Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:18
Ik kan in Windows niet meer de cpu temp uitlezen. Dit is gekomen nadat ik in AMD overdrive de auto clock had gestart en die vastliep.
Normaal gebruik ik HWMonitor om de temp te bekijken, maar die laat alle temps zien behalve die van de cpu(geeft 0 aan). Overdrive laat nu een temp zien van -256 dus die klopt ook niet.
Ook heb ik nu dus diverse andere prog geprobeerd. CPUcool krijg ik niet opgestart, geeft de melding dat de driver ntiopnp.SYS is missing.
MBM start ook niet op en geeft ook aan dat hij een driver mist maar geeft niet aan welke.
Wat heb ik gedaan tot nu toe:
HWMonitor er af gegooid en opnieuw geinstaleerd.
Hetzelfde met AMD Overdrive.

Toen maar windows systeem herstel gedraaid met een herstelpunt waarvan ik zeker weet dat die het toen nog deed.

In de bios werkt alles wel gewoon goed en kan ik de juiste temp bekijken, toch maar in de bios de Optimal defauls geladen maar heeft ook geen nut.
Toen maar de batterij uit me mobo gehaald maar werkt ook niet.

Het enige programma waar het me mee lukt is FOX ONE van Foxconn.
Ik heb me al rot gezocht op het net maar ik kan de oplossing niet vinden.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, want ik heb echt geen idee.

Foxconn A7DA-S
Amd 940 BE
Vista 64b

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
Beide progs werken, maar geven ook net als HWmonitor 0 graden aan.Ik snap er geen zak meer van. Zal het aan windows kunnen liggen? het is gekomen dus naddat hij echt muurvast liep en de reset er aan de pas moest komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:13
en speedfan dan? ;)

Misschien een grote gok maar probeer eens een SFC /scannow te draaien in een cmd-venster, misschien is er iets corrupt geraakt. Hou wel je windows-cd/dvd bij de hand.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
Ook speedfan geeft 0 graden aan, en de systeemcontrole geeft geen fouten weer.

Tja iemand nog een ander idee?

Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een oud topic maar had geen zin om een nieuwe te starten :9

Ik heb hetzelfde probleem als de topicstarter, in de bios kan ik mijn cpu temperatuur zien.
Maar in alle programma's die ik heb gedownload word de temperatuur niet weergegeven.
(open hardware monitor, Speccy, speedfan e.d.)

Heb de pc een week geleden opnieuw geïnstalleerd en nog geen enkel probleem verder gehad met windows.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2015 21:15 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:12

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 21:14:
Dit is een oud topic maar had geen zin om een nieuwe te starten :9
Laat dat nou net niet zijn hoe het hier werkt. Oude topics kicken os niet de bedoeling. Lees nog eens goed Het algemeen beleid door, of heb je daar ook geen zin in?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.