Ik kan in Windows niet meer de cpu temp uitlezen. Dit is gekomen nadat ik in AMD overdrive de auto clock had gestart en die vastliep.
Normaal gebruik ik HWMonitor om de temp te bekijken, maar die laat alle temps zien behalve die van de cpu(geeft 0 aan). Overdrive laat nu een temp zien van -256 dus die klopt ook niet.
Ook heb ik nu dus diverse andere prog geprobeerd. CPUcool krijg ik niet opgestart, geeft de melding dat de driver ntiopnp.SYS is missing.
MBM start ook niet op en geeft ook aan dat hij een driver mist maar geeft niet aan welke.
Wat heb ik gedaan tot nu toe:
HWMonitor er af gegooid en opnieuw geinstaleerd.
Hetzelfde met AMD Overdrive.
Toen maar windows systeem herstel gedraaid met een herstelpunt waarvan ik zeker weet dat die het toen nog deed.
In de bios werkt alles wel gewoon goed en kan ik de juiste temp bekijken, toch maar in de bios de Optimal defauls geladen maar heeft ook geen nut.
Toen maar de batterij uit me mobo gehaald maar werkt ook niet.
Het enige programma waar het me mee lukt is FOX ONE van Foxconn.
Ik heb me al rot gezocht op het net maar ik kan de oplossing niet vinden.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, want ik heb echt geen idee.
Foxconn A7DA-S
Amd 940 BE
Vista 64b
Alvast bedankt.
Normaal gebruik ik HWMonitor om de temp te bekijken, maar die laat alle temps zien behalve die van de cpu(geeft 0 aan). Overdrive laat nu een temp zien van -256 dus die klopt ook niet.
Ook heb ik nu dus diverse andere prog geprobeerd. CPUcool krijg ik niet opgestart, geeft de melding dat de driver ntiopnp.SYS is missing.
MBM start ook niet op en geeft ook aan dat hij een driver mist maar geeft niet aan welke.
Wat heb ik gedaan tot nu toe:
HWMonitor er af gegooid en opnieuw geinstaleerd.
Hetzelfde met AMD Overdrive.
Toen maar windows systeem herstel gedraaid met een herstelpunt waarvan ik zeker weet dat die het toen nog deed.
In de bios werkt alles wel gewoon goed en kan ik de juiste temp bekijken, toch maar in de bios de Optimal defauls geladen maar heeft ook geen nut.
Toen maar de batterij uit me mobo gehaald maar werkt ook niet.
Het enige programma waar het me mee lukt is FOX ONE van Foxconn.
Ik heb me al rot gezocht op het net maar ik kan de oplossing niet vinden.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, want ik heb echt geen idee.
Foxconn A7DA-S
Amd 940 BE
Vista 64b
Alvast bedankt.