is.
Ik dacht eigenlijk ik een setting verkeerd had staan, maar het is toch wat ingewikkelder lijkt het. Bedankt iig voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-06 09:04
Bij mij werkte het door de high speed DRAM DLL settings op option 2 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Plurk. schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 10:24:
Bij mij werkte het door de high speed DRAM DLL settings op option 2 te zetten.
YES dat is het dus! Nu werkt ie :) Bedankt hé :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-06 09:04
Anoniem: 299119 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:22:
[...]

YES dat is het dus! Nu werkt ie :) Bedankt hé :*)
Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:53

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

wat doet die optie, of waar staat die setting voor?

ik heb hetzelfde boardje en heb sinds kort een q9550 E0 rev. ben me wat aan t inlezen, dus mss dat iemand er wat meer info over heeft!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:06

Snippertje

Light up your life

Ik heb wel een bug met dit bord. Als ik overklok en hij is verder helemaal stabiel dan reset hij na een tijdje helemaal. Als ik dan vervolgens settings verander naar bijv. 400*9. Boot hij daar gewoon op, maar hij past de instelling niet toe. Alleen een hard reset dmv jumper helpt. Nou niet echt ideaal, dus ik heb het overklokken maar opgegeven. Heb jij hier nog last van?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als hij boot en hij valt uit na een tijdje dan krijgt je CPU niet genoeg spanning of hij word te warm.
Als hij het op een lagere snelheid wel goed doet kan je CPU gewoon niet zo hoog.

De setting veranderd volgens mij de timings van het RAM, maar ik heb het op mn andere moederborden nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tris123
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-08-2024
mocht nog steeds iemand interessen hebben heb ik hier een mogelijke oplossing voor het overclock probleem bij de EP35-DS4. Toen ik een half jaar geleden aan het overclocken was liep ik steeds tegen een overclock wall aan, als ik boven de 440 Mhz FSB kwam kreeg ik ook instabiliteit en reseten m'n pc ook af en toe, ik ging toen rotzooien met m'n CPU spanning, NB spanning en SB spanning en dat haalde niets uit, vervolgens ging ik kijken wat er allemaal in zat en probeerde eens m'n FSB voltage met één stapje te verhogen en toen kon ik ineens zo naar de 460 Mhz FSB, en m'n CPU voltage kon een heel eind naar beneden!

ik hoop dat het help voor degene met een overclock probleem. ;)
Pagina: 1